Elementy, aspekty podręcznika podlegające ocenie
Ocena elementuSkala: 0-6
1. Jest przystępny dla ucznia.
2. Jest poręczny i wygodny w korzystaniu.
3. Ma odpowiednią szatę graficzną, jest estetycznie wydany.
4. Jest napisany komunikatywnym i zrozumiałym językiem.
5. Jest poprawny pod względem gramatyczno-stylistycznym.
6. Jest poprawny pod względem ortografii i interpunkcji.
7. Materiał jest związany z życiem codziennym i zainteresowaniami ucznia.
8. Ważne informacje są wyróżnione.
9. Tabele, wykresy i mapy są czytelne.
10. Spis zagadnień na początku podręcznika pozwala szybko znaleźć potrzebne informacje.
11. Zawiera ciekawe ćwiczenia, zadania, przykłady.
12. Uczeń może pracować z podręcznikiem samodzielnie, uzupełniając materiał w razie nieobecności w szkole.
13. Zawiera treści i zagadnienia zarówno dla uczniów zdolnych, jak i słabszych.
14. Pojęcia i terminy z nauki o języku są wyjaśnione precyzyjnie i jednoznacznie.
15. Przykłady ilustrujące zagadnienia z nauki o języku są trafnie dobrane i wystarczające.
16. Podręcznik umożliwia utrwalenie wiedzy, sprawdzenie i ocenę przez pytania, zadania, ćwiczenia.
17. Zasób leksykalny ucznia jest w nim systematycznie wzbogacany.
18. Jest zgodny z programem pod względem: celów, treści, przewidywanych osiągnięć ucznia.
19. Ułatwia kształcenie umiejętności polonistycznych (w mówieniu, słuchaniu, czytaniu i pisaniu).
20. Pełni funkcję wychowawczą, kształtuje postawy.
21. Odzwierciedla podmiotowe podejście do ucznia.
cfaniara