powstanie warszawskie - gra.doc

(72 KB) Pobierz

REGULAMIN GRY

„POWSTANIE WARSZAWSKIE

 

1. Informacje ogólne

1.1. Regulamin jest jedynym dokumentem porządkującym przebieg gry.

1.2. Gra jest imprezą skierowaną do drużyn harcerskich, wymagającą od uczestników i organizatorów przestrzegania Prawa i Przyrzeczenia Harcerskiego.

1.3. Kadra gry:

Komendant: pwd. Anna Smolarska

Z-ca komendanta d.s. programowych i organizacyjnych: dh. Hanna Urbańczyk

Obstawa punktów: 312 NDW „WooC.E.T.”

1.4. Kadra zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu i prawo do jedynej prawidłowej jego interpretacji.

1.5. Stosowanie się do regulaminu ma wpływ na wynik gry.

1.6. Kadra gry nie ponosi odpowiedzialności za patrole.

1.7. Uczestnicy gry muszą posiadać pisemną zgodę rodziców na udział w grze!

 

2. Patrole polskie:

2.1. Podstawową jednostką organizacyjną w grze jest patrol, składający się min. z 5 osób, w tym patrolowego (najlepiej funkcyjnego drużyny).

2.2. Patrol stanowi nierozerwalną całość, jego członkowie nie mogą poruszać się samodzielnie podczas gry; patrol ponosi odpowiedzialność zbiorową za swoje czyny.

2.3. Patrol posiada kartę patrolu zapewnianą przez kadrę gry; karta patrolu nie może zostać zagubiona! - jest dokumentem działalności patrolu i podsumowaniem jego pracy. Zgubienie jest równoznaczne ze skreśleniem szansy na otrzymanie nagrody.

2.4. Każdy członek patrolu posiada kennkartę (dowód osobisty wypełniony fałszywymi danymi) wykonaną w czasie gry. Jego brak jest równoznaczny z odjęciem punktów. Dodatkowo uczestnik nosi czerwoną opaskę na ramieniu, która przedstawia jego „życie”. Zerwanie jest równoznaczne z wstrzymaniem gry (nie może brać udziału w zadaniach na punkcie) do momentu otrzymania od łącznika nowej opaski.

2.5. Patrole nie są zobowiązane do posiadania mundurów. Chusty drużyny – wedle decyzji patrolu.

2.6. Patrole polskie są względem siebie obojętne.

 

3. Patrole niemieckie:

3.1. Patrole niemieckie są nastawione wrogo do patroli polskich.

3.2. Członkowie patrolu nie posiadają kennkart, ale są wyposażeni w czarne opaski na ramieniu – zerwanie opaski równoznaczne jest ze wstrzymaniem gry do momentu otrzymania nowej opaski od dowódcy patrolu.

3.3. Patrole niemieckie mogą poruszać się po terenie całej gry, rewidować i kontrolować patrole polskie – stosuja zasadę domniemania winy. Za widok czerwonej opaski na ramieniu mogą bezpośrednio wydać wyrok.

3.4. Patrole niemieckie mają prawo do wpisywania punktów na karcie patrolu.

 

4. Gra:

4.1. W grze biarą udział patrole zarówno polskie jak i niemieckie.

4.2. Gra odbywa się na określonym obszarze (zaznaczonym na mapach), w określonym czasie (podanym na początku gry).

4.3. Patrole polskie mają obowiązek stawiać się na punktach (łącznicy, barykady, zadania) w określonym czasie (godziny podane na początku gry). Za wykonanie zadań na punktach i odbiór meldunków w terminie są im wpisywane punkty (za zadania nie ma punktów ujemnych, są natomiast za nieharcerskie zachowanie).

4.4. Na jednym punkcie nie może się znajdować więcej niż jeden patrol polski.

4.5. Treść zadań i ich ocena nie podlega dyskusji.

4.6. Zabrania się odwiedzania tego samego punktu dwa razy.

 

5. Łącznicy:

5.1. Każdy łącznik jest jednostką obojętną względem patroli niemieckich i polskich.

5.2. Łącznicy nie posiadają kennkart, nie noszą opasek. Są w przebraniu cywilnym.

5.3. Łącznicy tylko przekazują meldunki, szyfry i dają zapas opasek dla patrolu.

5.4. Łącznicy wypełniają swoje obowiązki w określonych godzinach, za określonym hasłem.

 

6. Barykady:

6.1. Barykady są punktami, gdzie spotykają się patrole polskie i niemieckie.

6.2. Zasady zdobywania punktów na barykadzie są oparte o grę „flagi” (patrole polskie i niemieckie mają swoją bazę, gdzie znajdują się przedmioty do wykradzienia – zdobycie wszystkich z wrogiego patrolu przy zachowaniu wszystkich swoich jest równoznaczne z wygraną).

6.3. Przegrana następuje po wykradnięciu wszystkich przedmiotów z bazy lub pozostaniu przy „życiu” tylko 1 członka patrolu.

6.4. Patrole mogą podjąć decyzję o kapitulacji i wycofać się z punktu, co jest równoznaczne z przegraną.

6.5. Za przegraną i wygraną są wpisywane punkty.

6.6. Patrole polskie mają obowiązek być przynajmniej na jednej barykadzie.

 

7. Zadania:

7.1. Punkty te są obowiązkowe dla patroli polskich.

7.2. Za wykonanie zadań wpisywane są punkty w zależności od staranności wykonania zadania.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin