Anonimowa ankieta dla nauczycieli
jako ewaluacja do programu profilaktycznego z zakresu bezpieczeństwa
„Unikamy zagrożeń w przedszkolu, w domu i na ulicy”
Proszę o dokładne przeczytanie pytań i udzielenie odpowiedzi – zakreślając bądź uzupełniając dany punkt.
1. Jak ocenia Pani warunki bezpieczeństwa Publicznego Przedszkola nr 6 w Łasku?
a) bardzo dobre
b) dobre
c) wystarczające
d) złe
2. Jak, Pani zdaniem, można jeszcze zwiększyć bezpieczeństwo w placówce?
...……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3. Jakie pomoce dydaktyczne, dotyczące tematyki bezpieczeństwa, znajdują się w przedszkolu ?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4. Czy uważa Pani, że w placówce jest wystarczająca ilość tych pomocy?
a) tak
b) raczej tak
c) nie
5. Jakie pomoce dydaktyczne z w/wym. tematyki wykonała Pani we własnym zakresie?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
6. Jakie formy pracy podejmuje Pani w rozwijaniu zainteresowań profilaktyki zagrożeń dzieci?
a) zabawy
b) pokazy, teatrzyki
c) wycieczki, spacery
d) konkursy, quizy
e) zajęcia
7. Która z form pracy w zakresie rozwijania zainteresowań dzieci jest stosowana najczęściej i dlaczego?
a) rozmowa, dyskusja
b) wykonywanie doświadczeń, zadań
c) teatrzyki, przedstawienia, pokazy
d) wycieczki, spacery
e) inne?
dlaczego?..............................................................................................................................................................
…………………………………………………………………………………………………………………..
8. Czy organizowane są wycieczki związane z profilaktyką zagrożeń dzieci?
b) nie
9. Jak często organizowane są te wycieczki?
a) raz w miesiącu
b) raz w roku
c) 3-4 razy w roku
d) wcale
e) inne…………………………………………………………………………………………………………
10. Czy zachęca Pani dzieci do podejmowania zabaw?
11. Czy w zabawach dziecięcych występuje tematyka bezpieczeństwa?
a) bardzo często
b) często
c) czasami
d) rzadko
12. Czy dzieci aktywnie uczestniczą w przygotowaniu kącika, gazetki… o bezpieczeństwie?
d) raczej nie
13. Na czym polega uczestnictwo dzieci w tworzeniu kącika, gazetki…?
a) przynoszenie ulotek, obrazków
b) wspólne planowanie gazetki
c) przynoszenie eksponatów
d) inne…………………………………………………………………………………………………………
14. Jakie metody pracy podejmuje Pani w rozwijaniu zainteresowań dzieci na temat bezpieczeństwa?
a) metody czynne
b) metody słowne
c) metody oglądowe
d) metody aktywizujące
15. Która z tych metod jest stosowana przez Panią najczęściej i dlaczego?
…………………………………………………………………………………………………………………….…
……………………………………………………………………………………………………………………….
16. Jaką rolę pełni nauczycielka w rozwijaniu zainteresowań profilaktyki zagrożeń dzieci?
…………………………………………………………………………………………………………………….....
17. Czy cechy osobowości nauczyciela mają wpływ na rozwój pojęć związanych z bezpieczeństwem u dzieci?
18. Jeśli tak to w jakim stopniu?
a) wysokim
b) średnim
c) niskim
19. Czy zachęca Pani dzieci do zadawania pytań, gdy czegoś nie zrozumieją?
a) często
b) czasami
c) rzadko
20. Ile czasu poświęca Pani na rozwijanie zainteresowań dzieci tematyką bezpieczeństwa?
a) dzień
b) tydzień
c) miesiąc
d) w zależności od potrzeb
e) zgodnie z omawianą tematyką
21. Czy dzieci mają trudności z przyswajaniem wiedzy?
d) nie
22. Czy sprawdza Pani informacje, które dziecko przyswoiło?
23. Jeśli tak to w jaki sposób?
a) testy obrazkowe
b) dyskusje i rozmowy
c) konkursy, zagadki
d) prace plastyczne
24. Ile razy w ciągu roku kontaktuje się Pani z rodzicami?
c) 2 razy w ciągu jednego półrocza
d) według potrzeb
e) wcale
25. Czy podejmuje Pani współpracę z rodzicami w zakresie rozwijania zainteresowań dzieci tematyką bezpieczeństwa?
a) tak, często
b) rzadko
d) nigdy
26. Jeśli tak to na czym polega ta współpraca?
a) pomoc w organizacji występów, uroczystości
b) opiekun na wycieczkach
c) organizacja wycieczek
27. Jakie dostrzega Pani pozytywne efekty współpracy z rodzicami?
a) nauczycielka lepiej poznaje dziecko
b) dziecko szybciej pokonuje trudności z opanowaniem materiału
c) wzbogaca swoje przeżycia
28. Jakie dostrzega Pani pozytywne dla rodziców efekty współpracy przedszkola z rodzicami?
a) rodzic pogłębia wiedzę na temat rozwoju i potrzeb dziecka
b) dowiaduje się o zachowaniu dziecka
c) poznaje pozycję dziecka na tle grupy rówieśniczej
Dziękuję za wypełnienie ankiety.
joan631