NJWS1_8_Pustynne_weze.pdf

(60 KB) Pobierz
Microsoft Word - 8_Pustynne_weze.doc
Temat 8. Pustynne w ħŇ e
(realizacja tematu w czasie 2 lekcji)
Cele – przewidywane osi Ģ gni ħ cia ucznia:
– wie, co to jest grafika komputerowa i jak si ħ nazywa osoba zajmuj Ģ ca si ħ grafika
komputerow Ģ
– posługuje si ħ narz ħ dziami: Ołówek i P ħ dzel , w tym tak Ň e posługuje si ħ Ň nymi kształtami
narz ħ dzia P ħ dzel
– samodzielnie rysuje i koloruje rysunek w programie graficznym
– samodzielnie wykonuje ę wiczenia na płycie „Szkoła na miar ħ ”.
ĺ rodki dydaktyczne : podr ħ cznik z ę wiczeniami „Zaj ħ cia komputerowe” s. 18–19, CD-ROM
„Szkoła na miar ħ ” (kl. 1 sem. 1); podstawowy zestaw komputerowy, program graficzny,
np. MS Paint, pliki: cwiczenie_C i cwiczenie_D .
Uwaga! Przed zaj ħ ciami nauczyciel powinien zadba ę , by na wszystkich komputerach, na
których pracuj Ģ uczniowie, był łatwy dost ħ p do plików: cwiczenie_C , cwiczenie_D .
Przebieg zaj ħę :
1.
Wst ħ p
Wprowadzenie do lekcji, wyja Ļ nienie poj ħ cia grafika komputerowa .
Rysowanie po Ļ ladzie - ę wiczenie grafomotoryczne ( ę w. 1).
Rysowanie po Ļ ladzie - ę wiczenie grafomotoryczne ( ę w. 3).
2. Uruchomienie programu graficznego, np. MS Paint i wskazania przybornika
z narz ħ dziami.
Przypomnienie sposobu u Ň ywania narz ħ dzia Wypełnianie kolorem .
Przypomnienie sposobu cofni ħ cia ruchu.
3.
Prezentacja zasady działania narz ħ dzi: P ħ dzel i Ołówek .
Wskazanie w menu narz ħ dzia Ołówek i prezentacja jego działania.
Wskazanie w menu narz ħ dzia P ħ dzel i prezentacja ró Ň nic kształtów narz ħ dzia P ħ dzel .
Zwrócenie uwagi na ró Ň nice mi ħ dzy narz ħ dziami P ħ dzel i Ołówek – narz ħ dzie P ħ dzel
ma ró Ň ne kształty, a narz ħ dzie Ołówek – tylko jeden.
4. Samodzielne rysowanie po Ļ ladzie w programie graficznym – ę wiczenia praktyczne.
Obja Ļ nienie uczniom, gdzie znale Ņę i jak uruchomi ę plik: cwiczenie_C .
Rysowanie szlaczków za pomoc Ģ narz ħ dzi: Ołówek i P ħ dzel , w tym tak Ň e ró Ň nymi
kształtami narz ħ dzia P ħ dzel ( ę w. 2).
Obja Ļ nienie uczniom, gdzie znale Ņę i jak uruchomi ę plik: cwiczenie_D .
Rysowanie po Ļ ladzie za pomoc Ģ narz ħ dzi: Ołówek i P ħ dzel , w tym tak Ň e za pomoc Ģ
Ň nych kształtów narz ħ dzia P ħ dzel . Kolorowanie obrazka za pomoc Ģ narz ħ dzia
Wypełnianie kolorem ( ę w. 4).
Zapisanie najciekawszych rysunków przy pomocy nauczyciela.
Wydrukowanie obrazków (je Ļ li nauczyciel dysponuje kolorow Ģ drukark Ģ ).
5. Uruchomienie programu z płyty „Szkoła na miar ħ (kl. 1 sem. 1) i samodzielne
wykonanie ę wicze ı z zagadnie ı : 5. (ekran 3.) i 6. (ekrany: 5. i 6.).
Zgłoś jeśli naruszono regulamin