Anonimowa ankieta dla nauczycieli - bezpieczeństwo.doc

(57 KB) Pobierz
Anonimowa ankieta dla nauczycieli

Anonimowa ankieta dla nauczycieli

jako ewaluacja do programu profilaktycznego z zakresu bezpieczeństwa

„Unikamy zagrożeń w przedszkolu, w domu i na ulicy”

 

 

Proszę o dokładne przeczytanie pytań i udzielenie odpowiedzi – zakreślając bądź uzupełniając dany punkt.

 

 

1. Jak ocenia Pani warunki bezpieczeństwa Publicznego Przedszkola nr 6 w Łasku?

a)       bardzo dobre

b)       dobre

c)       wystarczające

d)       złe

 

2. Jak, Pani zdaniem, można jeszcze zwiększyć bezpieczeństwo w placówce?

 

...……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

3. Jakie pomoce dydaktyczne, dotyczące tematyki bezpieczeństwa, znajdują się w przedszkolu ?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

4. Czy uważa Pani, że w placówce jest wystarczająca ilość tych pomocy?

a)       tak

b)       raczej tak

c)       nie

 

5. Jakie pomoce dydaktyczne z w/wym. tematyki wykonała Pani we własnym zakresie?

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

6. Jakie formy pracy podejmuje Pani w rozwijaniu zainteresowań profilaktyki zagrożeń dzieci?

a)       zabawy

b)       pokazy, teatrzyki

c)       wycieczki, spacery

d)       konkursy, quizy

e)       zajęcia

 

7. Która z form pracy w zakresie rozwijania zainteresowań dzieci jest stosowana najczęściej i dlaczego?

a)       rozmowa, dyskusja

b)       wykonywanie doświadczeń, zadań

c)       teatrzyki, przedstawienia, pokazy

d)       wycieczki, spacery

e)       inne?

dlaczego?..............................................................................................................................................................

 

…………………………………………………………………………………………………………………..

 

8. Czy organizowane są wycieczki związane z profilaktyką zagrożeń dzieci?

a)       tak

b)       nie

 

 

9. Jak często organizowane są  te wycieczki?

a)       raz w miesiącu

b)       raz w roku

c)       3-4 razy w roku

d)       wcale

e)       inne…………………………………………………………………………………………………………

 

10. Czy zachęca Pani dzieci do podejmowania zabaw?

a)       tak

b)       raczej tak

c)       nie

 

11. Czy w zabawach dziecięcych występuje tematyka bezpieczeństwa?

a)       bardzo często

b)       często

c)       czasami

d)       rzadko

 

12. Czy dzieci aktywnie uczestniczą w przygotowaniu kącika, gazetki… o bezpieczeństwie?

a)       tak

b)       raczej tak

c)       nie

d)       raczej nie

 

13. Na czym polega uczestnictwo dzieci w tworzeniu kącika, gazetki…?

a)       przynoszenie ulotek, obrazków

b)       wspólne planowanie gazetki

c)       przynoszenie eksponatów

d)       inne…………………………………………………………………………………………………………

 

14. Jakie metody pracy podejmuje Pani w rozwijaniu zainteresowań dzieci  na temat bezpieczeństwa?

a)       metody czynne

b)       metody słowne

c)       metody oglądowe

d)       metody aktywizujące

e)       inne…………………………………………………………………………………………………………

 

15. Która z tych metod jest stosowana przez Panią najczęściej i dlaczego?

 

…………………………………………………………………………………………………………………….…

 

……………………………………………………………………………………………………………………….

 

16. Jaką rolę pełni nauczycielka w rozwijaniu zainteresowań profilaktyki zagrożeń dzieci?

 

…………………………………………………………………………………………………………………….....

 

17. Czy cechy osobowości nauczyciela mają wpływ na rozwój pojęć związanych z bezpieczeństwem u dzieci?

a)       tak

b)       raczej tak

c)       nie

d)       raczej nie

 

18. Jeśli tak to w jakim stopniu?

a)       wysokim

b)       średnim

c)       niskim

 

19. Czy zachęca Pani dzieci do zadawania pytań, gdy czegoś nie zrozumieją?

a)       często

b)       czasami

c)       rzadko

d)       wcale

 

20. Ile czasu poświęca Pani na rozwijanie zainteresowań dzieci tematyką bezpieczeństwa?

a)       dzień

b)       tydzień

c)       miesiąc

d)       w zależności od potrzeb

e)       zgodnie z omawianą tematyką

 

21. Czy dzieci mają trudności z przyswajaniem wiedzy?

a)       tak

b)       czasami

c)       rzadko

d)       nie

 

22. Czy sprawdza Pani informacje, które dziecko przyswoiło?

a)       tak

b)       nie

 

23. Jeśli tak  to w jaki sposób?

a)       testy obrazkowe

b)       dyskusje i rozmowy

c)       konkursy, zagadki

d)       prace plastyczne

e)       inne…………………………………………………………………………………………………………

 

24. Ile razy w ciągu roku kontaktuje się Pani z rodzicami?

a)       raz w miesiącu

b)       raz w roku

c)       2 razy w ciągu jednego półrocza

d)       według potrzeb

e)       wcale

 

25. Czy podejmuje Pani współpracę z rodzicami w zakresie rozwijania zainteresowań dzieci tematyką bezpieczeństwa?

a)       tak, często

b)       rzadko

c)       czasami

d)       nigdy

 

26. Jeśli tak to na czym polega ta współpraca?

a)       pomoc w organizacji występów, uroczystości

b)       opiekun na wycieczkach

c)       organizacja wycieczek

d)       inne…………………………………………………………………………………………………………

 

27. Jakie dostrzega Pani pozytywne efekty współpracy z rodzicami?

a)       nauczycielka lepiej poznaje dziecko

b)       dziecko szybciej pokonuje trudności z opanowaniem materiału

c)       wzbogaca swoje przeżycia

d)       inne…………………………………………………………………………………………………………

 

28. Jakie dostrzega Pani pozytywne dla rodziców efekty współpracy przedszkola z rodzicami?

a)       rodzic pogłębia wiedzę na temat rozwoju i potrzeb dziecka

b)       dowiaduje się o zachowaniu dziecka

c)       poznaje pozycję dziecka na tle grupy rówieśniczej

d)       inne…………………………………………………………………………………………………………

Dziękuję za wypełnienie ankiety.                  

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin