Czekamy na niezwykłego gościa - Mikołaj.doc

(71 KB) Pobierz

 "Czekamy na niezwykłego gościa".

CELE OPERACYJNE:
Dziecko:

·       Potrafi używać określeń charakteryzujących cechy przedmiotów, stanów uczuciowych

·       Wie jak wygląda Mikołaj, umie podać jego cechy zewnętrzne i wewnętrzne

·       Umie podać listę atrybutów do podanych wyrazów

·       Rozumie i posługuje się pojęciami nadrzędności i podrzędności

·       Potrafi wysłuchać wypowiedzi kolegi, wyczekać na swoją kolej

·       Prawidłowo buduje zdania pod względem gramatycznym i fleksyjnym

·       Zna i posługuje się zdrobnieniami wyrazów

·       Potrafi odczytać sylabę i podać wyraz, zaczynający się tą sylabą

PRZEBIEG:

  1. Zagadka rysunkowa
    Nauczyciel rysuje na tablicy fragmentami sylwetę buta a dzieci odgadują i podają odpowiedź. Następnie wymieniają nazwy różnych butów i tworzą do nich zdrobnienia.
  2. Niespodzianka.
    Nauczyciel wyciąga z kuferka dziwnego buta ( siedmiomilowego), dzieci oglądają go, próbują podać jego nazwę, właściciela tego buta, przymierzają na nogę i kończą po kolei zdanie: "Gdybym był właścicielem buta siedmiomilowego to..."
  3. Zabawa wg Klanzy przy muzyce WĘŻYK
    Dzieci ustawiają się w dwóch rzędach: osobno dziewczynki i chłopcy . Zgodnie z rytmem posuwają się do przodu : krok w lewo, w prawo, do przodu , do tyłu i trzy razy podskakują.
  4. Czyja to skarpeta?
    Dzieci wyszukują ukrytej na sali skarpety, rozpoznają w niej skarpetę Mikołaja.
    Odpowiadają na pytania związane z osobą Mikołaja:

·       opisują jego wygląd zewnętrzny

  1. wymieniają jego cechy charakteru, uzasadniają wypowiedzi
  2. Czym podróżuje Mikołaj?
    Dzieci udzielają odpowiedzi na temat pojazdu Mikołaja, śpiewają piosenkę o Mikołaju. Ze względu na fakt, iż za oknem nie ma jeszcze śniegu, Mikołaj jest zmuszony do zmiany swojego pojazdu.
  3. Zabawa pantomimiczna
    Dzieci dzielą się na zespoły 5-osobowe i naśladują dowolny pojazd, pozostałe grupy odgadują, czym przyjedzie w tym roku Mikołaj do przedszkola.
  4. Lekcja ciszy wg M. Montessori
    Dzieci siedzą w kręgu i przekazują sobie z ręki do ręki dzwoneczek Mikołaja tak, aby nie zadzwonił .
  5. Zabawa sylabami
    Dzieci losują z koszyczka sylaby, odczytują je po kolei i próbują odgadnąć jaki prezent może przynieść Mikołaj przez dokończenie nazwy wyrazu rozpoczętą sylabą.
  6. Niezwykły prezent – rysowanie techniką bricolage
    Każde dziecko zabiera swoje krzesełko, ustawia je na obwodzie koła, wybiera sobie jeden kolor pisaka lub kredki i siada przed krzesełkiem, na którym leży kartka z narysowanym fragmentem, jakimś wzorkiem. Dzieci dorysowują elementy do gotowego wzoru w trakcie trwania muzyki. Na sygnał "zmiana" przekazują sobie kartki w lewą stronę i rysują teraz na kartce sąsiada. Po skończeniu trwania muzyki oglądają prace i wypowiadają się na ich temat, jaki to niezwykły prezent dostaną od Mikołaja.
  7. Portret Mikołaja.
    Dzieci zabierają z dywanu koperty ze swoim imieniem, w których znajdują się różnej wielkości i koloru kółka. Poznają sposób wykonania portretu Mikołaja techniką origami przez składanie kółek i naklejanie na kolorowy karton. Po wykonaniu portretu wieszają swoje prace na tablicy korkowej.


Monika Siwek

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin