odpowiedzi76_100.doc

(55 KB) Pobierz

ZAGADNIENIA Z MARKETINGU

 

  1. trzy podstawowe funkcje przedsiębiorstwa
  2. definicja marketingu
  3. orientacja marketingowa
  4. typy użyteczności *
  5. marketing mix
  6. produkt*
  7. cena
  8. miejsce
  9. promocja
  10. techniki analizy rynku
  11. badania marketingowe
  12. badania ze źródeł pierwotnych i wtórnych
  13. grupy technik pierwotnych badań marketingowych i rodzaje uzyskiwanych danych
  14. zogniskowane badania grupowe
  15. wywiad głębinowy
  16. wymagania organizacyjne skutecznego wprowadzenia koncepcji marketingowej
  17. koncepcje prowadzenia działalności gospodarczej*
  18. zarządzanie marketingowe
  19. nowa gospodarka
  20. m-handel
  21. intranet, ekstranet
  22. dezintermediacja*
  23. reintermediacja
  24. kastomeryzacja*
  25. konwergencja przemysłu
  26. zmiany w praktyce prowadzenia biznesu
  27. e-biznes
  28. e-handel
  29. elementy charakteryzujące efektywne witryny internetowe
  30. marketing masowy a marketing jeden do jednego
  31. wartość postrzegana przez klienta
  32. całkowita wartość dostarczana klientowi
  33. całkowity koszt klienta
  34. propozycja wartości
  35. outsourcing
  36. cechy kluczowej kompetencji
  37. kultura korporacyjna
  38. firma wizjonerska
  39. kapitał klienta
  40. czynniki zwiększające kapitał klienta
  41. marketing podstawowy, reaktywny, odpowiedzialny, proaktywny, partnerski
  42. tworzenie strategii na poszczególnych szczeblach działalności gospodarczej
  43. strategiczny i taktyczny plan marketingowy
  44. formułowanie misji przedsiębiorstwa
  45. cechy dobrej misji
  46. cechy strategicznej jednostki biznesu
  47. macierz BCG
  48. macierz GE
  49. zalety i wady modeli portfelowych
  50. strategia penetracji rynku
  51. strategia rozwoju rynku
  52. strategia rozwoju produktu
  53. strategia dywersyfikacji
  54. rodzaje integracji
  55. analiza SWOT
  56. kultura
  57. subkultura
  58. klasa społeczna – cechy charakterystyczne
  59. grupy odniesienia
  60. teorie: Freuda, Maslowa i Herzberga w kontekście zastosowań marketingowych
  61. zjawiska: selektywnej uwagi, selektywnego zniekształcenia, selektywnego zapamiętywania
  62. role w procesie zakupu
  63. zachowanie zmniejszające dysonans
  64. poszukiwanie różnic między markami
  65. złożone zachowania zakupowe
  66. techniki wykorzystywane w celu zwiększenia zaangażowania nabywcy w zakup danego produktu
  67. gałąź
  68. struktury rynkowe (czysty monopol, oligopol, konkurencja monopolistyczna, konkurencja doskonała)
  69. przykłady barier wejścia i wyjścia z rynku
  70. konkurencja
  71. grupa strategiczna
  72. strategie defensywne
  73. strategie ataku
  74. strategie naśladowcy
  75. strategie niszowców rynkowych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

76.  cechy dobrej  niszy rynkowej

              - klienci mają ustalony zestaw potrzeb

              - klienci są w stanie więcej zapłacić za lepsze zaspokojenie określonej potrzeby

              - nisza raczej nie przyciągnie innych konkurentów

              - firma w jej ramach funkcjonująca może osiągnąć pewien stopień oszczędności dzięki                                           specjalizacji

              - nisza jest odpowiedniej wielkości

              - ma odpowiedni potencjał zysku i wzrostu

             

77.  preferencje jednorodne, rozproszone, zgrupowane

              - jednorodne –

                                          - wszyscy konsumenci mają mniej więcej takie same preferencje

                                          - nie ma żadnych naturalnie wyodrębnionych segmentów

                                          - wszystkie marki: podobne , zgrupowane w środkowej części skali

              - rozproszone –

                                          - preferencje konsumentów w zakresie zmiennych znacznie się od siebie                                                         różnią

                                          - lider na rynku zajmie pozycję w środkowej części skali

                                          - pretendent do pozycji lidera: zajmie miejsce w pobliży pierwszej marki i                                           podejmie walkę o udział w rynku lub w rogu, aby skierować ofertę do osób                                           nieusatysfakcjonowanych ofertą pierwszej marki

                                          - kilka marek: rozlokują się na całej przestrzeni

              - zgrupowane –

                                          - występują wyraźnie grupy preferencji, będące naturalnymi segmentami                                                         rynku

                                          - pierwsza firma na rynku: może zająć pozycję w centrum, w największym                                           segmencie lub stworzyć kilka marek

 

78.  procedura segmentacji rynku

              segmentacja rynku to rozpoznanie i charakterystyka grup nabywców pod względem ich               potrzeb i preferencji

 

              PROCEDURA

              - Identyfikacja segmentów preferencji

              - Identyfikacja segmentów rynku

             

              POZIOMY

              - marketing skierowany na rynek masowy – sprzedawca wytwarza, dystrybuuje i promuje na                             na skalę masową jeden produkt dla wszystkich nabywców

              - mikromarketing – działalność marketingowa w małej skali, nastawiona na odpowiedni dobiór mediów i przekazu marketingowego do wyznaczonej grupy docelowej na poziomie segmentu, niszy, obszaru lokalnego lub jednoski

 

  1. osobowość marki*

 

80.  modele wyboru rynku docelowego

              - koncentracja na jednym segmencie

                            - pozwala na zdobycie szczegółowej wiedzy na temat potrzeb segmentu oraz                                               wyraźnie zaznaczyć swoją w nim obecność

                            - umożliwia obniżenie kosztów dzięki specjalizacji produkcji, dystrybucji i                                               promocji

                            - jeśli firma zdobędzie pozycję lidera, wówczas może wypracować wysoki zwrot z                                inwestycji

              - specjalizacja selektywna

                            - firma wybiera kilka odpowiednio atrakcyjnych dla niej segmentów

                            - bardziej równomierne rozłożenie ryzyka firmy

              -specjalizacja w ramach produktu

                            - firma wytwarza produkt który sprzedaje w kilku segmentach

                            - firma buduje silną reputację na konkretnym obszarze produktu

                            - ryzyko: produkt może zostać zastąpiony przez nową technologię

              - obsługa całego rynku

                            - obsługa wszystkich grup klientów w zakresie wszystkich produktów, które te grupy                                mogą potrzebować

                            - mogą to robić tylko wielkie koncerny, jak General Motors, Coca Cola, Microsoft

                            - marketing niezróżnicowany: tworzenie produktu i programu marketingowego,                                              który dotrze do największej grupy nabywców

                            - marketing zróżnicowany: przygotowanie odrębnej oferty dla poszczególnych                                              segmentów; przynosi większą sprzedaż ogólną, podnosi koszty

 

81.  różnicowanie

różnicowanie jest działaniem zmierzającym do zaprojektowania zestawu znaczących               różnic pozwalających na wyróżnienie oferty przedsiębiorstwa od ofert innych firm               będących na rynku

 

82.  pozycjonowanie

                            jest działaniem związanym z kształtowaniem oferty i image przedsiębiorstwa,               prowadzącym               do zajęcia wyraźnego, znaczącego miejsca w pamięci odbiorców               docelowych; wymaga podjęcia decyzji ile i które różnice promować

 

83.  strategie efektywnego pozycjonowania

- doskonałość operacyjna

- bliski kontakt z odbiorcą

- przywództwo w zakresie produktu

 

 

84.  sektor dużej skali

              - możliwość uzyskania istotnej przewagi, ale w oparciu o niewielką liczę zmiennych

              - niski koszt czy duże zróżnicowanie?

              - rentowność biznesu jest dodatnio skorelowana z jego wielkością i udziałem w rynku

              - np. sektor maszyn dla budownictwa

 

85.  sektor schyłkowy

              - niewiele narzędzi różnicowania

              - potencjalne przewagi konkurencji nie są znaczące

              - możliwość oferowania dodatkowych usług, jednak te także nie dają podstawy do dużego               zróżnicowania oferty

              - rentowność biznesu nie zależy od jego udziały w rynku

 

86.  sektor rozproszony

              - istnienie licznych możliwości uzyskania konkurencyjnej przewagi

              - konkurencyjne przewagi nie mają dużego znaczenia

              - rentowność nie jest uzależniona od wielkości biznesu

              - np. restauracje

 

87.  sektor o wysokiej specjalizacji

              - istnienie licznych i potencjalnie bardzo opłacalnych możliwości różnicowania

              - rentowność nie jest skorelowana z wielkością biznesu

              - np. duże firmy o wysokiej specjalizacji oraz małe przedsiębiorstwa niszowe

 

  1. co się składa na image firmy

 

89.  parametry użytkowe

              - odnoszą się do poziomu, na którym odbywa się realizacja funkcji podstawowych produktu

              - jakość

              -

90.  zgodność ze standardami

              stopień, w którym wzór i cechy ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin