Numb3rs [01x06] Sabotage.txt

(38 KB) Pobierz
[239][286]Steruję przepustnicš i hamulcami.|Jack kontroluje pozostałe systemy.
[307][337]Do prowadzenia pocišgu potrzebna|jest matematyka. To nie jest samochód.
[339][377]Nie możesz dodać gazu|a potem wcisnšć hamulec.
[384][405]Przed nami co jest.
[407][436]Pojazd na przejedzie!
[543][554]Co ten dzieciak tam robił?
[556][582]Zadanie domowe o pracy ojca.
[584][628]Dzień, w którym wzišł dzieciaka do pracy,|był jego ostatnim.
[643][659]- Tato co się dzieje?|- Jim, nie wstawaj!
[661][673]Złap się czego.
[675][694]- Hamulec awaryjny!|- Cholera!
[696][725]Piasecznica musi być zatkana.
[727][739]Do czego służy piasecznica?
[741][761]Rozpyla piasek na tory|dla uzyskania lepszego tarcia.
[763][776]Zatrzymać się i tak nie mogli.
[778][812]Przy tej prędkoci pocišg ma energię|kinetycznš małej bomby atomowej.
[814][850]Wobec tego dlaczego otworzył piasecznicę?
[881][899]Mylał o dzieciach.
[901][920]Przejmij kontrolę. Spróbuję|uruchomić piasecznicę ręcznie.
[922][945]- Zaraz w nich uderzymy.|- To jedyna szansa jakš te dzieci majš.
[947][981]Zaprzyj się o cianę.|Zaraz wracam.
[1025][1057]- Trzymaj się, Jimbo.|- Tato!!!
[1205][1243]Jim, bardzo mi przykro|z powodu twojego ojca.
[1303][1337]Czy to prawda,|że autobus był pusty?
[1362][1407]Mój mšż zginšł, próbujšc ratować dzieci,|których tam nie było?
[1436][1478]Kto zostawia pusty autobus szkolny|na przejedzie kolejowym?
[1480][1497]Szeć katastrof przez trzy lata.
[1499][1517]Wszystkie to kopie|poprzednich wypadków.
[1519][1554]Ten jest podobny do wypadku w Utah|gdzie zginęło siedmioro dzieci.
[1556][1577]Zawsze zostawia co takiego.
[1579][1591]Wszystkie notatki sš takie same.
[1593][1631]- Tylko seria numerów.|- Wyglšda na jaki kod.
[1638][1656]Słucham, Eppes.
[1658][1677]W porzšdku. Połšcz.
[1679][1691]Tu agent Eppes.
[1693][1719]/Muszę rozmawiać z agentem|/zajmujšcym się wypadkiem pocišgu.
[1721][1736]To ja. Kto mówi?
[1738][1758]/Masz mojš notatkę?
[1760][1776]/Oszczęd swój czas i wysiłek.
[1778][1812]/Wszystko czego szukasz jest w niej.
[1820][1841]Rozłšczyło?
[1843][1878]- Mężczyzna czy kobieta?|- Mężczyzna.
[1885][1897]Rozumiesz co z tego?
[1899][1919]Cóż, nasz dział kryptografii|próbuje to rozgryć od dawna.
[1921][1957]Jeżeli to jest jaki kod|to nie można go złamać.
[1959][1989]Nie bšd tego taki pewny.
[2042][2066]/Używamy matematyki każdego dnia...
[2068][2096]/Aby przewidzieć pogodę...
[2098][2122]/Okrelić czas...
[2124][2146]/Operować pieniędzmi...
[2148][2185]/Używamy jej też do analizy przestępstw....
[2192][2232]/Żeby poznać schematy...|/Przewidzieć zachowania...
[2250][2286]/Wykorzystujšc liczby możemy|/rozwikłać najtrudniejsze zagadki.
[2349][2368]Nasz sabotażysta zaatakował szeć razy,
[2370][2394]wszystkie ataki to kopie|wczeniejszych katastrof.
[2396][2423]To zdjęcie katastrofy w New Jersey.
[2425][2446]Przyczynš był błšd sygnalizacji.
[2448][2461]Skopiował go...
[2463][2474]W okolicach Fresno.
[2476][2506]To jest słynny wypadek w Cabot Bayou.
[2508][2534]Barka uderzyła w most, łamišc przęsła.
[2536][2558]System ostrzegawczy nie zdołał|zatrzymać pocišgu.
[2560][2602]Tutaj, nasz sabotażysta,|uszkodził łomem tor kolejowy w Seattle.
[2604][2632]Zrobił zwarcie w systemie ostrzegania.|Osiem osób zginęło.
[2634][2644]Każda katastrofa jest kopiš innej,
[2646][2666]takiej która wydażyła się przez|rażšce zaniedbania kolejowe?
[2668][2697]- Dokładnie.|- Więc kto ma problem z kolejš.
[2699][2716]Mylisz, że to jaki niezadowolony pracownik?
[2718][2727]Może ofiara wypadku kolejowego?
[2729][2737]To znaczy, wszystkie te...
[2739][2763]Chce powiedzieć, że mamy tu|do czynienia z terroryzmem.
[2765][2785]Co możesz nam o nim powiedzieć, Terry?
[2787][2835]Wszystkie notatki, które zostawia sš identyczne,|to co w rodzaju jego wizytówki.
[2837][2880]Teraz dodał rozmowy telefoniczne,|w których chce wyjanić swoje działania.
[2882][2910]Więc, co próbuje nam powiedzieć?
[2912][2928]- Czeć.|- Dobrze że jeste.
[2930][2951]Charlie, umm...|To mój brat, jest umm...
[2953][2967]Doradcš agencji.
[2969][3007]To inspektor Sutter, z NTSB,|Narodowej Agencji Bezpieczeństwa Transportu.
[3009][3027]- To jest Amita.|- Czeć.
[3029][3035]Ty też jeste doradcš?
[3037][3055]O nie. Charlie jest moim opiekunem naukowym,
[3057][3083]więc czasem pracuję z nim|i konsultujemy różne przypadki.
[3085][3096]Hej, mogę zerknšć na ten kod?
[3098][3125]Jasne. Siadaj tu.
[3136][3162]Więc, jak długo studiowałe kryptografie?
[3164][3175]Nie studiowałem.
[3177][3195]Zajmuję się matematykš stosowanš.
[3197][3234]Mamy tutaj do czynienia z seryjnym sabotażystš|który zostawia nam wraki pocišgów.
[3236][3247]Mamy dwie rzeczy zwišzane z tym.
[3249][3272]Po pierwsze zostawia takie samš|notatki w miejscach wypadków.
[3274][3316]Po drugie odtwarza wypadki, które zdażyły się|na skutek zaniedbań kolejowych.
[3318][3330]Więc... Poczekaj.
[3332][3352]Mówisz, że notatka jest zawsze taka sama?
[3354][3364]Dokładnie. Powiedział,
[3366][3406]że wszystko co chcę|wiedzieć, jest w tej notatce.
[3453][3457]Więc...
[3459][3475]Na pierwszy rzut oka, mogę powiedzieć|że ta notatka
[3477][3512]zaczyna się i kończy liczbš pierwszš.
[3515][3548]Ten wiersz i ta kolumna|majš identyczne sumy.
[3550][3578]Grupa czterech liczb na dole|jest taka sama
[3580][3614]jak grupa tu na górze|tylko wstecz.
[3626][3648]Jedyna liczba, która się powtarza to 36.
[3650][3658]Tak, 36,
[3660][3672]raz, dwa...
[3674][3690]Powtarza się trzy razy.
[3692][3704]To niesamowite.
[3706][3722]Niesamowite byłoby to gdybym|mógłbym wam powiedzieć
[3724][3741]dlaczego sš one rozmieszczone|w taki włanie sposób.
[3743][3761]Poczekaj chwilę.|Charlie, nazywasz sie Charles Eppes?
[3763][3797]- Tak.|- Studiowałem elektrotechnikę na M.I.T.
[3799][3826]Twój wykład na temat nieskończonej|kontroli systemu nieliniowego.
[3828][3837]Poruszył mój umysł.
[3839][3859]To zmieniło całe moje spojrzenie|na temat teorii kontroli.
[3861][3873]Tak to był ciekawy problem.
[3875][3890]Wiesz, że to dla mnie zaszczyt?
[3892][3930]Zabrało nam cztery tygodnie,|żeby zauważyć, że 36 się powtarza,
[3932][3956]uważamy, że to...|To jest co ważnego dla sabotażysty.
[3958][3986]- Być może 36 wišże się z kluczem?|- Kluczem?
[3988][4016]Tak, klucz jest, um...|Czym co pozwoli nam to rozkodować.
[4018][4052]To może być cokolwiek,|zdanie, słowo, ksišżka.
[4054][4080]Przytoczę znany przykład z 1820 roku.
[4082][4126]Człowiek z Virginii o nazwisku Thomas Beale|twierdził, że schował 25 milionów w złocie.
[4128][4158]Miejsce ukrycia skarbu zostało|zakodowane w specjalnej wiadomoci.
[4160][4174]Wyglšdała jak wiersze z numerów.
[4176][4201]Utworzył ten kod przez użycie klucza.
[4203][4238]A ten klucz to Deklaracja Niepodległoci.
[4240][4264]Trzy to pierwsza litera trzeciego słowa,
[4266][4307]Szeć to pierwsza litera szóstego słowa|i tak dalej.
[4331][4345]Potrzebujemy więc klucza,|żeby to rozkodować?
[4347][4371]Znalezienie klucza to jedyna|droga aby to rozszyfrować.
[4373][4409]Mogę tutaj wykorzystać|całe spektrum matematyki.
[4411][4435]Mogę zrobić statystycznš|analizę numerów,
[4437][4469]wtedy mogę rozkodować tekst|używajšc metody Kasiskiego.
[4471][4496]Czy to nie Kasiski zajmował się|problemami braku przestrzeni?
[4498][4526]Jeli rozważysz wielokrotnoci|grupujšc możliwoci...
[4528][4540]Przyszedł dróżnik.
[4542][4560]Chce pokazać film z wypadku.
[4562][4593]Dobrze, chcę mieć tš kasetę.
[4605][4618]Jest pan dróżnikiem|i nagrywa pan pocišgi
[4620][4643]- podczas swojej pracy?|- Tak,
[4645][4667]Jestem na tym przejedzie|cztery, pięć razy w tygodniu.
[4669][4687]Staram się uchwycić piękno|wyłaniajšce się zza zakrętu.
[4689][4715]Daje mi to chęć do życia.
[4717][4747]Może chciałe mieć co|bardziej ekscytujšcego?
[4749][4777]Mylicie, że mam co wspólnego|z tym wykolejeniem?
[4779][4794]Nie.
[4796][4814]Moje życie to obserwacja pocišgów.
[4816][4834]Nie w ich niszczeniu.
[4836][4856]Nie przeczę że,|nagrywajšc ten wypadek
[4858][4888]czułem się niesamowicie.
[4905][4937]Mógłbym zabić tych facetów|którzy wbiegli mi w kadr.
[4939][4965]Jakich facetów?
[5040][5052]Dobry samarytanin próbuje pomóc?
[5054][5066]Kradnš ładunek?
[5068][5077]Nie sšdzę.
[5079][5126]Cofnij to do tego momentu jak pierwszy|facet wyskakuje z furgonetki.
[5143][5171]Stój, stój, zatrzymaj.
[5173][5212]Dla mnie to palnik acetylenowy, więc wiemy,|że przyszli otworzyć wagony.
[5214][5232]Musieli wiedzieć o wypadku wczeniej.
[5234][5260]Przewiń do przodu,|do tablic rejestracyjnych.
[5262][5292]Do momentu jak odjeżdżajš.
[5313][5323]Ok, zatrzymaj.
[5325][5341]Zrób zbliżenie.
[5343][5368]Mamy ich.|Wyled to.
[5370][5406]Mamy jego dane.|to niejaki Matt McDonald.
[5409][5437]To jego furgonetka została użyta|podczas kradzieży z pocišgu.
[5439][5454]Pojedziemy w pobliże jego domu.
[5456][5474]Jeli tam będzie,|spróbujemy wywabić go na zewnštrz.
[5476][5490]Nikt się nie rusza, chyba że powiem.
[5492][5507]Czy David ma co odnonie|rozmowy telefonicznej?
[5509][5521]Ustalili budkę z której dzwonił.
[5523][5553]Sprawdzajš odciski palców.
[5599][5633]Profesorze Fleinhardt!|Co pan robi?
[5644][5667]Ja tylko... Nic szczególnego.
[5669][5699]Chciałem tylko zobaczyć|co tu kombinujecie...
[5701][5718]Jaki rodzaj teorii numerów?|Zagadka?
[5720][5742]Może mógłbym zaoferować|jakie spostrzeżenia?
[5744][5763]Po pierwsze, to nie jest teoria numerów.
[5765][5776]To jest kod.
[5778][5805]Po drugie, nienawidzisz teorii numerów...
[5807][5851]Więc powiedz dlaczego tu przyszedłe|i co się naprawdę stało?
[5866][5890]Unikam...
[5897][5909]Laury lson.
[5911][5930]Profesor filozofii nauki?
[5932][5947]To ta dama, z którš|chodzisz na wycieczki?
[5949][5973]Przez lata nas to bawiło|ten...
[5975][6008]Wiesz, wspaniała...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin