NJWS1_2_Co_to_jest_komputer_i_do_czego_sluzy.pdf
(
50 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - 2_Co_to_jest_komputer_i_do_czego_sluzy.doc
Temat 2.
Co to jest komputer i do czego słu
Ň
y?
Cele – przewidywane osi
Ģ
gni
ħ
cia ucznia:
– rozró
Ň
nia i wymienia nazwy czterech podstawowych cz
ħĻ
ci zestawu komputerowego
– wskazuje inne cz
ħĻ
ci zestawu komputerowego, np. drukark
ħ
, i okre
Ļ
la ich zastosowanie
– wyja
Ļ
nia, czym jest komputer i do czego mo
Ň
na go u
Ň
y
ę
– wymienia niektóre czynno
Ļ
ci, do których wykonania komputer jest potrzebny lub zb
ħ
dny.
ĺ
rodki dydaktyczne
: podr
ħ
cznik z
ę
wiczeniami „Zaj
ħ
cia komputerowe” s. 6–7; komputer
(jednostka centralna), monitor, klawiatura, myszka i dost
ħ
pne w szkole cz
ħĻ
ci dodatkowego
wyposa
Ň
enia, np. drukarka.
Przebieg zaj
ħę
1
. Poznanie podstawowych elementów zestawu komputerowego.
Nauczyciel prosi, by dzieci wskazały komputery: najpierw na ilustracji na s. 6, potem przy
swoich stanowiskach (prawdopodobnie wi
ħ
kszo
Ļę
dzieci wska
Ň
e monitory). Nast
ħ
pnie (na
polecenie nauczyciela) dzieci wskazuj
Ģ
monitory, myszki, klawiatury i ponownie
komputery. T
ħ
zabaw
ħ
mo
Ň
na kontynuowa
ę
do momentu, a
Ň
wszystkie dzieci wska
ŇĢ
poprawnie wszystkie cz
ħĻ
ci zestawu. Mo
Ň
na doda
ę
do tego inne elementy, np. drzwi, pan
(pani) od informatyki. Dzieci powinny umie
ę
wskaza
ę
i nazwa
ę
cztery elementy
podstawowego zestawu komputerowego: komputer, monitor, klawiatur
ħ
i myszk
ħ
.
2.
Omówienie przeznaczenia (do czego słu
ŇĢ
?) jednostki centralnej (komputera),
monitora, klawiatury i myszki.
3.
Co to jest komputer? – swobodna rozmowa z dzie
ę
mi.
Nauczyciel czyta dzieciom definicj
ħ
zapisan
Ģ
w podr
ħ
czniku z
ę
wiczeniami:
Komputer to
skomplikowane urz
Ģ
dzenie elektroniczne, które wykonuje programy przygotowane przez
człowieka
i razem z dzie
ę
mi wyja
Ļ
nia jej znaczenie.
4.
Poznanie dodatkowych elementów zestawu komputerowego.
Nauczyciel opowiada dzieciom, co jeszcze mo
Ň
na podł
Ģ
czy
ę
do komputera (na podstawie
rysunków na s. 6), np.
Drukark
ħ
podł
Ģ
czamy do komputera, by móc wydrukowa
ę
dokumenty, które stworzyli
Ļ
my na komputerze
. Demonstruje działanie dost
ħ
pnych
w pracowni komputerowej sprz
ħ
tów podł
Ģ
czonych do komputera. Pyta dzieci, czy znaj
Ģ
inne urz
Ģ
dzenia, które mo
Ň
na podł
Ģ
czy
ę
do jednostki centralnej.
5.
Rozmowa z dzie
ę
mi na temat ich do
Ļ
wiadcze
ı
z komputerem
, np
. Co lubicie robi
ę
w wolnych chwilach? Czy lubicie pracowa
ę
(
bawi
ę
si
ħ
)
z komputerem? Co najch
ħ
tniej
robicie przy komputerze?
6.
Rozpoznawanie czynno
Ļ
ci przedstawionych na ilustracjach na s. 7 i wskazanie tych
czynno
Ļ
ci, w których przydaje si
ħ
komputer.
• Ch
ħ
tne dzieci gło
Ļ
no mówi
Ģ
, jakie czynno
Ļ
ci s
Ģ
przedstawione na kolejnych ilustracjach.
Potem decyduj
Ģ
, czy do danej czynno
Ļ
ci mo
Ň
na u
Ň
y
ę
komputera, czy nie. Mog
Ģ
wskaza
ę
inne znane im czynno
Ļ
ci, do których wykonania jest przydatny komputer (lub
jest niepotrzebny).
• Dzieci otaczaj
Ģ
zielonymi p
ħ
tlami ilustracje tych czynno
Ļ
ci, do których komputer mo
Ň
e
si
ħ
przyda
ę
, a czerwonymi p
ħ
tlami te, do których jest niepotrzebny (
ę
w. 1).
Uzasadnienie swoich decyzji.
Plik z chomika:
paolka_pl
Inne pliki z tego folderu:
NJWS1_20_Przed_ostatnim_dzwonkiem.pdf
(47 KB)
NJWS1_cwiczenie_H(1).odt
(4 KB)
NJWS1_obrazki.odt
(468 KB)
NJWS1_cwiczenie_I(1).odt
(5 KB)
kompu_w_nauczaniu2006.pdf
(102 KB)
Inne foldery tego chomika:
4 pory roku
ADHD
dyplomy
dzienniki
ekologia
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin