Zagadnienia do kolokwium.doc

(24 KB) Pobierz

Zagadnienia ramowe do egzaminu z terapii pedagogicznej

 

1.      diagnostyka pedagogiczna a diagnozowanie

2.      rozumienia diagnozy (ważne warunki)

3.      kryteria związane z diagnozą

4.      przyczyny zaburzeń u dziecka i ich charakter

5.      rola rozwoju ruchowego w osiąganiu dojrzałości dziecka

6.      zakres i rodzaje działań terapeutycznych

7.      formy i techniki związane ze stosowaniem  terapii pedagogicznej

8.      specyfika sytuacji terapeutyczno-wychowawczych, ich wymiary

9.      prowokacja sytuacyjna a trening – rozróżnienie pojęć

 

zaburzenia

1.      czynniki wewnętrzne i zewnętrzne warunkujące prawidłowy rozwój dziecka

2.      bariery biologiczne, psychologiczne i społeczne w rozwoju dziecka

3.      mechanizmy obniżające gotowość społeczną dziecka

4.      działanie czynników ryzyka a zaburzenia adaptacyjne/niepowodzenia rozwojowe

5.      obszary zaburzeń/ niepowodzeń rozwojowych u dziecka

6.      cele wspomagania rozwoju zaburzonego u dziecka

 

terapia

1.      cele priorytetowe w terapii

2.      etapy działań terapeutycznych

3.      metody ogólnej stymulacji

4.      metody stymulacji psychoruchowej

5.      metody poradnictwa dla rodziców

6.      trudności w uczeniu się a terapia (patomechanizm trudności w uczeniu się – dysleksji i nie tylko; typy tych zaburzeń)

7.      dysleksja rozwojowa – objawy podstawowe i brzeżne, rodzaje przyczyn

8.      formy pomocy dzieciom z dysleksją

9.      charakter i rodzaj zajęć korekcyjno-kompensacyjnych

10.  zasady prowadzenia terapii z dyslektykami

11.  zaburzenia emocjonalne u dziecka ( jako odrębne lub współtowarzyszące innym objawom) – ten temat bardzo ogólnie (prezentacji) 

  

 

 

            

Zgłoś jeśli naruszono regulamin