1. Zapoznanie uczniów z treścią lektury „Kubuś Puchatek” z okazji Światowego Dnia Misia.
2. Propagowanie utworów klasyków literatury dziecięcej.
3. Rozbudzanie zamiłowania czytania książek i czytania ze zrozumieniem.
4. Ukazanie potrzeby czytania książek.
5. Rozbudzanie motywacji czytania i rozwijania umiejętności odbioru dzieł literackich.
6. Mobilizowanie do zdobywania wiedzy.
7. Pobudzenie postaw kreatywnych ucznia w procesie kształtowania umiejętności i gromadzenia wiedzy.
8. Doskonalenie umiejętności przekazywania przez uczniów nabytych wiadomości.
9. Rozwijanie umiejętności pokonywania stresu w sytuacjach rywalizacji.
1. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas II i III.
2. Aby wziąć udział w konkursie, należy przeczytać książkę „Kubuś Puchatek” i zapoznać się z życiorysem Alana Alexandra Milne.
3. Konkurs składa się z dwóch etapów – klasowego i szkolnego. Etap pierwszy - to test wiedzy, w którym biorą udział wszyscy uczniowie klas pierwszych i drugich. Drugi etap - to turniej wiedzy. Biorą w nim udział przedstawiciele każdej klasy, którzy otrzymali największą ilość punktów za test.
Opracowanie konkursu:
mgr Krystyna Jóźwik
mgr Izabela Pawlak - Trela
KONKURS CZYTELNICZY DLA KLAS MŁODSZYCH
„Świat Kubusia Puchatka”
..................................................................................................................................................
nazwisko i imię ucznia
Zaznacz kółeczkiem właściwą odpowiedź.
1. Kto jest autorem książki pt. „Kubuś Puchatek”?
a) A. Lindgren
b) A. A. Milne
c) H. Ch. Andersen
2. Jak Puchatek schodził po schodach?
a) na nogach
b) na grzbiecie do góry nogami
c) na brzuchu
3. Gdzie lubi usiąść Puchatek i słuchać opowieści?
a) przed kominkiem
b) w fotelu
c) w łóżeczku
4. Puchatek wdrapywał się na drzewo po miód i spadł:
a) w błoto
b) w krzaki róży
c) w krzaki jałowca
5. Dla zmylenia pszczół zielony balonik miał przypominać:
a) drzewo
b) las
c) trawę
6. Jak miał na imię opiekun Puchatka?
a) Grześ
b) Jaś
c) Krzyś
7. Gdzie mieszkał Królik?
a) w lesie
b) w norze
c) w drzewie
8. Dlaczego Puchatek nie mógł wyjść przez otwór w norze Królika?
a) zjadł za dużo miodu
b) otwór się zmniejszył
c) był za grubo ubrany
9. Gdzie mieszkał Prosiaczek?
a) z Puchatkiem
b) nad rzeką
c) w samym środku buka
10. Kto znalazł ogon Kłapouchego?
a) Królik
b) Krzyś
c) Sowa
11. Gdzie mieszkają bohaterowie tej bajki?
a) w Stumilowym Lesie
b) w Stumilowej Dolinie
c) w Stumilowym Borze
12. Komu chciał Puchatek podarować na urodziny baryłkę miodu?
a) Prosiaczkowi
b) Krzysiowi
c) Kłapouchemu
13. Dlaczego baryłka dla Kłapouchego była pusta?
a) miód się wylał
b) Puchatek zjadł miód
c) Miód zabrał Prosiaczek
14. Co Prosiaczek chciał podarować Kłapouchemu na urodziny?
a) czerwony balonik
b) kawałek szmatki
c) koszyczek żołędzi
15. Kto wykonał napis na baryłce dla Kłapouchego?
a) Puchatek
b) Sowa
c) Królik
16. Dokąd wybrali się Przyjaciele?
a) na wyprawę na Biegun Północny
b) szukać Krzysia
c) na polanę
17. Kto był dzieckiem Mamy – Kangurzycy?
a) Sowa
b) Królik
c) Maleństwo
18. Co Maleństwo robiło po raz pierwszy podczas wyprawy?
a) samo chodziło
b) myło się własnoręcznie
c) samo jadło
19. Na czyją cześć Krzyś wyprawił przyjęcie?
a) na cześć Sowy
b) na cześć Prosiaczka
c) na cześć Puchatka
20. Jaki prezent otrzymał Puchatek?
a) kolorowe ołówki
b) kolorowe balony
c) kolorowe foremki
21. Co Prosiaczek mówi, gdy budzi się z rana?
a) „Ciekaw jestem, co się dzisiaj wydarzy ciekawego”
b) „Co też dziś będzie na śniadanie?”
c) „Jaki będzie dziś dzień?”
22. Kto to powiedział :
„Nie jest to dobry dzień na ucieczkę z domu. Jeśli wogóle jest taki dzień”:
a) Krzyś
b) Prosiaczek
c) Kłapouchy
Za każdą poprawną odpowiedź uczeń otrzymuje 1 pkt – max 22 pkt
Opracowanie:
...
emil_20051