Plan działań wspierających opracowywany dla grupy uczniów posiadających podobne (jednorodne) potrzeby edukacyjne w zakresie uczenia się matematyki
1. Adresaci: Uczniowie klasy IV z rozpoznanymi niepowodzeniami edukacyjnymi w zakresie uczenia się matematyki:
Imię i nazwisko ucznia
klasa
1. Bartosz Rusek
IV
2. Norbert Zagozda
2. Okres obejmowania wsparciem – rok szkolny 2012/13.
3.
Cele do osiągnięcia w zakresie, w którym uczeń wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej
-Rozwijanie sprawności rachunkowej (cztery działania arytmetyczne, kolejność wykonywania działań),
- Rozwijanie pamięci oraz umiejętności logicznego rozumowania,
- Przygotowanie do samodzielnego rozwiązywania prostych zadań, wyrabianie nawyku korzystania z różnych źródeł informacji,
- Kształcenie umiejętności przedstawiania rozwiązania zadania w sposób czytelny, rozwijanie umiejętności opisywania przez uczniów w języku matematyki prostych sytuacji,
-Wyrabianie nawyku sprawdzania uzyskanych rozwiązań,
- Kształcenie umiejętności myślenia i jasnego formułowania odpowiedzi (pełnym zdaniem),
-Analiza prostych zagadnień i problemów matematycznych,
-Praktyczne utrwalenie umiejętności zdobytych na lekcjach matematyki,
Działania realizowane z uczniem w ramach poszczególnych form i sposobów udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej
1) Liczby i działania
a) Rachunki pamięciowe — dodawanie i odejmowanie, mnożenie i dzielenie.
b) Ile więcej, o ile mniej, ile razy więcej, ile razy mniej
c) Kwadraty i sześciany liczb
d) Kolejność wykonywania działań
2) Systemy zapisywania liczb
a) System dziesiątkowy
b) Rachunki pamięciowe na dużych liczbach
c) Jednostki długości i masy
d) System rzymski
e) Kalendarz i czas
3) Działania pisemne
a) Dodawanie i odejmowanie pisemne
b) Mnożenie pisemne
c) Dzielenie pisemne
d) Kolejność działań
4) Figury geometryczne
a) Proste, półproste, odcinki
b) Kąty, mierzenie kątów
c) Obwody prostokątów i kwadratów
d) Koła i okręgi
e) Skala na planach i mapach
5.Ułamki zwykłe
a) Ułamki i liczby mieszane na osi liczbowej
b) Rozszerzanie i skracanie ułamków
c) Dodawanie ułamków zwykłych
d) Odejmowanie ułamków zwykłych
6) Ułamki dziesiętne
a) Ułamki o mianownikach 10, 100, 1000, . . .
b) Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych
c) Porównywanie ułamków dziesiętnych
d) Dodawanie ułamków dziesiętnych
e) Odejmowanie ułamków dziesiętnych
7) Pola figur
a) Jednostki pola.
b) Pole prostokąta
Metody pracy z uczniem
- praca kartami pracy,
- praca z zeszytami ćwiczeń,
- praca indywidualna,
- gry i zabawy logiczne,
- wykonywanie brył,
-zadania z Internetu
Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, o którym mowa w przepisach w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych
Dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych z matematyki
Działania wspierające rodziców ucznia
- porady,
- konsultacje,
- rozmowy,
- kontakty z instytucjami wspierającymi
W zależności od potrzeb zakres współdziałania z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży
- konsultacje z PPP,
- ORE,
- Urząd Gminy,
- GOPS,
- PCPR,
- Policja,
- ośrodki doskonalenia nauczycieli
Podpisy
Osób przygotowujących plan działań
Dyrektora
eyek