OCENA OPISOWA KLASA 1_POJĘCIA.doc

(64 KB) Pobierz

OCENA OPISOWA                                                                                                                              KLASA 1


ZACHOWANIE

·        Aktywnie, szybko i samodzielnie pracuje podczas lekcji.

·        Angażuje się w pracę na rzecz klasy.

·        Bardzo dobrze wypełnia obowiązki szkolne.

·        Bardzo dobrze wywiązuje się z powierzonych mu zadań.

·        Bierze aktywny udział w życiu klasy.

·        Boi się sytuacji konfliktowych i szybko wycofuje się z nich.

·        Brakuje mu umiejętności pracy w zespole.

·        Bywa agresywny, zaczepia, powoduje bójki.

·        Bywa, że kłamie, skarży bez powodu.

·        Chętnie podejmuje dodatkowe zadania.

·        Chętnie podejmuje obowiązki i zadania szkolne.

·        Chętnie pomaga słabszym.

·        Chętnie pracuje na zajęciach wyrównawczych.

·        Chętnie się uczy, ale jest gadatliwy i przeszkadza innym w pracy.

·        Chętnie uczestniczy w pracach na rzecz klasy.

·        Chętnie uczestniczy w zabawach, często przewodząc w zespole.

·        Często nie kończy rozpoczętej pracy.

·        Często nie przygotowuje potrzebnych materiałów do zajęć.

·        Często niewłaściwie zachowuje się w miejscach publicznych.

·        Często obraża się i gniewa.

·        Dba o własny wygląd i zdrowie.

·        Do szkoły przychodzi punktualnie, zawsze przygotowany.

·        Dobrze wypełnia obowiązki szkolne.

·        Dość często wchodzi w konflikty z innymi dziećmi.

·        Dotrzymuje obietnic i zobowiązań.

·        Z trudnością koncentruje uwagę, często nie kończy rozpoczętej pracy.

·        Jest aktywnym, śmiałym i twórczym uczniem.

·        Jest ciche i spokojne.

·        Jest dość nieśmiały i niezbyt łatwo nawiązuje kontakt z innymi dziećmi.

·        Jest dzieckiem grzecznym, uczynnym, życzliwym.

·        Jest dzieckiem mało zdyscyplinowanym.

·        Jest dzieckiem miłym i obowiązkowym.

·        Jest dzieckiem miłym, grzecznym, ale bardzo nieśmiałym.

·        Jest dzieckiem odpowiedzialnie wykonującym powierzone zadania, szanującym własność społeczną.

·        Jest dzieckiem otwartym i szczerym.

·        Jest dzieckiem pracowitym i obowiązkowym.

·        Jest dzieckiem samodzielnym.

·        Jest dzieckiem życzliwym i uprzejmym.

·        Jest inicjatorem wielu działań.

·        Jest lubiane i koleżeńskie.

·        Jest miłą, uczynną i spokojną dziewczynką.

·        Jest miłym, ale czasem hałaśliwym chłopcem.

·        Jest miłym, ale mało zdyscyplinowanym uczniem.

·        Jest miłym, rozważnym i spokojnym chłopcem.

·        Jest nieśmiałą, mało aktywną uczennicą.

·        Jest opiekuńczy w stosunku do kolegów i koleżanek.

·        Jest sympatyczną, energiczną i twórczą uczennicą.

·        Jest ustępliwy, łagodny wobec innych.

·        Jest wrażliwe na wszelkie zło związane z niszczeniem otaczającej nas przyrody.

·        Łatwo dochodzi do porozumienia z innymi.

·        Łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami.

·        Ma poczucie sprawiedliwości, poprawnie reaguje w sytuacjach konfliktowych.

·        Ma trudności z koncentracją uwagi podczas samodzielnej pracy.

·        Ma trudności z trafną samooceną.

·        Na ogół bez trudu nawiązuje kontakty z innymi dziećmi.

·        Najchętniej przebywa tylko z jedną osobą.

·        Nie angażuje się w działania na rzecz klasy i szkoły.

·        Nie dostrzega problemów innych dzieci.

·        Nie jest zainteresowany nawiązywaniem kontaktu z innymi.

·        Nie przyznaje się do winy.

·        Nie wierzy we własne możliwości i wycofuje się z planowanych zadań.

·        Nie zawsze dba o swój wygląd.

·        Nie zawsze jest dzieckiem obowiązkowym i pracowitym.

·        Nie zawsze odpowiedzialnie wykonuje powierzone mu zadania.

·        Nie zawsze potrafi opanować negatywne emocje.

·        Nie zawsze potrafi zapanować nad swoimi emocjami.

·        Nie zawsze przestrzega zasad szkolnego regulaminu.

·        Nie zawsze wykazuje aktywność podczas zajęć.

·        Nie zawsze wykonuje polecenia nauczyciela.

·        Nie zawsze wywiązuje się z podjętych zadań.

·        Niechętnie nawiązuje kontakty z rówieśnikami.

·        Niechętnie podporządkowuje się ustalonym normom.

·        Niechętnie uczestniczy w życiu klasy.

·        Niedbale przygotowuje się do zajęć.

·        Niesie pomoc w różnych sytuacjach, troszczy się o zdrowie i bezpieczeństwo innych.

·        Niesie pomoc w różnych sytuacjach.

·        Niesystematycznie odrabia prace domowe.

·        Oczekuje pomocy nauczyciela.

·        Odpowiedzialnie reprezentuje klasę w konkursach szkolnych i międzyszkolnych.

·        Odpowiedzialnie wywiązuje się z podjętych zadań.

·        Okazuje innym wrażliwość, empatię i szacunek.

·        Onieśmielony, boi się kolegów i nauczycieli.

·        Podczas lekcji pracuje w wolnym tempie i mało samodzielnie.

·        Poprawnie wypełnia obowiązki szkolne.

·        Posiada umiejętności pracy w zespole.

·        Posiada umiejętność zgodnego współdziałania.

·        Posiada zdolność przewodzenia innym.

·        Potrafi być opiekuńczy w stosunku do ludzi, zwierząt i roślin.

·        Potrafi być opiekuńczy.

·        Potrafi cieszyć się z sukcesów koleżanek i kolegów.

·        Potrafi dokonywać samooceny swojego zachowania.

·        Potrafi podjąć funkcję kierowniczą w zespole.

·        Potrafi reagować adekwatnie do sytuacji.

·        Potrafi skupić uwagę w samodzielnej pracy.

·        Potrafi świetnie rozwiązywać lub łagodzić konflikty klasowe.

·        Potrafi ujawniać pozytywne emocje.

·        Potrafi właściwie zachować się w każdej sytuacji.

·        Potrafi zaopiekować się osobą potrzebującą pomocy.

·        Potrafi zrozumieć drugą osobę.

·        Pracuje niesystematycznie.

·        Pracuje spokojnie, wytrwale, doprowadzając zadania do końca.

·        Przestrzega normy społeczne w klasie i w szkole.

·        Przestrzega podstawowych zasad kulturalnego zachowania.

·        Przestrzega zasad bezpieczeństwa.

·        Przygotowując się do lekcji, korzysta z różnych źródeł informacji.

·        Rozwiązuje konflikty bez agresji.

·        Rozwija własne zainteresowania.

·        Słabo wywiązuje się z obowiązków szkolnych.

·        Stara się być koleżeński i uczynny.

·        Stara się dobrze wywiązywać z zadań i obowiązków szkolnych.

·        Stara się dotrzymywać obietnic i zobowiązań.

·        Stara się pokonywać trudności, ale niesystematycznie pracuje na zajęciach dodatkowych.

·        Stara się przezwyciężać trudności szkolne, chętnie pracuje na zajęciach wyrównawczych.

·        Stopniowo pokonuje swoją nieśmiałość i włącza się w życie klasy.

·        Stwarza zagrożenie bezpieczeństwa dla innych uczniów.

·        Sumiennie przygotowuje się do zajęć.

·        Swobodnie nawiązuje koleżeńskie kontakty.

·        Systematycznie i starannie odrabia prace domowe.

·        Szanuje godność innych osób.

·        Świadomie rozwija swoje zainteresowania i uzdolnienia.

·        Troszczy się o zdrowie i bezpieczeństwo innych.

·        Ujawnia zdolności organizatorskie.

·        Umie dokonać pozytywnej samooceny.

·        Umiejętnie gospodaruje czasem.

·        Unika współdziałania w grupie.

·        Utrzymuje mały kontakt z rówieśnikami.

·        Używa niegrzecznych zwrotów.

·        Używa wulgarnego słownictwa.

·        W nowych sytuacjach przyjmuje bierną postawę, wycofuje się z działania.

·        Wierzy we własne możliwości. Właściwie wykonuje polecenia nauczycieli.

·        Woli działać w pojedynkę.

·        Wykazuje małą samodzielność w pracy.

·        Wykazuje miły i kulturalny sposób bycia i wyrażania się.

·        Wykazuje śmiałość i samodzielność w pracy.

·        Wykazuje twórczą inicjatywę w pracy na lekcji.

·        Wykazuje życiową samodzielność.

·        Wykazuje życzliwość i uprzejmość w stosunku do innych.

·        Wymaga ciągłego przypominania o porządku.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin