Przedszkole Miejskie
Nr 1
w Kraśniku
Plan pracy na miesiąc Grudzień
Strona 1 z 17
Tydzień I F/Z37
Temat tygodnia: ,,Ulubione zwierzęta domowe”
Temat dnia
Przebieg zabaw i zajęć
Środki
dydaktyczne
Metody, techniki, formy
Obszar
edukacyjny
Podstawa
programowa
,,Moje zwierzątko”
(03.XII.07)
poniedziałek
I. Zabawa muzyczno- ruchowa pt: ,,Rysowanie melodii” .Dostosowanie ruchu ręki do usłyszanej melodii.
Rozmowa na temat zwierząt i ich właściwości na podstawie ilustracji zawartej w książce.
Przygotowanie do pisania - rysowanie po śladzie.
II. A) ,,Zgadywanka- rymowanka”- słuchanie wiersza. Rozmowa na temat treści wiersza inspirowana pytaniami nauczyciela.
▪ Analiza i synteza słuchowa wyrazów podstawowych :Kot, Kamil. Podział wyrazów na głoski i sylaby. Układanie schematu sylabowego i głoskowego wyrazów podstawowych. Przeliczanie sylab i głosek.
▪ Pokaz małej i dużej , pisanej i drukowanej litery k, K
Układanie wyrazów z liter alfabetu ruchomego: Kamil, kot. Czytanie ułożonych wyrazów.
▪ Zabawa ruchowa pt: ,,Jedzie pociąg”.
III. Ćwiczenia gimnastyczne-zestaw 2.
-biegi, skoki i przeskoki, ćwiczenia zręcznościowe,
-ćwiczenia orientacyjno- porządkowe : ,,Słonko-świeci- deszcz pada.
płyta CD
Wesoła
Szkoła
6-latka
cz.2 s.47. ćw 1,2
wiersz ,,Zgadywanka- rymowanka”
J. Straburzyńska
litera K, k
mała, duża pisana, drukowana
klaser
m. ekspresyjna
f. grupowa
m. poszukująca
f. indywidualna
m. podająca
edukacja
muzyczna
edukacja w zakresie mowy i myślenia
edukacja w zakresie przygotowania do pisania i czytania
ruchowa
II.8
I.4
I.8
I.9
I.11
Strona 2 z 17
(04.XII.07)
wtorek
I. Wypowiedzi słowne dzieci na podstawie ilustracji zawartej w książce.
▪ Zabawa dydaktyczna pt: ,,Znajdź swoja parę” .
Utrwalenie poznanych przez dzieci liter.
▪ Ćwiczenia rytmu. Śpiewanie przez dzieci sylab wysoko i nisko.
II. ,,Kotek psotek”- rozmowa na temat wysłuchanej rymowanki. Układanie wyrazów z liter alfabetu ruchomego, przeliczanie liter w wyrazach, zwrócenie uwagi na użycie wielkich liter.
Wyszukiwanie litery k, K w tekście rymowanki pt: ,,Kotek psotek”. Odczytywanie wyrazów z plontaninek i rozwiązywanie rebusów. Nauka na pamięć rymowanki.
▪ Dłuższe wypowiedzi dzieci na temat swojego zwierzątka. Dostrzeganie, rozumienie i zaspakajanie potrzeb zwierząt. Uczenie miłości do zwierząt.
Rysowanie ulubionego zwierzątka. omówienie prac.
III. Czytanie sylab z literą K oraz tekstu związanego
z obrazkiem sytuacyjnym.
Wesoła szkoła 6- latka
cz. 2.s.48.
cz.2.s.51.ćw 1
,,Kotek psotek”
Wesoła szkoła
6- latka
cz. 2s.50.
k.s 50 ćw.1,2,3
k. s.51. ćw 2
k.s.49 ćw 1,2
m. praktycznego
działania
w zakresie mowy i myślenia
w zakresie przygotowania do pisania i czytania
IV.1, 2
Plan pracy na miesiąc ...
ReniaCz