Plan działań wspierających klasa 4.docx

(16 KB) Pobierz

Plan działań wspierających opracowywany dla  grupy uczniów posiadających podobne (jednorodne) potrzeby edukacyjne w zakresie uczenia się matematyki

1.       Adresaci:  Uczniowie  klasy  IV z rozpoznanymi niepowodzeniami edukacyjnymi  w zakresie uczenia się matematyki:

Imię i nazwisko ucznia

klasa

1.       Bartosz Rusek

IV

2.       Norbert  Zagozda

IV

 

2.       Okres obejmowania wsparciem – rok szkolny 2012/13.

3.        

Cele do osiągnięcia w zakresie, w którym uczeń wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej

-Rozwijanie sprawności rachunkowej (cztery działania arytmetyczne, kolejność wykonywania działań),

- Rozwijanie pamięci oraz umiejętności logicznego rozumowania,

- Przygotowanie do samodzielnego rozwiązywania prostych zadań, wyrabianie nawyku korzystania z różnych źródeł informacji,

- Kształcenie umiejętności przedstawiania rozwiązania zadania w sposób czytelny, rozwijanie umiejętności opisywania przez uczniów w języku matematyki prostych sytuacji,

-Wyrabianie nawyku sprawdzania uzyskanych rozwiązań,

- Kształcenie umiejętności myślenia i jasnego formułowania odpowiedzi (pełnym zdaniem),

-Analiza prostych zagadnień i problemów matematycznych,

-Praktyczne utrwalenie umiejętności zdobytych na lekcjach matematyki,

Działania realizowane z uczniem w ramach poszczególnych form i sposobów udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej

 

 

1) Liczby i działania

a) Rachunki pamięciowe — dodawanie i odejmowanie, mnożenie i dzielenie.

b) Ile więcej, o ile mniej, ile razy więcej, ile razy mniej

c) Kwadraty i sześciany liczb

d) Kolejność wykonywania działań

2) Systemy zapisywania liczb

a) System dziesiątkowy

b) Rachunki pamięciowe na dużych liczbach

c) Jednostki długości i masy

d) System rzymski

e) Kalendarz i czas

3) Działania pisemne

a) Dodawanie i odejmowanie pisemne

b) Mnożenie pisemne

c) Dzielenie pisemne

d) Kolejność działań

4) Figury geometryczne

a) Proste, półproste, odcinki

b) Kąty, mierzenie kątów

c) Obwody prostokątów i kwadratów

d) Koła i okręgi

e) Skala na planach i mapach

5.Ułamki zwykłe

a) Ułamki i liczby mieszane na osi liczbowej

b) Rozszerzanie i skracanie ułamków

c) Dodawanie ułamków zwykłych

d) Odejmowanie ułamków zwykłych

6) Ułamki dziesiętne

a) Ułamki o mianownikach 10, 100, 1000, . . .

b) Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych

c) Porównywanie ułamków dziesiętnych

d) Dodawanie ułamków dziesiętnych

e) Odejmowanie ułamków dziesiętnych

7) Pola figur

a) Jednostki pola.

b) Pole prostokąta

Metody pracy z uczniem

- praca kartami pracy,

- praca z zeszytami ćwiczeń,

- praca indywidualna,

- gry i zabawy logiczne,

- wykonywanie brył,

-zadania z Internetu

 

Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, o którym mowa w przepisach w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych

Dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych z matematyki

Działania wspierające rodziców ucznia

- porady,

- konsultacje,

- rozmowy,

- kontakty z instytucjami wspierającymi

W zależności od potrzeb zakres współdziałania z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży

- konsultacje z PPP,

- ORE,

- Urząd Gminy,

- GOPS,

- PCPR,

- Policja,

- ośrodki doskonalenia nauczycieli

Podpisy

Osób przygotowujących plan działań

Dyrektora

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin