OCENA OPISOWA KLASA 1
ZACHOWANIE
· Aktywnie, szybko i samodzielnie pracuje podczas lekcji.
· Angażuje się w pracę na rzecz klasy.
· Bardzo dobrze wypełnia obowiązki szkolne.
· Bardzo dobrze wywiązuje się z powierzonych mu zadań.
· Bierze aktywny udział w życiu klasy.
· Boi się sytuacji konfliktowych i szybko wycofuje się z nich.
· Brakuje mu umiejętności pracy w zespole.
· Bywa agresywny, zaczepia, powoduje bójki.
· Bywa, że kłamie, skarży bez powodu.
· Chętnie podejmuje dodatkowe zadania.
· Chętnie podejmuje obowiązki i zadania szkolne.
· Chętnie pomaga słabszym.
· Chętnie pracuje na zajęciach wyrównawczych.
· Chętnie się uczy, ale jest gadatliwy i przeszkadza innym w pracy.
· Chętnie uczestniczy w pracach na rzecz klasy.
· Chętnie uczestniczy w zabawach, często przewodząc w zespole.
· Często nie kończy rozpoczętej pracy.
· Często nie przygotowuje potrzebnych materiałów do zajęć.
· Często niewłaściwie zachowuje się w miejscach publicznych.
· Często obraża się i gniewa.
· Dba o własny wygląd i zdrowie.
· Do szkoły przychodzi punktualnie, zawsze przygotowany.
· Dobrze wypełnia obowiązki szkolne.
· Dość często wchodzi w konflikty z innymi dziećmi.
· Dotrzymuje obietnic i zobowiązań.
· Z trudnością koncentruje uwagę, często nie kończy rozpoczętej pracy.
· Jest aktywnym, śmiałym i twórczym uczniem.
· Jest ciche i spokojne.
· Jest dość nieśmiały i niezbyt łatwo nawiązuje kontakt z innymi dziećmi.
· Jest dzieckiem grzecznym, uczynnym, życzliwym.
· Jest dzieckiem mało zdyscyplinowanym.
· Jest dzieckiem miłym i obowiązkowym.
· Jest dzieckiem miłym, grzecznym, ale bardzo nieśmiałym.
· Jest dzieckiem odpowiedzialnie wykonującym powierzone zadania, szanującym własność społeczną.
· Jest dzieckiem otwartym i szczerym.
· Jest dzieckiem pracowitym i obowiązkowym.
· Jest dzieckiem samodzielnym.
· Jest dzieckiem życzliwym i uprzejmym.
· Jest inicjatorem wielu działań.
· Jest lubiane i koleżeńskie.
· Jest miłą, uczynną i spokojną dziewczynką.
· Jest miłym, ale czasem hałaśliwym chłopcem.
· Jest miłym, ale mało zdyscyplinowanym uczniem.
· Jest miłym, rozważnym i spokojnym chłopcem.
· Jest nieśmiałą, mało aktywną uczennicą.
· Jest opiekuńczy w stosunku do kolegów i koleżanek.
· Jest sympatyczną, energiczną i twórczą uczennicą.
· Jest ustępliwy, łagodny wobec innych.
· Jest wrażliwe na wszelkie zło związane z niszczeniem otaczającej nas przyrody.
· Łatwo dochodzi do porozumienia z innymi.
· Łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami.
· Ma poczucie sprawiedliwości, poprawnie reaguje w sytuacjach konfliktowych.
· Ma trudności z koncentracją uwagi podczas samodzielnej pracy.
· Ma trudności z trafną samooceną.
· Na ogół bez trudu nawiązuje kontakty z innymi dziećmi.
· Najchętniej przebywa tylko z jedną osobą.
· Nie angażuje się w działania na rzecz klasy i szkoły.
· Nie dostrzega problemów innych dzieci.
· Nie jest zainteresowany nawiązywaniem kontaktu z innymi.
· Nie przyznaje się do winy.
· Nie wierzy we własne możliwości i wycofuje się z planowanych zadań.
· Nie zawsze dba o swój wygląd.
· Nie zawsze jest dzieckiem obowiązkowym i pracowitym.
· Nie zawsze odpowiedzialnie wykonuje powierzone mu zadania.
· Nie zawsze potrafi opanować negatywne emocje.
· Nie zawsze potrafi zapanować nad swoimi emocjami.
· Nie zawsze przestrzega zasad szkolnego regulaminu.
· Nie zawsze wykazuje aktywność podczas zajęć.
· Nie zawsze wykonuje polecenia nauczyciela.
· Nie zawsze wywiązuje się z podjętych zadań.
· Niechętnie nawiązuje kontakty z rówieśnikami.
· Niechętnie podporządkowuje się ustalonym normom.
· Niechętnie uczestniczy w życiu klasy.
· Niedbale przygotowuje się do zajęć.
· Niesie pomoc w różnych sytuacjach, troszczy się o zdrowie i bezpieczeństwo innych.
· Niesie pomoc w różnych sytuacjach.
· Niesystematycznie odrabia prace domowe.
· Oczekuje pomocy nauczyciela.
· Odpowiedzialnie reprezentuje klasę w konkursach szkolnych i międzyszkolnych.
· Odpowiedzialnie wywiązuje się z podjętych zadań.
· Okazuje innym wrażliwość, empatię i szacunek.
· Onieśmielony, boi się kolegów i nauczycieli.
· Podczas lekcji pracuje w wolnym tempie i mało samodzielnie.
· Poprawnie wypełnia obowiązki szkolne.
· Posiada umiejętności pracy w zespole.
· Posiada umiejętność zgodnego współdziałania.
· Posiada zdolność przewodzenia innym.
· Potrafi być opiekuńczy w stosunku do ludzi, zwierząt i roślin.
· Potrafi być opiekuńczy.
· Potrafi cieszyć się z sukcesów koleżanek i kolegów.
· Potrafi dokonywać samooceny swojego zachowania.
· Potrafi podjąć funkcję kierowniczą w zespole.
· Potrafi reagować adekwatnie do sytuacji.
· Potrafi skupić uwagę w samodzielnej pracy.
· Potrafi świetnie rozwiązywać lub łagodzić konflikty klasowe.
· Potrafi ujawniać pozytywne emocje.
· Potrafi właściwie zachować się w każdej sytuacji.
· Potrafi zaopiekować się osobą potrzebującą pomocy.
· Potrafi zrozumieć drugą osobę.
· Pracuje niesystematycznie.
· Pracuje spokojnie, wytrwale, doprowadzając zadania do końca.
· Przestrzega normy społeczne w klasie i w szkole.
· Przestrzega podstawowych zasad kulturalnego zachowania.
· Przestrzega zasad bezpieczeństwa.
· Przygotowując się do lekcji, korzysta z różnych źródeł informacji.
· Rozwiązuje konflikty bez agresji.
· Rozwija własne zainteresowania.
· Słabo wywiązuje się z obowiązków szkolnych.
· Stara się być koleżeński i uczynny.
· Stara się dobrze wywiązywać z zadań i obowiązków szkolnych.
· Stara się dotrzymywać obietnic i zobowiązań.
· Stara się pokonywać trudności, ale niesystematycznie pracuje na zajęciach dodatkowych.
· Stara się przezwyciężać trudności szkolne, chętnie pracuje na zajęciach wyrównawczych.
· Stopniowo pokonuje swoją nieśmiałość i włącza się w życie klasy.
· Stwarza zagrożenie bezpieczeństwa dla innych uczniów.
· Sumiennie przygotowuje się do zajęć.
· Swobodnie nawiązuje koleżeńskie kontakty.
· Systematycznie i starannie odrabia prace domowe.
· Szanuje godność innych osób.
· Świadomie rozwija swoje zainteresowania i uzdolnienia.
· Troszczy się o zdrowie i bezpieczeństwo innych.
· Ujawnia zdolności organizatorskie.
· Umie dokonać pozytywnej samooceny.
· Umiejętnie gospodaruje czasem.
· Unika współdziałania w grupie.
· Utrzymuje mały kontakt z rówieśnikami.
· Używa niegrzecznych zwrotów.
· Używa wulgarnego słownictwa.
· W nowych sytuacjach przyjmuje bierną postawę, wycofuje się z działania.
· Wierzy we własne możliwości. Właściwie wykonuje polecenia nauczycieli.
· Woli działać w pojedynkę.
· Wykazuje małą samodzielność w pracy.
· Wykazuje miły i kulturalny sposób bycia i wyrażania się.
· Wykazuje śmiałość i samodzielność w pracy.
· Wykazuje twórczą inicjatywę w pracy na lekcji.
· Wykazuje życiową samodzielność.
· Wykazuje życzliwość i uprzejmość w stosunku do innych.
· Wymaga ciągłego przypominania o porządku.
...
paolka_pl