ARKUSZ OBSERWACYJNY ROZWOJU DZIECKA – NA POZIOMIE POZNAWCZYM
Nazwisko i imię dziecka……………………….……………… wiek………. rok w przedszkolu……..
Wskaźniki rozwojowe
Pierwsza obserwacja
Druga obserwacja
Trzecia obserwacja
1. Podaje swoje imię, nazwisko, pokazuje, mówi ile ma lat
2. Potrafi powiedzieć, gdzie mieszka
3. Wskazuje i nazywa części ciała ( w jaki sposób)
4. Zna przeznaczenie przedmiotów codziennego użytku
5. Rozpoznaje i nazywa wybrane owoce i warzywa
6. Rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta
7. Rozpoznaje i nazywa takie same kolory (jakie?)
8. Rozróżnia aktualną porę roku
9. Zna cechy pór roku (potrafi przyporządkować do danej pory roku ilustrację )
10. Wyodrębnia przedmioty według cech jakościowych – porządkuje, klasyfikuje według jednej, więcej cech
11. Zlicza przedmioty, obrazki w zakresie…
12. Porównuje liczebność zbiorów: dużo, mało
13. Dobiera pary jednakowych obrazków, przedmiotów, figur
14. Obserwuje i dostrzega przedmioty, sytuacje w najbliższym otoczeniu, rozpoznaje i określa je
15. Rozróżnia i wskazuje figury geometryczne (jakie?) – do pary (według wzoru, bez wzoru, na podstawie nazwy, obok wzoru)
16. Wyszukuje przedmioty, figury ( w najbliższym otoczeniu, na obrazku)
17. Układa przedmioty, obrazki, figury według poleceń nauczyciela
18. Układa proste ciągi rytmiczne (rozumie ich stałość) według zaproponowanego schematu (dwa elementy, więcej)
19. Układa proste budowle z klocków, figur (pociąg, wieża, konstrukcje przestrzenne
20. Układa proste historyjki (co najpierw, co potem) dwa obrazki, więcej (ile?), rodzaj złożoności
21. Łączy proste czynności i ich skutki
22. Dostrzega istotne różnice między przedmiotami, obrazkami (wskazuje, poprawia)
BALONIK09