Ćwiczenie 6 - Poznajemy metody usamodzielniające (zabawowo-naśladowczą, zabawowo-klasyczną i bezpośredniej celowości ruchu).doc

(26 KB) Pobierz
MET ZABAWOWO NASLADOWCZA-proaktywna

MET ZABAWOWO NASLADOWCZA-proaktywna. Metoda ta stawia dzieci w sytuacji zadaniowej, polega na wywołaniu określonego, myślowego obrazu czy zjawiska, którego istota jest ruch i zalecenie naśladowania go np. czynności ludzi, zwierząt, postaci zjawisk przyrody. Stosując tą met opieramy się na wyobrażeniu zdobytym przez dzieci w wyniku bezpośr obserwacji lub wyobrażeniu wywołanym przez wychowawcę. Ruchy dziecka nie musza być dokładnym odtworzeniem czynności. Należy dać dzieciom swobode, pobudzić ich wyobraźnię. MET ZABAWOWO-KLASYCZNA- dzieci stawiane są w sytuacji zadaniowej poprzez podanie przez nauczyciela fabuły zabawy lub przepisów gry i odpowiednie czynności org (przybory przyg terenu) zachowanie uczniów jest samodzielne; jedynym ograniczeniem jest fabuła gry i przepisy. MET BEZPOŚR CELOWOSCI RUCHU nauczyciel stwarza sytuację zadaniową polecając uczniom wykonanie prostego zadania w odp dobranej poz. Celem bezpośr zadania dla uczniów jest wykonanie zadania, a wlaściwy cel znany jest tylko nauczycielowi. Prosty ruch wykonuje się często z uzyciem przyborów. Inwencja tworcza i swoboda ćwiczącego sa ograniczone, gdyż rozwiązanie zadania jest tylko jedno. Własne tempo ćwiczenia- bez komend, Met ta ma cechy met zabawowej i ścisłej , nadaje się dla dzieci, młodzieży i dorosłych, wykorzystywana w gim korek. .MET PRZEKAZU WIAD- pokaz opowiadanie wyklad pogadanka dyskusja MET ZDOBYWANIA WIAD- praca z książką, opisywanie i rysowanie postaci, wywiad, praktyczne wykorzystanie zadań.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin