Aspekty podręcznika podlegające ocenie.doc

(43 KB) Pobierz
Elementy, aspekty podręcznika podlegające ocenie

Elementy, aspekty podręcznika podlegające ocenie

Ocena elementu
Skala: 0-6

1. Jest przystępny dla ucznia.

 

2. Jest poręczny i wygodny w korzystaniu.

 

3. Ma odpowiednią szatę graficzną, jest estetycznie wydany.

 

4. Jest napisany komunikatywnym i zrozumiałym językiem.

 

5. Jest poprawny pod względem gramatyczno-stylistycznym.

 

6. Jest poprawny pod względem ortografii i interpunkcji.

 

7. Materiał jest związany z życiem codziennym i zainteresowaniami ucznia.

 

8. Ważne informacje są wyróżnione.

 

9. Tabele, wykresy i mapy są czytelne.

 

10. Spis zagadnień na początku podręcznika pozwala szybko znaleźć potrzebne informacje.

 

11. Zawiera ciekawe ćwiczenia, zadania, przykłady.

 

12. Uczeń może pracować z podręcznikiem samodzielnie, uzupełniając materiał w razie nieobecności w szkole.

 

13. Zawiera treści i zagadnienia zarówno dla uczniów zdolnych, jak i słabszych.

 

14. Pojęcia i terminy z nauki o języku są wyjaśnione precyzyjnie i jednoznacznie.

 

15. Przykłady ilustrujące zagadnienia z nauki o języku są trafnie dobrane i wystarczające.

 

16. Podręcznik umożliwia utrwalenie wiedzy, sprawdzenie i ocenę przez pytania, zadania, ćwiczenia.

 

17. Zasób leksykalny ucznia jest w nim systematycznie wzbogacany.

 

18. Jest zgodny z programem pod względem: celów, treści, przewidywanych osiągnięć ucznia.

 

19. Ułatwia kształcenie umiejętności polonistycznych (w mówieniu, słuchaniu, czytaniu i pisaniu).

 

20. Pełni funkcję wychowawczą, kształtuje postawy.

 

21. Odzwierciedla podmiotowe podejście do ucznia.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin