Przykład opisu.doc

(128 KB) Pobierz

 

 

                                                POLITECHNIKA KRAKOWSKA

                                              WYDZIAŁ INŻYNIERII LĄDOWEJ

 

 

PROJEKT Z PRZEDMIOTU

„PODSTAWY BUDOWNICTWA KOLEJOWEGO”

 

Projekt odcinka linii kolejowej drugorzędnej

 

 

 

 

WYKONAŁA:

 

                                                                                                                  SYLWIA WALUSZEK

                                                                                                                   ZIM IV WIL 2006/2007

OPIS TECHNICZNY
 

ZAWARTOŚĆ:

1. Przedmiot projektu.
2. Zakres opracowania.
3. Warunki normatywne.
4. Przekrój poprzeczny.
5. Przebieg trasy.
6. Przebieg niwelety.
7. Stacje.

1. PRZEDMIOT PROJEKTU

Przedmiotem opracowania jest projekt wstępny odcinka Linii kolejowej
drugorzędnej z miejscowości BREŃ do miejscowości
DĄBROWA TARNOWSKA wraz ze stacjami: początkową i końcową.
Początek projektowanego odcinka Linii kolejowej km 0 + 000,00
Koniec projektowanego odcinka linii kolejowej km 8 + 526,00

    

2. ZAKRES OPRACOWANIA
 

W opracowaniu projektowanej trasy linii kolejowej znalazły się:

1)     przebieg linii na mapie sytuacyjno-wysokościowej: 1:25000

2)     profil trasy sytuacyjno-wysokościowej: 1:25000/250

3)     przekrój w wykopie: 1:50

4)     przekrój w nasypie: 1:50

5)     opis techniczny trasy


3. WARUNKI NORMATYWNE


Prędkość maksymalna: Vmax = 90 km/h.
Prędkość towarowa: Vt = 60 km/h.
Projektowe warunki normatywne dotyczące planu sytuacyjnego:

-maksymalny promień łuku Rmax=4000[m] 

-minimalny promień łuku Rmin=300[m]  (wg.Dz.U.98.151.987 tabela 3.8)

-minimalna długość toru w łuku kołowym lmin =27[m],

-minimalna wartość przechyłki dla toru w łuku hmin =1[mm],

-maksymalna wartość przechyłki dla toru w łuku hmax =150[mm],

- minimalna długość odcinka prostego między końcem łuku pionowego a krzywą przejściową  7[m]
- minimalna długość odcinka toru prostego pomiędzy łukami, W=49[m]

-zabrania się projektowania krzywych przejściowych na:

• przejazdach drogowych w jednym poziomie,
• przyczółkach mostów,
• rozjazdach lub głowicach stacyjnych,
• załomach niwelety,
minimalna odległość krzywej przejściowej od tych elementów wynosi 6m,

-dopuszczalna wartość przyspieszenia niezrównoważonego dla pociągów pasażerskich adop= 0,8m /s2
-- dopuszczalna wartość przyspieszenia niezrównoważonego dla pociągów towarowych adop= 0,4m/s2,

-dopuszczalny przyrost niezrównoważonego przyspieszenia bocznego Ψdop= 0,5m/s3.

Projektowe warunki normatywne dotyczące profilu podłużnego:

- spadek miarodajny 10%0,
-- na stacji niweteta w poziomie (dopuszcza się 0,5-l%o),

-na mostach, wiaduktach i przejazdach niweteta powinna być w poziomie,

-spadek przedstacyjny zmniejszony o połowę stosunku do miarodajnego, jeżeli na łuku pomniejszony o opory ruchu,

-w przekopach niweleta powinna być w spadku większym od 5% - ze względu na niweletę rowów bocznych (dopuszcza się 2% gdy stosujemy rowy w korytach betonowych),

-długość spadku nie mniejsza niż długość pociągu,

-promień łuku pionowego Rv=5000[m] (z Dz.U.151)

- maksymalna różnica spadków Δi≤ 0,5 (im-690/R)


Warunki normatywne dotyczące przekroju poprzecznego:

- szerokość korony nasypu 3 m,

-szerokość podstawy nasypu 5 m,

-pochylenie skarpy nasypu 1:1,5,

- pochylenie skarpy rowu 1:1,5,

- pochylenie poprzeczne torowiska 5%,

-szerokość toru 1435mm, -

min szerokość ławy torowiska 60cm.


4. PRZEKRÓJ POPRZECZNY
Przekroje poprzeczne Linii kolejowej drugorzędnej zostały wykonane:

- zgodnie z warunkami normatywnymi zawartymi w punkcie 3 (szerokość korony podstawy nasypu, odsadzki oraz spadki poprzeczne skarp nasypu, wykopu i rowów),

-- rowy o przekroju trapezowym, szerokość dna 0,4 m i głębokości 0,5 m

-konstrukcja nawierzchni: zastosowano szyny S60, które zostały przytwierdzone do podkładów drewnianych. Szyna opiera się na podkładce żebrowej typu Pm60 za pośrednictwem przekładki typu wkręcanych w otwory wykonane w podkładzie. Pod łbami wkrętów znajdują się podwójne pierścienie sprężyste typu Pds25a. Szyna dociskana jest do podkładki za pomocą łapek typu Lpa2, dociśniętych z kolei za pomocą dwóch śrub stopowych Ssbl6-75 z nakrętkami. Pod nakrętki są nałożone potrójne pierścienie sprężyste Pds2Sb, - nasyp wykonany został z gruntu gruboziarnistego.

5. PREBIEG TRASY

Początek projektowanego odcinka lini kolejowej km 0 + 000,0.
Koniec projektowanego odcinka lini kolejowej km 8 + 526,0.
Trasa składa się z 9 odcinków prostych o:
-- kątach zwrotu odpowiednio: 25°,26°, 25°, 58°, 39°, 53°, 82°, 54°,

-promieniach łuków poziomych odpowiednio: 950[m], 800[m], 800[m], 500[m], 700[m], 350[m],300[m], 500[m].

-krzywych przejściowych o długościach odpowiednio: 45[m], 59[m], 59[m], 104[m], 72[m], 39[m], 48[m], 46[m].

 

 

 

PUNKTY CHARAKTERYSTYCZNE

ODLEGŁOŚĆ OD STACJI A

Stacja A

0

Rzeka

792 m

Rzeka

1 km 425 m

Rzeka

2 km 196 m

PKP

2 km 207 m

Rzeka

2 km 250 m

Droga

2 km 658 m

PKP

2 km 706 m

Rzeka

3 km 50 m

PKP

3 km 424 m

Rzeka

4 km 285 m

Rzeka

4 km 363 m

PKP

4 km 467 m

PKP

5 km 134 m

Rzeka

5 km 192 m

PKP

6 km 184 m

PKP

6 km 635 m

Droga

6 km 679 m

PKP

7 km 667 m

Droga

7 km 701 m

Stacja B

8 km 526 m



6. PRZEBIEG NIWELETY
Niweleta prowadzona jest od punktu A km 0 + 000  rzędna niwelety
207,00 m.n.p.m. do punktu B km 8 + 526 rzędna niwelety 193,11
rn.n.p.m..

Obliczenia spadków niwelety:

 

Odczyt wysokości

 

HA = 207 [m.n.p.m.]  

HB = HB1 =207[m.n.p.m.]  

HC = 201,7 [m.n.p.m.] 

HD = 204,55 [m.n.p.m.] 

HE = 201,63[m.n.p.m.] 

HF = 193,11[m.n.p.m.] 

HG = 193,11

 

Odczyt odległośći

 

LAB = 349.99 [m]

LBC = 2751,50 [m] 

LCD = 1241,83 [m] 

L...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin