gry i zabawy WF.doc

(24 KB) Pobierz

Berek kibelek

Wybieramy 1-2 berki, które starają się schwytać kogoś z uciekających. Schwytany klęka na jedno kolano i wystawia rękę w przód. Jeżeli inny uczestnik usiądzie mu na kolano i "spuści wodę" czyli opuści mu rękę w dół to schwytany jest wyzwolony i dalej bierze udział w zabawie. Zabawa kończy się gdy berki wszystkich dotkną lub można to robić na czas i potem policzyć ile osób jest zberkowanych.

 

Ogonki

Każdy uczeń ma włożoną szarfę za spodenki. Uczniowie biegają po sali starając się wyciągnąć jak najwięcej szarf współćwiczących.

 

Budowanie piramidy

Przed każdym rzędem leżą trzy piłki lekarskie. W odległości 10 - 12 m wyznaczamy linię mety. Na sygnał pierwszy z każdego rzędu przenosi pojedynczo na półmetek trzy piłki, z których buduje piramidę (dwie piłki na dole, jedna na górze). Po zbudowaniu piramidy wraca biegiem na koniec swojego rzędu. Bieg rozpoczyna drugi z rzędu, który przenosi pojedynczo piłki z piramidy zbudowanej na półmetku i buduje taką samą piramidę ale na linii startu. Wyścig kończy się kiedy ostatni z rzędu zbuduje piramidę. Zwycięża rząd, który szybciej wykonał swoje zadanie.

 

Pająk i muchy

N objaśnia, że pająk poluje tylko na żywe muchy. Dzieci w rozsypce biegają z brzęczeniem i bzykaniem w różnych kierunkach; na hasło "pająk idzie" zastygają w bezruchu. Pająk wychodzi na łowy obserwując bacznie muchy. Obchodzi je, jeśli któraś drgnie, zabiera ją do swojej sieci (na wyznaczone miejsce). Początkowo pająkiem jest N.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin