SpalicWiedzme.pdf

(113 KB) Pobierz
Scenariusz Spalic Wiedzme by Nazroth.doc
„Spalić Wiedźmę!”
„Spalić Wiedźmę!” (Mordheim scenario by Nazroth’TH)
Niewiele stworzeń przeżyło kataklizm. Te, którym to się udało, zbijają się w kilkunastoosobowe grupy i
przeszukują Mordheim w poszukiwaniu czegoś do jedzenia, schronienia lub wyrdstone’a. Czasami
uciekają w popłochu widząc wrogie bandy przemierzające Miasto Potępionych. Jednak bywa, że
napadają na poszukiwaczy, którzy za bardzo oddalili się od swojej grupy. Nie wiadomo co robią z
pojmanymi, ale widząc kłęby dymu unoszące się z nad niedalekiego placu – łatwo się domyślić...
teren:
Teren typowy dla Mordheim. Kilka zruinowanych domów, połączonych
kładkami jeśli to możliwe. Jakieś przeszkadzajki – nie trzeba się rozpisywać
na takie tematy... Dodatkowo: Na środku stołu, znajduje się stos z
przywiązana doń ofiarą. (Stos najlepiej okrągły nie szerszy niż 4/5”)
Rozstawienie:
Gracz o mniejszym ratingu automatycznie jest obrońcą. Rozstawia się do 4”
od stosu. Następnie drugi gracz wystawia wszystkie swoje modele do 8” od
dowolnej krawędzi (lub kilku krawędzi) stołu.
Zasady specjalne: Na stosie znajduje się najnowsza ofiara rozwścieczonej bandy. Nie wiadomo
czym zawiniła, ale na pewno nie pożyje długo...Nawilgłe drewno nie bardzo
chce zająć się ogniem – podpalenie stosu będzie trudne, lecz ilość
wzniesionych w górę pochodni zdecydowanie zachęca do działania.
Na początku gry (przed rozstawieniem) gracz broniący nominuje trzy ze
swoich modeli (mogące zdobywać doświadczenie). Te modele będą dzierżyły
pochodnie, zamiast jednej ze swoich broni. Pochodni nie można odłożyć, ani
zamienić w czasie walki na inną broń, lub tarczę, etc. Model uzbrojony w
płonącą żagiew posiada ją nieodwołalnie do końca gry. pochodnia : posiada
zasady zwyczajnej pałki, z tą różnicą, że każdy krytyk zadany tą bronią
powoduje jeden efekt: Model wroga, trafiony pochodnią i zraniony krytycznie
zaczyna się palić. Od tej pory rzuca k6 na początku każdej tury (swojej i
wroga) wynik 4-6 oznacza, że ogień przestał się palić (model nie musi wtedy
wykonywać kolejnych rzutów). 1-3 powoduje automatyczną ranę bez
save’ów!!
Podpalanie: Aby skutecznie podpalić stos należy zetknąć się z nim podstawką
modelu, posiadającego pochodnię i wykonać rzut k6. Wynik 5,6 oznacza, że
oporne, wilgotne drewno zajęło się ogniem. Od tej chwili stos płonie 3+K3
229421468.001.png
Uwalnianie więźnia: Aby uwolnić ofiarę należy zetknąć się podstawką z
podstawą stosu i wykonać udany test inicjatywy na początku swojej tury ( w
fazie recovery). Jeśli test się powiedzie to model zostaje uwolniony i
natychmiast zasila szeregi gracza atakującego posiadając parametry dowolnej
z grup jego stronników. (* Nie licząc najemników!!). Od tej pory model
traktowany jest jako część bandy Atakującego.
Rozpoczęcie:
Pierwsza tura należy do obrońcy!
Zakończenie gry:
Gra toczy się do momentu aż jedna z band zostanie całkowicie
wyeliminowana, lub nie zda testu rozbicia.
Alternatywnie, jeśli gracz atakujący uwolni ofiarę, a później ucieknie po
nieudanym teście rozbicia – gra kończy się remisem!
Doświadczenie:
+1 Za przeżycie jeżeli bohater lub grupa stronników przeżyje bitwę to
zyskują 1 doświadczenia.
+1 Dla przywódcy za zwycięstwo dowódca zwycięskiej bandy zyskuje 1
doświadczenia.
+1 Za wroga ściągniętego ze stołu każdy bohater zyskuje 1 doświadczenia za
każdego wroga, którego uda mu się wyeliminować z gry (zdjęty z placu boju).
+1 Za uwolnienie ofiary jeżeli bohater, lub stronnik uwolni ofiarę dostaje 1
doświadczenia.
Dodatkowe:
Więzień okazał się być członkiem takiej samej bandy, jak jego wybawcy! Jaki
ten świat mały...
Jeżeli „ofiara” została uwolniona : Dołącza się do bandy atakującego (jeżeli
przeżyła bitwę, oraz gdy pozwala na to maksymalna ilość modeli w jego
bandzie) zasilając szeregi dowolnej grupy jego stronników (mogących
zdobywać doświadczenie!). Musi zostać wyekwipowana tak samo jak grupa,
do której się dołączy. Dodatkowo cała grupa dostaje 1 doświadczenia!
Jeżeli ofiara spłonęła : Umierająca w męczarniach ofiara wykrzykuje gdzie
ukryta jest część skarbów zgromadzonych przez jej bandę. Zwycięzca
otrzymuje 3K6 złotych koron i jeden dodatkowy kawałek wyrdstone’a.
Dodatkowo banda obrońcy przypadku zwycięstwa dostaje 1 doświadczenia
przeznaczony dla wybranego przez graca bohatera.
tury. Ilość tur może jednak zostać zmodyfikowana o -1 turę udanym
podpaleniem dokonanym przez inny model trzymający pochodnię. (*jeden
model może podpalić stos tylko raz!!)
Zgłoś jeśli naruszono regulamin