s2_mega_faq.pdf

(7988 KB) Pobierz
52213269 UNPDF
Seca2 New FAQ
Przedstawione tutaj informacje mają
charakter wyłącznie edukacyjny.
Oglądanie płatnej telewizji bez
wykupienia abonamentu jest
przestępstwem!!!
Tekst ten powstał na bazie opisów na forach
dyskusyjnych jak i na własnych
przemyśleniach i praktyce. Jest on bardziej
zrozumiały dla początkujących niż „Seca 2
dla mniej zaawansowanych”. Można
powiedzieć, że jest to jego uzupełnienie.
OPROGRAMOWANIE DO 7A I 7 B:
O HASLO PISAC NA PW FORUM DVB LUB DVHK
Made by Greegoro
WSTĘP
Pierwszą rzeczą jaką musimy wiedzieć to z jakimi kartami możemy
eksperymentować. Zajmiemy się tutaj popularnymi kartami narodowego
operatora jakim jest C+. Często są one nazywane „szachownicami” ze
względu na ich zewnętrzną kolorystykę. Istnieją 2 typy kart
rozpowszechnianych przez C+. Pierwsze są to karty w wersji 7A ale ze
względu na duże możliwości edycji tych kart przez hakerów, C+
wprowadziła i rozprowadza nowe karty – 7B. Są one lepiej zabezpieczone.
Kartę 7A rozpoznamy po jej czarnym spodzie aczkolwiek niektóre karty
mimo czarnego spodu są kartami 7B. Karty 7B można rozpoznać po ich
szarym spodzie.
52213269.001.png
JAK ZDOBYĆ KARTĘ
Kartę C+ możemy zakupić na popularnym Allegro, giełdzie lub możemy ją
dostać od operatora wykupując abonament.
PODSTAWY
Aby zacząć eksperymentować z kartami C+ musimy wiedzieć co jest na
nich zapisane.
PPUA – jest 4-bajtowym adresem służącym do przesyłania uprawnień,
kluczy lub deaktywacji. Jest ściśle powiązane z kluczem MK01 na karcie.
SA – są to 3 pierwsze bajty PPUA, które określają grupę do jakiej dana
karta należy. Np. mając PPUA (11 22 33) 44 to pierwsze 3 bajty
(oznaczone w nawiasie) to grupa do jakiej karta należy natomiast 4 bajt
(w tym przypadku „44”) oznacza numer karty w danej grupie.
UA – jest to numer seryjny (serial) karty. Każda karta ma swój unikalny
numer seryjny wydrukowany w formie decymalnej na odwrocie i w formie
4 bajtowego numeru w karcie.
PBM – jest to tzw. Maska uprawnień. Określa ona jaki pakiet możemy
oglądać.
52213269.002.png
KLUCZE
0 – klucz ten znajduje się na karcie już po wyprodukowaniu. Tworzy on
parę z numerem seryjnym karty (UA). Operator wykorzystuje go do
zakodowania i zdekodowania na karcie instrukcji aktywacji, dopisania
kluczy lub deaktywacji. Jest inny w każdej karcie. Jest możliwość poznania
jak i zmiany tego klucza. Często nazywa się go MK0 (MasterKey 0)
1 – klucz ten jest używany przez operatora do zakodowania i
rozkodowania na karcie instrukcji comiesięcznych uprawnień tj.
przedłużenia daty uprawnień, zmianę kluczy operacyjnych lub
deaktywację. Tworzy on parę z numerem PPUA karty. Jest identyczny w
kartach tej samej grupy czyli w kartach, które mają ten sam numer SA (3
pierwsze bajty PPUA). Jest możliwość zmiany jak i poznania tego klucza.
Często nazywa się go MK1 (MasterKey 1)
4 – klucz ten nie jest używany przez operatora. Jest jednak potrzebny
podczas przeprowadzania zmian w karcie. Klucz ten pojawia się po
zmianie numeru seryjnego karty (UA, serial) czyli przełączenia karty w
tzw. Tryb ATR3. Klucz ma stałą wartość: 58 7C 00 A6 5A 47 A5 96
9 – klucz ten jest tzw. Twin-em (bliźniakiem). Również jest on
wykorzystywany podczas przeprowadzania zmian w karcie. Ma taką samą
wartość jak klucz F czyli „bliźniaczy” klucz.
F – jest to klucz „bliźniak” klucza 9. Ma identyczne zastosowanie.
C, D – są to tzw. Klucze operacyjne. Są one wykorzystywane przez
operatora do rozkodowania ECM-ów – w skrócie mówiąc klucze muszą być
identyczne z kluczami po stronie operatora aby obraz mógł zostać
odkodowany. Można poznać jak i zmienić ich wartości. Operator wysyła je
w cyklu comiesięcznym.
E – klucz ten posiada każda aktywna karta. Jest używany do przełączania
z klucza C na D. Ma on stałą wartość: D0 2F 36 F0 C5 B4 2F 33
Klucze dzielą się na 3 grupy – klucze główne (MK0, MK1) i służą one do
kodowania/rozkodowania EMM-ów czyli instrukcji od operatora, klucze
operacyjne czyli C, D, E i są one wykorzystywane do
kodowania/rozkodowania ECM-ów - prościej mówiąc – do odkodowania
przekazu.
 
PODPIS PBM
Jak wcześniej napisałem, pakiet jaki możemy oglądać jest ustalany przez
PBM. Dawniej można było zmieniać PBM dzięki czemu np. płacąc za pakiet
„Biały” można było oglądać pakiet „Platynowy” (teraz Prestiżowy). C+
zastosowała jednak dodatkowe zabezpieczenie – tzw. podpis PBM. Jest on
zakodowany i zawiera PBM powiązany z serialem (UA) karty. Jeśli serial
karty lub PBM zapisany na karcie nie zgadza się z tym w podpisie, to karta
nie będzie działać. Dzięki temu C+ wyeliminowała możliwość zmiany
pakietu poprzez zmianę tylko PBM. Można to jednak obejść korzystając z
seriala (UA) i podpisu PBM z innej karty. Utrudnieniem jest jednak to, że
podpis zawiera datę wysłania go przez operatora więc do karty można
wpisać tylko nowszy podpis niż ten, który na niej jest.
ECM
Aby sygnał był dekodowany karta musi co jakiś czas dekodować pewien
klucz, który jest przesyłany do dekodera wraz z sygnałem. Dekoder
przesyła ten klucz do karty, karta go odkodowuje (używając któregoś z
klucz operacyjnych C lub D) i przesyła do dekodera po czym następuje
odkodowanie przekazu. To przesyłanie odbywa się za pomocą instrukcji
nazwanej ECM.
EMM
EMM-y są innymi typami instrukcji. Przesyłane są one przez operatora i
dokonują zmian w karcie (aktywacja, deaktywacja, dopisanie kluczy,
zmiana pakietu, przedłużanie uprawnień, zmianę kluczy operacyjnych,
zmianę MK01, zmianę PPUA). Przykładowo aby aktywować,
dezaktywować, zmienić pakiet (PBM), zmienić PPUA i MK01 – operator
wysyła instrukcje EMM kodowane kluczem 0 karty i są one przesyłane na
numer seryjny karty. Do przedłużania uprawnień, zmiany kluczy
operacyjnych czy również deaktywacji - operator wykorzystuje instrukcje
kodowane kluczem 1 karty i przesyłane na PPUA karty.
EMM-y są zakodowane i będziemy się starali to zabezpieczenie obejść.
52213269.003.png
EMM-y można wysyłać wieloma programami np. Fioletowy. Instrukcje
można wysyłać wklejając je w środkowym oknie programu w zakładce
InsGen i klikając przycisk „Send”. Komunikację pomiędzy kartą a
programatorem można oglądać w dolnym oknie programu. Na podstawie
odpowiedzi karty na przesłane do niej instrukcje wiemy czy instrukcja ta
została wykonana czy też nie. Poniżej lista odpowiedzi karty:
67 00 Niepoprawna długość Len
6B 00 Parameter/Reference-Bajt poprawny
6D 00 Instrukcja niewykonana/ważna lub Instrukcja chroniona
6E 00 Klasa niepoprawna / niewykonana
6F 00 Zła sygnatura
62 81 Zwrócone dane / manipulacja w danych
62 82 Koniec pliku został osiągnięty przed końcem czytania
62 84 Wybrany plik nie jest ważny
65 01 Błąd połączenia z pamięcią
68 00 Instrukcja niewykonana przez kartę
6A 00 Bajty P1 lub P2 lub P1 i P2 są niepoprawne
6A 80 Parametry w danych są niepoprawne
6A 82 File nie znaleziono
6A 83 Recordu nie znaleziono
6A 84 Niewystarczająco miejsca w pamięci lub za duży plik
6A 87 wartość P3 nie jest zgodna z wartością P1 i P2
6A 88 danych nie znaleziono
6C XX Niepoprawna długość Len P3
90 00 Instrukcja wykonana poprawnie
90 01 Błąd pamięci
90 02 Niewłaściwa sygnatura lub jej lokalizacja
90 04 Brak Providera
90 05 Instrukcja nie dotyczy systemu ****
90 06 wysłano poza pamięć dla podglądu zapisu
90 07 Niedozwolone -provider zablokował
90 08 Nano 0x01 niedozwolone
90 09 Ppua nie zgodne z Bitmapą F0 (CW nieaktywne)
90 10 Niewłaściwy PIN
90 11 Testbit nieustawiony, Instrukcja niewykonana
90 13 Dozwolona tylko z Management Keys
90 14 Niewłaściwy numer instrukcji
90 15 Nano niedozwolone lub zła wartości do otworzenia wejście
90 16 Nie zdołała się wykonać lub niedozwolona
90 17 Niedozwolona
90 18 Provider już istnieje
90 19 Ppua zmienione
90 1A Dokup żetony/Niewłaściwe żetony
90 1B Niewłaściwe żetony lub credit record
90 1C Żetony właściwe
90 1D Brak Primary Key
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin