Vanguard_1_cylinder_wal_poziomy_ver_2006.pdf
(
1021 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - 085400 do 245400 Vanguard_ver 2006.doc
1
2
Jak korzystać z rysunków
zamieszczonych w instrukcji
obsługi
Odnoszą się do rysunków
znajdujących się wewnątrz
Części składowe silnika
(zobacz rys.
)
Symbole
Ten alarmowy symbol bezpieczeństwa
wskazuje, że ta informacja dotyczy
bezpieczeństwa osobistego. Słowa
niebezpieczeństwo (danger),
ostrzeżenie (warning) i uwaga (caution) wskazują
na stopnie ryzyka. Może dojść do zgonu, obrażeń
ciała i/lub szkód majątkowych, o ile instrukcje nie
będą starannie przestrzegane.
Kranik paliwa
Uchwyt linki
Filtr powietrza
Silnik Model Typ Kod
xxxxxx xxxx xx xxxxxxxx
Dźwignie przepustnicy i ssania
Wlew paliwa
Wyłącznik zapłonu/Opcja – lampka wskazująca
zbyt niski poziom oleju
Obudowa wentylatora
Korek spustu oleju
Osłona tłumika/Tłumik
Gaźnik
Przewód świecy zapłonowej
Wlew oleju/Miarka poziomu oleju
Rozrusznik elektryczny 12 V, jeśli znajduje się
na wyposażeniu
okładek instrukcji.
Odnoszą się do elementów silnika
pokazanych na rys.
.
Odnoszą się do części/operacji
pokazanych na rysunkach.
Jeżeli nie przeczytaliście Państwo
dokładnie i nie zrozumieliście
podanych niżej informacji
dotyczących bezpieczeństwa, nie
jesteście dostatecznie przygotowani do pracy z tym
silnikiem. Proszę przeczytać całą tę instrukcję
obsługi i instrukcję obsługi urządzenia napędzanego
tym silnikiem.
Odnoszą się do części zamiennych
wewnątrz przedniej okładki instrukcji.
Wpisz tutaj numer modelu swojego
silnika
jego typ
i kod, później będziesz korzystał z tych informacji.
________ __________ ____________
W czasie napraw lub regulacji silnika
bądź wyposażenia zdejmij przewód
świecy zapłonowej i uziem go (rozłącz
akumulator przy zacisku ujemnym, jeśli
silnik posiada rozrusznik elektryczny).
Zapisz tutaj datę zakupu silnika, później będziesz
korzystał z tej informacji
________________________________
NIE uruchamiać silnika w
pomieszczeniu zamkniętym. (Gazy
wydechowe zawierają tlenek węgla,
bezwonną truciznę.)
NIE zdejmować nakrętki zbiornika
paliwa ani nie napełniać zbiornika
paliwem, kiedy silnik jest gorący lub
pracuje. NIE napełniaj silnika w
pomieszczeniu zamkniętym, lub w przestrzeni
niewietrzonej. (Należy pozwolić silnikowi ostygnąć
przynajmniej przez dwie minuty przed ponownym
napełnieniem paliwem.)
Środki ostrożności
Zlekceważenie tych ostrzeżeń może doprowadzić
do śmierci, poważnych obrażeń ciała (włącznie z
paraliżem) lub strat majątkowych.
pracować z prędkością obrotową ustawioną przez
producenta sprzętu.)
NIE uruchamiać silnika w pomieszczeniu
zamkniętym (Gazy wydechowe zawierają tlenek
węgla, bezwonną truciznę.)
NIE sprawdzać iskry kiedy świeca zapłonowa jest
wykręcona. (Stosować dozwolony tester.)
NIE obracać wałem korbowym silnika, kiedy
świeca zapłonowa jest wykręcona. (Kiedy silnik jest
zalany ustawić dźwignię gazu w pozycji FAST i
obracać wałem korbowym aż silnik zostanie
uruchomiony.)
Silnik firmy Briggs & Stratton, który kupili
Państwo wraz ze sprzętem wykonany jest z
najlepszych materiałów stosowanych w dziedzinie
wytwarzania urządzeń. Prosimy o zrozumienie, że
firma Briggs & Stratton sprzedaje silniki
producentom sprzętu. Sprzedaje ona je także innym
odbiorcom w łańcuchu dystrybucji, którzy mogą je
sprzedać określonemu konsumentowi, innemu
dystrybutorowi lub dealerowi. W rezultacie firma
Briggs & Stratton niekoniecznie wie, jak
wykorzystany będzie silnik. Z tego powodu przed
uruchomieniem silnika powinni Państwo dokładnie
przeczytać i zrozumieć instrukcję obsługi sprzętu, w
którym silnik został zainstalowany.
NIE umieszczać rąk lub stóp w pobliżu ruchomych
lub wirujących części.
NIE magazynować, przelewać, lub stosować
benzyny w pobliżu otwartego płomienia, ani w
pobliżu urządzeń takich jak kominki, piece lub
grzejniki wody w których stosowany jest płomień
pilota lub urządzenia, które mogą wytworzyć iskrę.
NIE uderzać w koło zamachowe młotkiem lub
twardymi przedmiotami, które mogą spowodować
rozpadnięcie się koła w trakcie pracy. (Używać
właściwych narzędzi przy obsłudze silnika.)
NIE dolewać paliwa w pomieszczeniu zamkniętym
lub niewentylowanym.
NIE eksploatować silnika bez tłumika. (Sprawdzać
okresowo i wymienić, jeżeli jest zużyty lub ma
przecieki. Jeżeli silnik jest wyposażony w deflektor
tłumika, sprawdzać go okresowo i jeżeli potrzeba
wymienić na właściwy deflektor.)
NIE zdejmować nakrętki zbiornika paliwa ani nie
napełniać zbiornika paliwem, kiedy silnik jest
gorący lub pracuje. (Należy pozwolić silnikowi
ostygnąć przynajmniej dwie minuty przed
ponownym napełnieniem paliwem.)
Proszę zwrócić uwagę na to, że istnieją również
zastosowania sprzętu w stosunku do których firma
Briggs & Stratton nie aprobuje zastosowania swoich
silników. Silniki firmy Briggs & Stratton nie
powinny być stosowanie w pojazdach
wyposażonych w mniej niż cztery koła. Obejmuje
to motocykle, produkty lotnicze i wszystkie pojazdy
terenowe. Ponadto firma Briggs & Stratton nie
zezwala na stosowanie swoich silników w
imprezach o charakterze zawodów.
DLATEGO NIE UDZIELA SIĘ
AUTORYZACJI NA TAK
WYKORZYSTYWANE SILNIKI FIRMY
BRIGGS & STRATTON.
NIE URUCHAMIAĆ silnika, gdy pod, wokół lub
za tłumikiem/katalizatorem nagromadzona jest
trawa, liście lub inny palny materiał.
NIE eksploatować silnika, jeśli benzyna jest
rozlana, kiedy wyczuwalny jest zapach benzyny lub
istnieją inne warunki stwarzające
niebezpieczeństwo wybuchu. (Odsunąć sprzęt od
miejsca rozlania i unikać jakiegokolwiek zapłonu
dopóki benzyna nie wyparuje.)
NIE dotykać gorącego tłumika, cylindra lub żeberek
mogących spowodować poparzenie.
NIE eksploatować tego silnika na jakichkolwiek
obszarach zalesionych, w zaroślach lub na
trawnikach o ile na tłumiku nie jest zainstalowane
urządzenie do zatrzymywania iskier. Urządzenie do
zatrzymywania iskier musi być utrzymane w
sprawności roboczej przez właściciela i/lub
operatora.
NIE transportować silnika z paliwem w zbiorniku
lub z otwartym kranikiem paliwa.
NIE manipulować sprężynami regulatorów,
połączeń lub innych części w celu zwiększenia
prędkości obrotowej silnika. (Silnik powinien
3
NIE uruchamiać silnika przy zdemontowanym
filtrze lub pokrywie filtra powietrza.
Przy wyłączonym silniku ustaw silnik poziomo i
oczyść okolice wlewu oleju
➊
. Wyjmij miarkę
poziomu oleju i oczyść ją czystą szmatką. Włóż
ponownie miarkę – dociśnij przy wysokiej krawędzi
otworu napełniania
➋
, lecz nie dociskaj przy
niskiej krawędzi
➌
- wyjmij ponownie miarkę, aby
sprawdzić poziom oleju. Poziom oleju powinien
znajdować się na oznaczeniu FULL (PEŁNY)
➍
.
Jeśli potrzeba, powoli dolej oleju. Przed
uruchomieniem silnika mocno dokręć miarkę
poziomu oleju.
ZAPOBIEGAĆ PRZYPADKOWEMU
URUCHOMIENIU przez zdjęcie i uziemienie
przewodu świecy zapłonowej na okres obsługi
silnika lub sprzętu. Jeżeli silnik wyposażony jest w
rozrusznik elektryczny, odłączyć przewód
ujemnego bieguna od akumulatora.
Rozrusznik elektryczny (patrz rys. )
W silnikach wyposażonych w 12 V rozrusznik
elektryczny przekręć kluczyk do pozycji START
➊
.
W razie potrzeby powtórz opisane czynności z
dźwignią przepustnicy w pozycji FAST
(SZYBKIE). Silnik powinien pracować w pozycji
FAST (SZYBKIE)
Uwaga: Jeśli producent silnika dostarczył
akumulator, naładuj go przed uruchomieniem
silnika, zgodnie ze wskazówkami producenta.
Stosuj krótkie cykle uruchomienia (15 sekund w
ciągu minuty), aby przedłużyć żywotność
rozrusznika elektrycznego. Długie uruchamianie
może uszkodzić mechanizm rozrusznika
elektrycznego.
Zatrzymywanie silnika
(patrz rys. )
Nie przestawiaj dźwigni ssania w pozycję CHOKE
(SSANIE) po to, by zatrzymać silnik. Możesz
spowodować strzał do gaźnika, lub uszkodzić silnik.
Przestaw dźwignię przepustnicy
➊
w pozycję IDLE
(JAŁOWY) lub SLOW (POWOLNY), jeśli jest ona
na wyposażeniu. Następnie przekręć kluczyk
➋
do
pozycji OFF lub też przesuń dźwignię stopu
➌
do
pozycji OFF. Zamknij kranik paliwa
➍
.
UTRZYMYWAĆ żebra silnika i części regulatorów
w stanie czystości, bez brudu, trawy i innych
zanieczyszczeń, które mogą wpływać na prędkość
obrotową silnika.
Zalecenia dotyczące paliwa
Stosuj czystą, świeżą,
bezołowiową
benzynę o
liczbie oktanów co najmniej 85. Jeśli benzyna
bezołowiowa nie jest dostępna, można stosować
etylinę. Kupuj paliwo w takiej ilości, aby zużyć je w
ciągu 30 dni. Patrz
Przechowywanie
.
CIĄGNĄĆ linkę startera
powoli
aż do wyczucia
oporu. Potem pociągnąć linkę szybko, aby unikać
szarpnięcia wstecznego i uszkodzenia ręki lub
ramienia.
UŻYWAĆ ŚWIEŻEJ BENZYNY. Przestarzała
benzyna może spowodować zażywiczenie gaźnika i
nieszczelności.
Nie używaj benzyny, która zawiera metanol. Nie
mieszaj oleju z benzyną.
Dla ochrony silnika zalecamy stosowanie dodatków
do benzyny firmy Briggs & Stratton (zobacz rys.
) dostępnych u autoryzowanych dealerów
serwisowych firmy Briggs & Stratton.
SPRAWDZAĆ często przewód paliwa i osprzęt pod
kątem pęknięć lub przecieków. Jeśli zajdzie
potrzeba wymienić.
NIE przechylać pracującego silnika o kąt większy
niż 15 stopni od położenia neutralnego (przy
pełnym poziomie oleju – MAX). Przechylenie
podczas pracy silnika o kąt większy niż 15 stopni
może spowodować jego uszkodzenie.
Sprawdź poziom paliwa.
Przed odkręceniem korka wlewu paliwa i
napełnieniem zbiornika oczyść okolice wlewu
paliwa. Pozostaw trochę miejsca w zbiorniku paliwa
uwzględniając cieplne zwiększenie objętości
paliwa.
Zawsze wyjmuj kluczyk ze stacyjki,
kiedy urządzenie nie jest używane, lub
pozostawione bez dozoru.
Stosować tylko oryginalne części Firmy Briggs &
Stratton. Stosowanie części nie odpowiadającym
wymaganiom jakościowym może spowodować
uszkodzenie silnika.
Przed ponownym napełnieniem
zbiornika paliwa pozwól silnikowi
ostygnąć przez co najmniej dwie minuty.
Kiedy silnik, lub całe urządzenie jest
transportowane, zamknij zawór
odcinający paliwo, jeśli taki istnieje po
to, aby zapobiec wyciekowi paliwa.
Uruchamianie (patrz rys. )
ZAWSZE TRZYMAJ RĘCE ORAZ
STOPY Z DALA OD OSTRZA ORAZ
OD RUCHOMYCH CZEŚCI
URZĄDZENIA.
Nie stosuj nigdy płynu typu „samostart” w areozolu.
Płyn do uruchamiania jest łatwopalny. Możesz
spowodować poważne uszkodzenia silnika, lub
pożar.
Sprawdź poziom oleju.
Uruchamiaj, przechowuj i napełniaj paliwem
kosiarkę w pozycji poziomej.
Zanim uruchomisz silnik (patrz rys. )
1.
Ustaw dźwignię ssania w pozycji
➊
CHOKE
(SSANIE)
2.
Przesuń dźwignię przepustnicy
➋
w pozycję
FAST.
3.
Otwórz kranik paliwa
➌
, jeśli jest on na
wyposażeniu.
4.
Przestaw dźwignię stopu
➍
w pozycję ON
(WŁĄCZONY), jeśli jest ona na
wyposażeniu.
Zalecenia dotyczące oleju
(patrz rys. )
Silnik z firmy Briggs & Stratton wysyłany jest
bez
oleju.
Przed uruchomieniem silnika
nalej
olej. Nie przepełniaj.
Regulacje (patrz rys. )
Aby uniknąć przypadkowego
uruchomienia silnika, zdejmij przewód
świecy zapłonowej
➊
i uziem go. Odłącz
przewód od ujemnego bieguna akumulatora, jeśli
silnik wyposażony jest w rozrusznik elektryczny.
Regulacje dźwigni przepustnicy
Ręczne ustawienie dźwigni przepustnicy
Jeśli konieczna jest regulacja, zluzuj, lub dokręć
nakrętkę
➋
tak, by dźwignia przepustnicy
➌
poruszała się łatwo pozostając jednak w wybranej
pozycji w trakcje pracy silnika.
Stosuj olej wysokiej jakości z dodatkiem detergentu
oznaczony „For Service SE, SF, SG” taki jak olej
Briggs & Stratton SAE 30
(posiadający
„świadectwo jakości” zobacz rys. ).
Z zalecanym olejem nie stosuj żadnych specjalnych
dodatków. Nie mieszaj oleju z benzyną.
•
Silniki chłodzone powietrzem bardziej się
grzeją niż silniki samochodowe. Stosowanie
olejów uniwersalnych (10W-30, itp.) w
temperaturze powyżej 4° C spowoduje
większe zużycie oleju i może prowadzić do
uszkodzenia silnika. Jeżeli stosujesz oleje tego
typu, musisz częściej sprawdzać poziom oleju.
•
Jeśli olej SAE 30 zostanie użyty w
temperaturze poniżej 4° C, z powodu
niewystarczającego smarowania wystąpią
trudności z uruchomieniem silnika, może też
nastąpić zatarcie silnika.
Stała dźwignia regulatora
Regulator obrotów został fabrycznie ustawiony na
najwyższe obroty przez wytwórcę silnika. Jeśli
potrzebna jest regulacja, skonsultuj się z dowolnym
autoryzowanym dealerem serwisowym firmy
Briggs & Stratton.
Uwaga: Jeśli silnik posiada wskaźnik poziomu
oleju, pulsujące światełko na dźwigni przełącznika
stopu
➍
będzie palić się przy niskim poziomie
oleju, lub też silnik zatrzyma się i nie da się
ponownie uruchomić. Dolej oleju. Dolej tak, aby na
miarce olej doszedł do poziomu oznaczenia FULL
(PEŁNY). Nie przelej.
Regulacja gaźnika
Producent sprzętu, na którym
zainstalowano silnik podaje maksymalną
prędkość obrotową, z jaką ma pracować
silnik. NIE PRZEKRACZAJ TEJ PRĘDKOŚCI
OBROTOWEJ.
Sprawdź poziom oleju (patrz rys. ).
Przybliżone objętości
Dla wyregulowania gaźnika silnika skontaktuj się z
autoryzowanym dealerem firmy Briggs & Stratton.
Serie Modelu
Litry
85400
0,6
Rozrusznik linkowy, jeśli jest na wyposażeniu
(patrz rys. )
Chwyć uchwyt linki i powoli ciągnij, aż
poczujesz opór. Wówczas gwałtownie
pociągnij linkę dla przezwyciężenia
kompresji i nie dopuszczając do szybkiego powrotu
linki uruchom silnik. W razie potrzeby powtórz
opisane czynności ze ssaniem w pozycji RUN
(PRACA) i z przepustnicą w pozycji FAST. Silnik
powinien pracować w pozycji FAST (SZYBKIE).
115400 & 117400
0,7
Konserwacja
(patrz rys. )
Patrz również
Plan konserwacji
.
Przestrzegaj podanych godzinowych lub
sezonowych okresów konserwacji,
zależnie, które
wystąpią pierwsze.
Silnik pracujący w warunkach
niekorzystnych wymaga częstszej obsługi.
138400
0,9
185400
1,2
235400 & 245400
1,5
4
Konserwacja cd.
Aby praca silnika była spokojna, linki regulatora,
sprężyny i dźwignie powinny być czyste, bez
odpadków
➍
.
dodatku przez gaźnik. Silnik i paliwo mogą być
wówczas przechowywane do 24 miesięcy.
Uwaga: Jeśli nie stosujesz dodatków lub silnik
pracuje na benzynie zawierającej alkohol, np.
gazohol, spuść ze zbiornika paliwo, uruchom i
pozostaw pracujący silnik dopóki nie zatrzyma się z
braku paliwa.
1.
Wymiana oleju. Patrz
Obsługa oleju
(patrz rys.
)
2.
Wymontuj świecę zapłonową i wlej około 15 ml
oleju silnikowego do cylindra. Wkręć świecę
zapłonową i obróć powoli wałem korbowym dla
rozprowadzenia oleju.
3.
Usuń trawę/sieczkę z cylinda, z żeberek, z
głowicy cylindra oraz z powierzchni za
tłumikiem.
4.
Przechowuj w czystym i suchym miejscu, a NIE
w pobliżu paleniska, pieca lub grzejnika wody, w
którym stosowany jest płomień pilota lub
jakiegokolwiek urządzenia, które może
wytwarzać iskrę.
Aby uniknąć przypadkowego
uruchomienia podczas konserwacji silnika
zdejmij przewód świecy zapłonowej
➊
i
uziem go. Odłącz przewód od ujemnego bieguna
akumulatora, jeśli silnik posiada rozrusznik
elektryczny.
Nagromadzenie resztek roślin wokół
tłumika może spowodować pożar.
Codziennie, lub częściej, przed
uruchomieniem silnika, oczyść okolice
tłumika.
Obsługa oleju (zobacz rys. )
Regularnie sprawdzaj poziom oleju.
Upewnij się, że utrzymywany jest właściwy poziom
oleju. Sprawdzaj przed uruchomieniem silnika, co 8
godzin pracy lub codziennie. Patrz opis procedury
uzupełniania oleju w części
Zalecenia dotyczące
oleju
.
Wymiana oleju
Zmień olej po pierwszych 5 godzinach pracy.
Zmień olej, gdy silnik jest jeszcze ciepły. Wlej
nowy olej o zalecanym stopniu lepkości SAE
(zalecany olej firmy Briggs & Stratton).
(patrz rys.
)
Jeśli tłumik silnika jest wyposażony w chwytacz
iskier
➎
, zdejmij go do czyszczenia i przeglądu co
50 godzin, lub co sezon. W przypadku uszkodzenia
wymień chwytacz iskier na nowy.
Oczyść siatkę filtra paliwa
➋
.
Opróżnij zbiornik paliwa, lub zamknij
kranik paliwa przed czyszczeniem
filtra.
Czyść system chłodzenia. Sieczka lub resztki mogą
zablokować powietrzny system chłodzenia,
zwłaszcza po dłuższym koszeniu wysokiej i suchej
trawy. Wewnętrzne żeberka chłodzące i
powierzchnie mogą wymagać oczyszczenia dla
uniknięcia przegrzania i uszkodzenia silnika.
Zdejmij pokrywę wentylatora i wyczyść
powierzchnie tak, jak to pokazano
➏
.
Obsługa
Poszukaj autoryzowanego dealera serwisowego
firmy Briggs & Stratton. Każdy z nich posiada
zapas oryginalnych części firmy Briggs & Stratton i
ma na wyposażeniu specjalne narzędzia niezbędne
przy obsłudze. Wyszkoleni mechanicy zapewnią
specjalistyczną naprawę wszystkich silników firmy
Briggs & Stratton. Tylko dealerzy reklamujący się
jako „Autoryzowani przez firmę Briggs & Stratton”
(„Authorized Briggs & Stratton”) są w stanie
sprostać standardom tej firmy.
Kupując sprzęt
wyposażony w silnik
Briggs & Stratton możesz
być pewny, że stajesz w
obliczu niezawodnego
serwisu sprawowanego w
ponad 30000 ośrodkach
autoryzowanych dealerów
na całym świecie,
włączając w to ponad 2700
techników serwisowych.
Szukaj tego oznakowania
tam, gdzie oferowany jest
serwis firmy Briggs & Stratton.
Obsługa filtra powietrza (patrz rys. )
Wymień filtr wstępny
➋
, i/lub kartonowy
➌
, jeśli
jest on bardzo brudny, lub uszkodzony
(
patrz rys.
)
1.
Odkręć śruby. Zdejmij pokrywę i zestaw filtra
powietrza z korpusu.
2.
Zdejmij filtr kartonowy (ustalasz
➍
, jeśli taki
istnieje) oraz filtr wstępny.
Aby oczyścić filtr wstępny, wymyj go płynnym
detergentem i wodą. Wyciśnij do sucha w czystej
szmatce. Nasącz świeżym olejem silnikowym. Usuń
NADMIAR oleju wyciskając w czystej,
pochłaniającej olej szmatce.
Czyszcząc wkład filtra, ostukaj go delikatnie o
płaską powierzchnię. Nie stosuj rozpuszczalników
naftowych np. nafty, ponieważ spowodują
obniżenie jakości filtra. Nie stosuj sprężonego
powietrza, ponieważ możesz uszkodzić wkład filtra.
Nie nasączaj wkładu olejem.
3.
Zamontuj filtr wstępny na ustalaczu, jeśli taki
istnieje.
4.
Zamontuj filtr wstępny w pokrywie siatką do
filtra kartonowego. Zamontuj filtr kartonowy
w pokrywie lub w korpusie.
5.
Zamontuj pokrywę i zestaw filtru powietrza na
korpusie (zaczepy
➎
w otworach
➏
, jeśli
takie istnieją).
6.
Dobrze dokręć śruby.
Obsługa świecy zapłonowej (zobacz rys.
oraz
)
Wymieniaj świecę zapłonową po każdych 100
godzinach pracy lub co sezon, w zależności od tego,
co nastąpi wcześniej. Używaj wyłącznie testera
iskry firmy Briggs & Stratton
➋
do sprawdzania
iskry dawanej na świecę. Tester iskry oraz klucz do
świecy zapłonowej są dostępne u każdego
autoryzowanego dealera serwisowego firmy Briggs
& Stratton.
Uwaga: Na niektórych terenach lokalne władze
wymagają stosowania świecy zapłonowej
wyposażonej w opornik w celu wytłumienia
sygnałów emitowanych przy zapłonie. Jeżeli twój
silnik był oryginalnie wyposażony w świecę
zapłonową z opornikiem, w razie wymiany świecy
stosuj ten sam typ świecy zapłonowej.
Odstęp między elektrodami świecy zapłonowej
➌
powinien wynosić 0,76 mm.
Plan konserwacji
Przestrzegaj podanych godzinowych lub
sezonowych okresów konserwacji, zależnie, które
nastąpią pierwsze. Praca w warunkach
niekorzystnych wymaga częstszych konserwacji niż
podano poniżej.
Przed każdym uruchomieniem silnika
•
Sprawdź poziom oleju, uzupełnij do max. w
razie potrzeby
Po pierwszych 5 godzinach pracy
•
Wymień olej
Po każdych 8 godzinach pracy lub codziennie
•
Sprawdź poziom oleju
•
Czyść powierzchnie wokół tłumika, cięgien i
sprężyn
Po każdych 25 godzinach pracy lub co sezon
•
Wymień olej, jeśli silnik pracuje przy dużym
obciążeniu lub w wysokiej temperaturze
otoczenia
•
Oczyść filtr wstępny filtra powietrza*
Po każdych 50 godzinach pracy lub co sezon
•
Wymień olej
•
Sprawdź i wyczyść chwytacz iskier, jeśli
znajduje się na wyposażeniu
•
Oczyść filtr paliwa
Po każdych 100 godzinach pracy lub co sezon
•
Oczyść lub wymień kartonowy filtr
powietrza*
•
Wymień świecę zapłonową
•
Oczyść system chłodzenia silnika*
Co sezon
•
Sprawdź luz zaworowy
Adres najbliższego
autoryzowanego dealera
serwisowego firmy Briggs &
Stratton znajdziesz na „Żółtych
stronach™” książki
telefonicznej pod hasłem „Silniki, benzyna” lub
„Silniki benzynowe”, lub „kosiarki do
trawników” bądź pod innym podobnego typu
oraz na stronie internetowej www.chabin.pl.
Uwaga: Logo z wędrującymi palcami i „Żółte
strony” są zarejestrowanymi znakami handlowymi
w różnych obszarach prawnych.
Ilustrowany podręcznik warsztatowy zawiera
rozdział „Teorię działania”, w którym podano
ogólną specyfikację i szczegółową informację
dotyczącą regulacji i napraw czterosuwowych
silników firmy Briggs & Stratton. Jest dostępny u
autoryzowanego dealera serwisowego firmy Briggs
& Stratton, podręcznik posiada numer katalogowy
P/N 272144.
Domagaj się oryginalnych części zamiennych
Briggs & Stratton, posiadających odpowiednie logo
umieszczone na opakowaniu i/lub na samej części.
Nieoryginalne części mogą nie pasować, mogą też
spowodować utratę posiadanej przez Ciebie
gwarancji.
* Czyść częściej, gdy silnik pracuje w warunkach
zakurzenia lub gdy w powietrzu unoszą się resztki
roślin lub sieczka.
Przechowywanie
Silniki przechowywane dłużej niż 30 dni powinny
być zabezpieczone lub opróżnione z paliwa dla
uchronienia przed zażywiczeniem systemu
paliwowego lub istotnych części gaźnika.
Utrzymuj silnik w czystości (zobacz rys.
Dla ochrony silnika zalecamy stosowanie dodatków
do benzyny firmy Briggs & Stratton dostępnych
u autoryzowanych dealerów serwisowych firmy
Briggs & Stratton. Dodatek można zmieszać z
benzyną w zbiorniku paliwa lub w kanistrze.
Uruchom na krótko silnik dla przepuszczenia
oraz )
Regularnie usuwaj z silnika sieczkę i odpadki. Nie
czyść silnika silnym strumieniem wody, ponieważ
woda może zanieczyścić układ paliwowy. Czyść
szczotką lub sprężonym powietrzem.
5
Plik z chomika:
kriszer
Inne pliki z tego folderu:
Vanguard_1_cylinder_wal_poziomy_ver_2006.pdf
(1021 KB)
Vanguard Model_290000_do_380000_ver_2006.pdf
(998 KB)
B&S Vanguard Instrukcja obsługi.pdf
(4607 KB)
B&S Engines Parts List 350000.pdf
(1305 KB)
Inne foldery tego chomika:
Maszyny
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin