Zlotedziecko.doc

(42 KB) Pobierz
Złote Dziecko

Złote Dziecko

 

Gra przygodowa, przewidziana dla ok. 35 osób, w tym: podział na dwie ekipy po ok. 10 osób każda, 7 żołnierzy, 2 opiekunów, postaci: Ulwar, Halkatla, Wielki Mag, Złote Dziecko, 4-osobowy Szwadron Zła.

Przewidziany czas gry: do 3-3,5 h.

Teren znany wszystkim uczestnikom, nie musi być duży, z siedmioma charakterystycznymi punktami + obóz.

Rekwizyty: miecz, klucz z kłódką i łańcuchem, życia (po 3 dla uczestnika i żołnierzy i Szwadronu Zła)

 

Temat:

Złote Dziecko, które jako jedyne może uratować świat przed wszechobecnym złem , zostało uprowadzone przez porywacza Ulwara. Porywaczowi pomaga oddział żołnierzy. Razem ze Złotym Dzieckiem znajduje się we wsi Oko Zła. Zadaniem ekip A i B jest odnalezienie Dziecka i pokonanie Ulwara dzięki przedmiotom zdobytym w czasie wędrówki - Miecz i Klucz. Ekipy mogą odnaleźć i odbić Dziecko tylko po uprzednim zabiciu Ulwara i jego żołnierzy. Ulwar zawarł również sojusz ze Szwadronem Zła, przez co będzie on przeszkadzał ekipom w zdobyciu Miecza. Broń ta bowiem jest także potrzebna Ulwarowi- tylko nią może zabić Złote Dziecko. Dlatego też ekipy muszą się spieszyć w zdobyciu Miecza. A i B nie rywalizują ze sobą. Mają ten sam cel chociaż różne zadania.

   W tym samym czasie A zdobywa Miecz (trasa: Opiekun- informacje, Wielki Mag- próba Czterech Sił Życia- odwago, sprawności fizycznej, wytrzymałości i jasności umysłu, Opiekun- legenda, Polana Trzech Niedźwiedzi- połączenie się z drugą ekipą).

   Ekipa B zdobywa Klucz- dzięki niemu będą mogli uwolnić Złote Dziecko (trasa: Opiekun- informacje, Halkatla- zrobienie szałasu i ułożenie ody - zdobycie Klucza, Opiekun- legenda, Polana Trzech Niedźwiedzi- połączenie się z drugą ekipą ).

   Istnieją też dobrzy Opiekunowie (1 dla ekipy - stały) - ich zadaniem jest udzielanie informacji w odpowiednim czasie. Krążą osobno każdy po swojej trasie, wyznaczonej między jakimiś punktami w odległości ok. 2 km. od siebie. Opiekunowie wskazują co w danym momencie mają wykonać ekipy. Szwadron Zła przeszkadza ekipom w dotarciu do Miecza i Klucza, a później w drodze do Złotego Dziecka. Posiada życia tak  jak uczestnicy - członkowie ekip (jest ono przywiązane do ramienia). Gdy Szwadron Zła spotka się z ekipą może wywiązać się walka. Zerwanie życia oznacza śmierć. Ekipy mogą odzyskać swoje życie u opiekunów - każdemu uczestnikowi przysługują po 3 życia. Szwadron Zła ma również po 3 życia. Po zdobyciu Klucza i Miecza ekipy otrzymują wiadomość, że muszą się połączyć, bo tylko wspólnymi siłami są w stanie odbić Złote Dziecko z rąk porywacza. Po dotarciu do wsi Oko Zła muszą najpierw stoczyć walkę z siedmioma żołnierza - takie same zasady jak w walce z Szwadronem Zła z tym, że żołnierze stają się słabsi, gdy przeciwnik dotknie jego prawej pięty - wtedy nie może atakować. Gdy pokonają żołnierzy, a potem Ulwara – to wygrywają.

 

 

 

Rekwizyty do gry Złote Dziecko

 

Ekipa A

Start

   „Jesteście wojownikami, których zadaniem jest uratowanie z rąk okrutnego porywacza Złotego Dziecka, jedynej istoty na ziemi, które może uratować świat przed złem. Porywacz ten służy właśnie złu i ma zadanie zgładzić cudowne Dziecko po wydobyciu od niego pewnych informacji. Jest tylko jeden sposób na zabicie obojga - należy użyć „Złotego Miecza” - tylko on się do tego nadaje. Porywacz więc dąży do tego, by odnaleźć jak najprędzej ów Miecz. Pomaga mu w tym Szwadron Zła - bezwzględny, okrutny, gotowy na wszystko.

   Wasz cel to odnalezienie Złotego Dziecka, lecz najpierw odszukanie Miecz. Pomoże Wam w tym Wasz stały Opiekun. Niestety to duch, więc nie wiadomo dokładnie, gdzie przebywa. Najprawdopodobniej jednak odnajdziecie go na drodze między zwaloną brzozą a szałasem. On będzie Wam wskazywał drogę służył informacjami. Od tej pory do niego zwracajcie się z wszelkimi informacjami.

                                                                                  Powodzenia

 

PS. Musicie uważać na Szwadron Zła, z którym walczycie (zrywanie żyć z lewego ramienia). Gdyby, któryś z Was zginął, to może on wrócić z zaświatów przy pomocy Opiekuna.”

 

 

 

 

 

Opiekun A/I

„Złoty Miecz znajduje się u Wielkiego Maga. Jednak najpierw musicie dotrzeć do niego, do Groty Czterech Sił Życia i tam przejść cztery próby, by przekonać się, czy jesteście godni i na tyle silni, by zmierzyć się ze złem”

 

 

 

 

 

 

 

 

Grota Czterech Sił Życia:

„Jestem Wielki Mag. Będę obserwował Wasze zmagania. Jeśli przejdziecie pozytywnie chociaż 3 z 4 prób otrzymacie Złoty Miecz”

Próba 1) Odwagi - zjazd na linie przynajmniej 6 osób

Próba 2) Wytrzymałości - Kto dłużej utrzyma palącą się zapałkę w dłoni - Wielki

                                         Mag, czy zawodnik

Próba 3) Sprawności fizycznej - Przejście koalą przez linę zawieszoną między

                                                  linami

Próba 4) Jasności umysłu - Ile liter zawiera „alfabet”? =7

„Brawo przeszliście przez próby, teraz wróćcie do swojego Opiekuna, jednak wystrzegajcie się Szwadronu Zła - będzie on chciał Wam odebrać Złoty Miecz - walczcie z nimi, źli są również śmiertelni”

 

 

 

 

 

 

 

 

Opiekun A/II

„Jeśli już zdobyliście Złoty Miecz to posiadacie połowę siły potrzebnej do odbicia Złotego Dziecka. Drugą połowę posiada inna ekipa. Musicie ich teraz odszukać - w tym celu udajcie się na Polanę Trzech Niedźwiedzi. Strzeżcie się jednak, cały czas czyha niebezpieczeństwo. Ale zanim pójdziecie chciałbym Wam powiedzieć pewną legendę:

   Dawno temu żył sobie człowiek o imieniu Ulwar, który pragnął zawładnąć światem i do tego celu używał Czarnej Magii. Zdołał podporządkować sobie grupę myśliwych, którzy dla niego mieli zabijać innych ludzi. Jednak myśliwi ci byli śmiertelni, co przeszkadzało w podbijaniu świata. Przyrządził im więc pewien magiczny wywar, w którym wykąpać się mieli myśliwi. Oni nie chcieli spełnić woli swego władcy. Na to ów zły władca wymówił magiczne zaklęcie, dzięki którym jego wasale się zmniejszyli. Magik brał więc każdego za prawą piętę i zanurzał w czarodziejskim wywarze. Niestety - myśliwi nie zyskali w pełni nieśmiertelności, bo właśnie ta prawa pięta jest punktem, który może ulec ciosom i ranom. Jeśli się dotknie pięty prawej nogi wojownika ten traci siły. Potraktujcie tę legendę jak chcecie, ale wiedzcie, że gdzieś jeszcze istnieją nieśmiertelni myśliwi i jeszcze spotkacie ich na swojej drodze. Druga ekipa wie gdzie jest ukryty porywacz z Dzieckiem i jak wydobyć je z lochów”

 

 

 

 

 

 

Ekipa B

Start:

„Jesteście wojownikami, których zadaniem jest uratowanie z rąk okrutnego porywacza Złotego Dziecka, jedynej istoty na ziemi, które może uratować świat przed złem. Porywacz ten ma za zadanie zgładzić cudowne Dziecko, jednak przez nieuwagę zgubił Klucz do lochów, gdzie ukrył Dziecko. W odnalezieniu owego Klucza pomaga mu Szwadron Zła. Waszym zadaniem jest odszukanie żony porywacza Ulwara - kobiety o imieniu Halkatla. Dowiecie się o niej u waszego Opiekuna - ducha, który krąży między rozstajem trzech dróg w kierunku północnym a paśnikiem. To on poprowadzi was w tę trudną wędrówkę.

                                                                                         Powodzenia”

 

PS. Musicie uważać na Szwadron Zła, z którym walczycie (zrywanie żyć z lewego ramienia). Gdyby, któryś z Was zginął, to może on wrócić z zaświatów przy pomocy Opiekuna.

 

 

 

Opiekun B/I

„Halkatla posiada Klucz do lochów, gdzie ukryte jest Złote Dziecko, trzyma ów przedmiot w tajemnicy przed mężem, bo nie chce by Ulwar zabił Dziecko. Ale to nie oznacza, że ona jest całkiem dobra. To kobieta próżna  i niebezinteresowna. Każdy kto się do niej zbliża musi przynieść jakiś dar, a i to nie zawsze starcza, by ją udobruchać. Halkata mieszka w pobliżu wsi Oko Zła, niedaleko starego dębu. Uważajcie jednak, bo w tej wsi przebywają straszni żołnierze, którzy bardzo pilnie czegoś strzegą i wszystkich obcych traktują jak wrogów.”

 

 

Przy wsi Oko Zła:

„Jestem Halkatla, żona Ulwara, z czym przychodzicie i czego oczekujecie w zamian za jakiś drobny prezent?”

Ekipa daje jej zrobiony w czasie drogi np. naszyjnik

„To ma być dla mnie? A co to jest? No i czego w ogóle chcecie?”

Ekipa opowiada, że przyszli do niej, bo szukają Klucza do lochów, gdzie ukryte jest Złote Dziecko, a dowiedzieli się , że ona go posiada.

„Tak, mam go, a po co Wam Złote Dziecko? Zresztą i tak, nawet gdy dostaniecie Klucz to nie możecie się zbliżyć do Ulwara, a przez to do Złotego Dziecka, bo nie posiadacie Złotego Miecza, którym może zabić Ulwara.. Ale nawet Klucza nie dostanie za darmo. Jeśli zrobicie dla to co Wam każę, to go otrzymacie. Zbliża się zima, a mój szałas jest bardzo zniszczony pod naporem czasu. Jeśli go naprawicie Klucz będzie Wasz”

Ekipa dociera do kompletnie zrujnowanego szałasu i go ustawia na nowo.

„No dobrze, ale jednak pomyślałam sobie, że to nie starczy. Jeśli tak Wam zależy na tym kawałku metalu to nie będzie problemem ułożenie Ody na moją cześć.”

Ekipa musi ułożyć odę i otrzymują Klucz.

 

Opiekun B/I

„Jeśli już zdobyliście Klucz do Lochów to posiadacie połowę siły potrzebnej do odbicia Złotego Dziecka. Drugą połowę posiada inna ekipa. Musicie ją teraz odszukać - w tym celu udajcie się na Polanę Trzech Niedźwiedzi. Strzeżcie się jednak. Cały czas czyha niebezpieczeństwo. Ale zanim pójdziecie chciałbym Wam powiedzieć pewną legendę:

   Dawno temu żył sobie człowiek, który pragnął zawładnąć światem i do tego celu używał Czarnej Magii. Zdołał podporządkować sobie grupę myśliwych, którzy dla niego mieli zabijać innych ludzi. Jednak myśliwi ci byli śmiertelni, co przeszkadzało w podbijaniu świata. Przyrządził im więc pewien magiczny wywar, w którym wykąpać się mieli myśliwi. Oni nie chcieli spełnić woli swego władcy. Na to ów zły władca wymówił magiczne zaklęcie, dzięki, którym jego wasale się zmniejszyli. Magik brał więc każdego za prawą piętę i zanurzał w czarodziejskim wywarze. Niestety - myśliwi nie zyskali w pełni nieśmiertelności, bo właśnie ta prawa pięta jest punktem, który może ulec ciosom i ranom. Jeśli się dotknie pięty prawej nogi wojownika ten traci siły. Potraktujcie tę legendę jak chcecie, ale wiedzcie, że gdzieś jeszcze istnieją nieśmiertelni myśliwi i jeszcze spotkacie ich na swojej drodze.

   Druga ekipa posiada Złoty Miecz. Idźcie i połączcie swe siły, a później ruszcie do wsi Oko Zła i uratujcie Złote Dziecko.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin