Marketing alternatywny.pdf

(618 KB) Pobierz
13641392 UNPDF
13641392.001.png
Niniejszy darmowy ebook zawiera fragment
pełnej wersji pod tytułem: "Marketing alternatywny"
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, kliknij tutaj
Darmowa publikacja dostarczona przez
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli .
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 29.04.2006
Tytuł: Marketing alternatywny (fragment utworu)
Autor: Jakub Wicher
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Ilustracja na okłądce: Jacek Jaśkowiak
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Złote Myśli s.c.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
13641392.002.png
SPIS TREŚCI
KRÓTKA HISTORIA MARKETINGU ALTERNATYWNEGO . ....................................5
Wygrywają kreatywni .....................................................................................................5
Upadek Imperium . .........................................................................................................6
Wojna Światowa o klienta . .............................................................................................6
Nowa Era .........................................................................................................................7
Podium w Twoim zasięgu . ..............................................................................................7
Alternatywa .....................................................................................................................8
Dwa fronty rynku . ...........................................................................................................8
Tryumf nowej ery ............................................................................................................9
Zaoszczędzisz mnóstwo, a zyskasz jeszcze więcej ..........................................................9
MARKA I LANS . ....................................................................................................11
XXI wiek – wiek abstrakcji ...........................................................................................11
Zarządzanie wartością niematerialną . ..........................................................................12
Podbój świadomości . ....................................................................................................12
Skuteczna transmisja . ...................................................................................................13
Aby klient poprosił o dokładkę .....................................................................................14
Nie szmery bajery ..........................................................................................................14
Zmęczony rynek ...........................................................................................................15
Znokautuj konkurencję .................................................................................................15
Nie masz czym się wylansować? Żaden problem! ........................................................16
Poniesieni przez emocje ................................................................................................17
Ideologia marki .............................................................................................................18
Jak uczynić produkt kultowym? ...................................................................................18
Likwidacja przeszkód dla innowacji . ............................................................................25
I strzeż się zbyt jasnych gwiazd . ...................................................................................26
Lansuję się, więc jestem ................................................................................................27
Cement bytów abstrakcyjnych . ....................................................................................28
Skromni zbierają resztki ze stołu . ................................................................................28
Dzieło Twojego życia ....................................................................................................29
Zacznij budować swoją markę ......................................................................................29
Niezmordowany zapał ...................................................................................................31
Zysk dla wytrwałych . .....................................................................................................31
Nigdy nie spoczywaj na laurach ...................................................................................32
Wejdź w inne dziedziny ................................................................................................32
MARKETINGOWE FUNDAMENTY . ......................................................................33
Reklama mobilna . .........................................................................................................33
Materiały reklamowe ....................................................................................................34
Dodatki do strony internetowej . ..................................................................................35
Sklep internetowy .........................................................................................................38
Pozycjonowanie stron internetowych . ........................................................................39
Marketing internetowy . ................................................................................................42
Dbanie o kontakty z klientami/marketing partnerski .................................................43
Marketing Wirusowy i próby jego kontroli ..................................................................45
Marka dla młodzieży .....................................................................................................47
Przydatne adresy . .........................................................................................................50
SAMODZIELNE BADANIA RYNKU . .....................................................................54
Zorientuj się, jak wygląda twój rynek ...........................................................................55
Zbadaj konkurencję . .....................................................................................................65
Zbadaj swoich klientów ................................................................................................72
Opracowanie ankiet ......................................................................................................84
Focus według marketingowych partyzantów . .............................................................88
A więc? ..........................................................................................................................92
BADANIE WIZERUNKU FIRMY ...........................................................................93
Czym jest wizerunek firmy? .........................................................................................94
Dobór próby ..................................................................................................................95
Czym zmierzyć wizerunek? . ..........................................................................................97
Jak „zmierzyć” wizerunek firmy? .................................................................................99
Zbieranie danych z ankiet . .........................................................................................100
Wykres wizerunku firmy – profil semantyczny .........................................................103
Jak odczytać wyniki? ..................................................................................................104
Jak porównać profile swojej firmy i konkurencji? . ....................................................105
Przeprowadzenie Analizy SWOT . ...............................................................................107
PUBLIC RELATIONS ..........................................................................................109
Zarząd Sfery Abstrakcji ..............................................................................................109
Zabawa w Boga ............................................................................................................110
Nie tylko korumpowanie dziennikarzy . ......................................................................110
Kanon narzędzi i technik PR . ......................................................................................112
Działaj na wyobraźnię klientów ..................................................................................114
Tożsamość wizualna ....................................................................................................115
Biuletyn firmowy .........................................................................................................117
Ogłoszenia świąteczne w mediach ..............................................................................119
Przekazywanie inwentarza . ........................................................................................120
Sponsoring inkubatorów branżowych ........................................................................122
Pomocna dłoń .............................................................................................................123
Jak wykorzystać dziennikarzy do promocji firmy? . ...................................................124
Wpływ na środowiska opiniotwórcze .........................................................................133
Patronat nad serwisem internetowym . ......................................................................134
Wywiady w mediach . ...................................................................................................137
Wykorzystanie zjawiska Flash Mob/happeningów . ..................................................138
Pracownicy narzędziem PR ........................................................................................143
Obrona przed czarnym pijarem . .................................................................................144
„Pismaki & Szmatławce” ........................................................................................145
Kłopotliwe fora internetowe ..................................................................................149
Przydatne adresy . ........................................................................................................151
TWOJA FIRMA, TWOJA TWIERDZA ..................................................................153
Zbadaj atmosferę w Twojej firmie . .............................................................................154
Zbuduj pozytywną atmosferę w firmie . ......................................................................164
Podstawy rewolucji ducha firmy .................................................................................167
Imprezy integracyjne ..................................................................................................169
Szkolenia dla pracowników ........................................................................................170
ZAKOŃCZENIE . ..................................................................................................174
MARKETING ALTERNATYWNY - darmowy fragment - kliknij po więcej
Jakub Wicher
● str. 5
Krótka historia
marketingu alternatywnego
Odwieczne prawo natury głosi, że wygrywają najsilniejsi, a jednostki
słabe odpadają z gry. Prawo to zakłada również permanentną
ewolucję narzędzi i technik walki. Założenie tej ideologii można
odnieść do niezliczonych dziedzin życia społecznego, ale przede
wszystkim do rynku. I tak, jak dzisiaj nie liczy się maczuga, ale spryt
i intelekt, tak w przypadku firm potęga niekoniecznie musi być
synonimem majątku, liczby zatrudnionych pracowników albo
rozległej strefy wpływów.
Wygrywają kreatywni
W chwili obecnej klasyczny marketing i reklama konwencjonalna
z rangi dziedzin wiodących bezapelacyjny prym spadły do roli
niezbędnego minimum. Rynkowe sztuki walki ewoluują,
a niewidzialna ręka rynku popiera tylko najbardziej kreatywnych
i odważnych; popiera ludzi z pasją, gotowych postawić wszystko na
jedną kartę i z podniesioną głową iść przez świat.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Jakub Wicher
Krótka historia
marketingu alternatywnego
13641392.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin