Sosnowiec-Gry.rtf

(55 KB) Pobierz
Hufiec Jelenia Góra

 

Hufiec Sosnowiec

Adres kontaktowy:

ul. 1 Maja 21/23, 41-200 Sosnowiec;
(0-prefix-32) 228-25-12

Tytuł:

Przygotowanie obozu specjalnościowego dla drużyn specjalności proobronnej, propozycje gier terenowych

Autor/autorzy:

pwd. Tomasz Wieczorek,. e-mail: 1superkrolik@wp.pl

Cel: Zorganizowanie obozu specjalistycznego dla drużyn z hufca.

Zamierzenie 1: Podniesienie wiedzy drużyny na temat specjalności.

Zamierzenie 2: Pozyskanie kontaktów z wojskiem i z obroną cywilną.

Zamierzenie 3: Zdobycie sponsora dla drużyny.

 

Zadania

Zadanie 1: do zamierzenia 1:

Uczestnictwo w kursach specjalistycznych ( proobronnych )

Zad. 2: do zam. 2:

Dostarczenie pisma do Inspektoratu Obrony Cywilnej w obrębie miejsca zamieszkania i do dowództwa jednostki wojskowej w miejscu, gdzie ma być zorganizowany obóz w celu pomocy przy organizacji.

Zad. 3: do zam. 2:

Zareklamowanie się na terenie Polski.

Zad. 4: do zam. 2:

Udział w ogólnopolskich zawodach proobronnych np. Selekcja do GROMU

lub selekcja Żołnierza polskiego.

Zad. 5: do zam. 3:

Zorganizowanie pokazów proobronnych w mieście. Zabezpieczenie imprez

pod względem ochrony organizowanych przez miasto.

Zad. 6: do zam. 3:

Dostarczenie pisma do firm znajdujących się w mieście z prośbą o objęcie sponsoringu nad drużyną.

Realizacja zadań

 

Zadanie 1:

Czynny udział drużyny w kursach, zbieranie niezbędnych materiałów

do ukończenia kursu.

Zad. 2:

Harcerze w zastępach piszą i dostarczają pisma do poszczególnych urzędów.

Zad. 3:

Zorganizowanie MTO ( zaplanowanie programu manewrów i wszystkich szczegółowych elementów całej imprezy.

Zad. 4:

Przygotowanie się do zawodów ( selekcji ) po przez ćwiczenie sprawności fizycznej i psychicznej. Organizowanie biwaków szkoleniowych wewnątrz drużyny.

Zad. 5:

Sporządzenie kalendarzu imprez organizowanych przez miasto. Zgłoszenie drużyny do zabezpieczenia masowej zbiorówki ludzi jako ochrona.

Zad. 6:

Zareklamowanie drużyny przed firmami po przez organizowanie pokazów specjalistycznych.

Opis gier terenowych

Operacja “Piorun”

Fabuła:

Ostatnimi czasy nastąpił niesamowity postęp w dziedzinie rozwoju opancerzenia czołowego. Wszelkiego rodzaju broń przeciwpancerna okazuje się nieskuteczna przeciwko stalowym zbroją. Nowy materiał stał się osłoną nie do przebicia...

Tym niemniej w państwie Alfa trwają próby nad skonstruowaniem nowego działka, którego specjalna budowa zwiększała by kilkakrotnie siłę przebicia nawet konwencjonalnych pocisków...

Badania dowiodły , że armata o nazwie “Piorun” może być skuteczną bronią do walki z opancerzonymi maszynami...

O badaniach dowiedziały się rządy państw Beta i Gamma. Obydwa wysłały grupę komandosów, których zadaniem jest przechwycenie “Pioruna”

Niezbędne materiały:

2 prowizoryczne proporce, szlajfki w trzech kolorach, atrapa armaty, petardy- 10 sztuk, 2 mapy z zaznaczonymi bazami i punktem zbornym.

Liczebność grup:

Grupa Alfa: 3 osoby

Grupa Beta: min. 5 osób , max 10

Grupa Gamma min. 5 osób , max 10

Zadania:

Grupa Alfa : możliwie jak najdłuższa obrona armaty.

Grupa Beta : zdobycie armaty , przeniesienie jej do swojej bazy.

Grupa Gamma : zdobycie armaty, przeniesienie jej do swojej bazy.

Przebieg gry:

W punkcie zbiórki grupy Beta i Gamma otrzymują mapy z zaznaczonymi bazami ( na obu mapach naniesione są obie bazy) . obydwie grupy otrzymują rozkaz dotarcia do swoich baz i odnalezienie łączników z rozkazem.

W tym samym czasie grupa Alfa udaje się na miejsce gdzie znajduje się armata. Punktualnie o godzinie 0 rozpoczynają próby strzeleckie (rzucają petardami) oddając jeden strzał co trzy minuty.

Grupy Beta i Gamma wyruszają na akcję naprowadzani odgłosami detonacji. Muszą rozbić obronę “Pioruna” , zdemontować go , przenieść go do swojej bazy i zameldować wykonanie wystrzałem.

Grupy Beta i Gamma to przeciwnicy, w momencie w którym jedna z grup zdobędzie armatę, druga ma prawo ją odbić ( w momencie , w którym człowiek niosący jakiś element działa zostanie unicestwiony musi je wypuścić ) walkę można prowadzić również w bazach.

Osoby unicestwione po przez zerwaną szlajfkę przez inną osobę zbierają się w ustalonym wcześniej punkcie zbornym, który jest zaznaczony na mapie.

Gra terenowa

Fabuła:

Najwyższy czas sprawdzić umiejętności kursantów na pozorowanym polu walki. Zakończył się okres szkolenia podstawowego w obozie w Ringway.

Podczas desantu spadochronowego zaginął sierżant York. Jest to postać

o tyle ważna , że zna tajne plany dotyczące operacji Colossus.

Wywiad ustalił ,że York znajduje się w bazie przeciwnika . Jest ranny .

Baza składa się z dwóch posterunków oraz części głównej. Posterunki oddalone są od siebie o ok. 200m. Połączone są linią telefoniczną . W środku jest część główna, gdzie znajduje się ranny York pilnowany przez uzbrojonych strażników . Sierżant musi zostać odbity

Niezbędne materiały:

2 telefony polowe, kable, szlajki w dwóch kolorach, mapa terenu, zegarki dla dowódców drużyn, apteczka, coś do charakteryzacji rannego.

Liczebność grup:

Niebiescy: 4 osoby

Czerwoni: 2 drużyny po 4 osoby + sierżant York.

Zadania:

Niebiescy: niedopuszczenie do odbicia zakładnika.

Czerwoni: odbicie Yorka, udzielenie I-ej pomocy, dostarczenie go do lądowiska.

Przebieg gry:

1.      W punkcie zbiórki drużyny spadochroniarzy mają czas na obejrzenie mapy. Po tym otrzymują informacje o miejscu zrzutu (punkt startowy), oraz o sposobie realizacji zadania. W każdej z drużyn należy wybrać sanitariusza.

2.      Przed wyjściem dowódcy drużyn synchronizują zegarki. Podaje im się im godzinę 0- godzinę ataku.

3.      Po dotarciu na miejsce zrzutu atakują posterunki (każda grupa jeden)

4.      Po zdobyciu posterunku należy podłączyć telefon i dać znać drugiej grupie o realizacji zadania. Oraz podać godzinę ataku na główną bazę.

5.      Następuje atak na główną bazę. Po zlikwidowaniu strażników należy opatrzyć Yorka i wynieść go z wrogiego terenu.

6.      Do lądowiska spadochroniarze wracają szykiem ubezpieczonym. York musi być cały transportowany . Po 10 minutach od ataku na bazę Niebiescy mają prawo założyć szlajfki i gonić czerwonych.

7.      Doniesienie Yorka do lądowiska oznacza zwycięstwo Czerwonych.

8.      Unicestwieni spadochroniarze odchodzą na lądowisko. Unicestwieni Niebiescy podnoszą się z ziemi po 10 minutach od ataku czerwonych na główną bazę.

 

Szybkie gry terenowe

Bombowa gra:

Przeciwnik jest nader perfidny bowiem zaminował budynek, który mamy zamiar zdobyć. No cóż ... trzeba posłać saperów.

Warunki zwycięstwa:

Grupa atakująca: odnalezieni i zniszczenie wszystkich bomb.

Grupa broniąca: niedopuszczenie do zniszczenia bomb lub eliminacja 3 saperów.

Czas gry:

30 minut od wyjścia grupy atakującej.

Obszar gry:

Jakiś budynek lub szkoła.

Zasady specjalne:

Do zniszczenia bomb uprawnionych jest 3 saperów. Nie mogą oni wykonywać działań zaczepnych.

Liczebność Grupy:

Atakująca – pluton 10 osób w tym 3 saperów

Broniąca- 10 osób

 

Namiotowa miłość:

Służby wywiadowcze namierzyły , że dowódca wrogiej armii spędza wraz z kochanką beztroski urlop pod namiotem. Stwarza to wprost niesamowitą okazję do pozbycia się wysoko postawionego przeciwnika . na leśną polankę zostaje wysłany oddział “unicestwiaczy”. Wrogi dowódca musi być unicestwiony.

Jego ochronę również można się pozbyć.

Warunki zwycięstwa:

Grupa atakująca: likwidacja dowódcy

Grupa broniąca: likwidacja atakujących lub utrzymanie dowódcy przy życiu przez czas gry.

Czas gry:

40 minut od wyjścia grupy atakującej.

Obszar gry: polana

Zasady specjalne: dowódca nie ma prawa wytknąć nosa z namiotu zanim namiot nie zostanie otwarty przez zamachowców

Liczebność grup: po 10 osób + kochanka + dowódca

Hydraulik

Z Koziej Wólki została ewakuowana ludność cywilna. Wieś została zajęta przez wojsko. Istnieje szybki sposób na uniknięcie walki o miejscowość.

W tym celu specjalny oddział komandosów musi dostać się do tamy i wysadzić ją w powietrze. Cały problem polega na tym, że tamy bronią strażnicy a komandosi mają tylko jedną bombę z zapalnikiem czasowym.

Warunki zwycięstwa:

Grupa atakująca: podłożenie bomby na tamie i utrzymanie jej tam do czasu eksplozji.

Grupa broniąca: przechwycenie bomby i dostarczenie jej do sztabu bądź doprowadzenie do jej detonacji jeszcze w rękach przeciwnika.

Czas gry: do detonacji bomby.

Obszar gry: polana z rzeką i lasem

Zasady specjalne: obrońcy mogą wyjść z lasu( na ścieżkę bezpośrednio przy stawie) dopiero kiedy zostanie tam podłożona bomba poza tym mogą działać wszędzie. Zapalnika nie można przestawiać . grozi to dyskwalifikacją drużyny.

Liczebność grup: po 5 osób.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin