Mała zabawa biegowa.doc

(36 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI Z LEKKIEJ ATLETYKI

KONSPEKT LEKCJI Z LEKKIEJ ATLETYKI

 

 

Prowadzący Piotr Suchenia

              U: Umiejętność poruszania się w terenie leśnym

Data: 31.03.2003                                              U: Kształtowanie szybkości w MZB

Klasa: VI                                                        W: Na temat korzyści jakie przynoszą ćwiczenia w lesie

Czas: 45’                                                        ZW: umiejętność zachowania się w terenie leśnym

Miejsce: las                                          

Liczba ćwiczących: 12 osób                     

 

                 

TOK LEKCJI

TREŚĆ

CZAS

WSKAZÓWKI ORGANIZACYJNO - METODYCZNE

CZĘŚĆ WSTĘPNA

 

1. Czynności organizacyjne

2. Przedstawie- nie uczniom zadań lekcji

3. Uzasadnienie teoretyczne, motywacja

 

4.Zabawa – gra masowa

 

 

 

5. Ćwiczenia wszechstronnie przygotowujące do realizacji zadań lekcji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CZĘŚĆ GŁÓWNA

 

6. ćwiczenia kształtujące określone cechy motoryki

 

Kształtowanie szybkości w małej zabawie biegowej

 

 

 

9. Dowolne ćwiczenia rekreacyjne i kompensacyjne

 

 

CZĘŚĆ KOŃCOWA

 

10. Ćwiczenia uspakajające

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11. Podsumo -wanie,

12. Czynności organizacyjne

 

 

 

Sprawdzenie obecności i gotowości uczniów do zajęć

Mała zabawa biegowa w terenie leśnym, przygotowująca do zawodów w biegach przełajowych

Kształtowanie szybkości i wytrzymałości cech, które pomogą również w życiu pozaszkolnym np.: w grze w piłkę nożną itp.

 

„Powódź”: Uczniowie swobodnie truchtają na polanie, na sygnał POWODŻ znajdują bezpieczne miejsce, które znajduje się nad ziemią, np.: wchodzą na drzewo czy kamień

 

Trucht w miejsce startu do małej zabawy biegowej.

Ćwiczenia w miejscu:

-          krążenia: głowy, bioder, tułowia, st. kolanowych, skokowych,

-          krążenia RR w rożnych kierunkach

-          skręty tułowia do drzewa w staniu do niego tyłem

-          skłony z pogłębianiem do P-N, do środka i do L-N

-          wymachy NN w staniu przy drzewie w rożnych płaszczyznach

-          podskoki obunóż ze skrętem tułowia

-          skip A

-          skip C

 

 

 

 

 

 

 

 

BZ 4x15” – 70% maksymalnej szybkości p15” truchtu, po serii następują 2’ marszu.

BZ 3x20” – 75% maksymalnej szybkości    p 20” truchtu, po serii następują 2’ marszu

BZ 2x30” – 80% maksymalnej szybkości   

p 30” truchtu, po serii następują 2’ marszu

BZ 3x20” – 85%  maksymalnej szybkości   

p 20” truchtu, po serii następują 2’ marszu

BZ 4x15” – 90% maksymalnej szybkości   

p 15” truchtu, po serii następują 2’ marszu

BZ 1x1’ 90-95% maksymalnej szybkości   

 

Marsz zakończony spokojnym truchtem do miejsca zbiórki

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia stretchingowe oddziałujące na mm.:

-          Uda: przywodziciele, gr. tylna, gr. przyśrodkowa

-          Biodrowo – lędżwiowy

-          Zginacze st. biodrowego

-          Pośladków

-          Prostowniki grzbietu

-          Grzbietu: cz. dolna, prostowniki

-          Dwugłowe uda

-          Brzuchaty łydki

 

 

 

Omówienie lekcji, wybranie składu na zawody w biegach przełajowych

Pożegnanie

12’

 

 

1’

 

0’30”

 

 

0’30’

 

 

 

3’

 

 

 

 

7’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28’

 

4’

 

4’

 

4’

 

4’

 

4’

 

1’

 

7’

 

 

 

 

 

 

5’

 

 

3’30”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1’

 

0’30

 

 

 

Zbiórka w szeregu

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczyciel podaje hasło „Powódź”

 

 

 

Uczniowie truchtają za nauczycielem

 

Uczniowie stoją w rozsypce, każdy przy swoim drzewie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczyciel za pomocą gwizdka daje znak na rozpoczęcie i zakończenie biegu. Uczniowie biegają na leśnej ścieżce razem z nauczycielem.

 

 

 

 

 

Uczniowie na początku maszerują poczym przechodzą w swobodny trucht

 

 

 

 

 

Uczniowie staja w rozsypce

Nauczyciel demonstruje ćwiczenia. W trakcie napięcia i rozciągnięcia uczniowie głośno odliczają mijające sekundy, ma to na celu regulację oddechu i jego uspokojenie

 

 

 

Zbiórka w szeregu

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin