Jan Batorski - Skuteczne prezentacje biznesowe.pdf
(
802 KB
)
Pobierz
110873631 UNPDF
Niniejszy
darmowy
ebook zawiera
fragment
pełnej wersji pod tytułem:
„Skuteczne prezentacje biznesowe”
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,
kliknij tutaj
Darmowa publikacja
dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana
tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są
jakiekolwiek zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy.
Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote
Myśli
.
© Copyright for Polish edition by
ZloteMysli.pl
Data: 10.07.2008
Tytuł: Skuteczne prezentacje biznesowe (fragment utworu)
Autor: Jan Batorski
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Anna Popis-Witkowska
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www. ZloteMysli.pl
EMAIL:
kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
ROZDZIAŁ 1: WSTĘP
..............................................................................
12
Ustalenia terminologiczne
....................................................................
12
Co to znaczy „prezentacja biznesowa”?
....................................................
16
Prezentacje ukierunkowane na przekaz informacji
...................................
16
Prezentacje ukierunkowane na kształtowanie umiejętności
.........................
16
Prezentacje ukierunkowane na sprzedaż
...............................................
17
Co to znaczy „grupowa
prezentacja
sprzedażowa”?
......................................
17
Założenia grupowych prezentacji sprzedażowych
.....................................
17
Założenie 1
..............................................................................
19
Założenie 2
..............................................................................
21
Założenie 3
..............................................................................
22
Założenie 4
..............................................................................
23
Założenie 5
..............................................................................
24
Założenie 6
..............................................................................
24
Założenie 7
..............................................................................
25
Założenie 8
..............................................................................
25
Założenie 9
..............................................................................
26
Założenie 10
.............................................................................
27
Założenie 11
.............................................................................
27
Założenie 12
.............................................................................
28
Założenie 13
.............................................................................
28
Założenie 14
.............................................................................
29
Założenie 15
.............................................................................
29
Porywająca prezentacja zakończona — i co dalej?
....................................
30
ROZDZIAŁ 2: ZASADY I METODY PREZENTACJI BIZNESOWYCH
..........................
31
Kanony publicznego zabierania głosu
.......................................................
31
Główne zasady sztuki retorycznej
.......................................................
33
Zasady nauczania — uczenia się
.............................................................
34
Zasada poglądowości
.......................................................................
35
Zasada wiązania teorii z praktyką
.......................................................
37
Zasada całości
...............................................................................
38
Zasada świadomego i aktywnego udziału uczestników prezentacji w procesie
nauczania — uczenia się
...................................................................
38
Zasada przystępności
......................................................................
40
Zasada systematyczności i logicznej kolejności w
nauczaniu — uczeniu się
.......
41
Zasada trwałości wyników nauczania — uczenia się
...................................
42
Zasada indywidualizacji w nauczaniu — uczeniu się
..................................
44
Zasady sprzedaży
..............................................................................
45
Zasada postrzegania
.......................................................................
45
Zasada więzi
................................................................................
46
Zasada żądzy bycia ważnym
..............................................................
47
Zasada planowania z wyprzedzeniem
..................................................
48
Zasada nieograniczonych możliwości
....................................................
48
Zasada stosowności pytań
.................................................................
48
Zasada Francisa Bacona
...................................................................
49
Zasada jakości pytań
.......................................................................
49
Zasada diagnozy potrzeb klienta
.........................................................
50
Zasada zaufania
.............................................................................
50
Zasada przyjaźni
............................................................................
51
Zasada potrzeby
............................................................................
51
Zasada zaangażowania klienta
...........................................................
52
Zasada optymizmu pedagogicznego dla sprzedawców
................................
53
Zasada wiarygodności Elana
..............................................................
53
Zasada problemów
.........................................................................
54
Zasada bezpieczeństwa
....................................................................
54
Zasada ryzyka
...............................................................................
55
Zasada oczekiwania
........................................................................
55
Zasada sprzedaży
...........................................................................
56
Zasada „siewu i plonu”
....................................................................
56
Zasada obiekcji
.............................................................................
56
Psychologiczne zasady skutecznej prezentacji
............................................
57
Informacje podane na początku i końcu
................................................
57
Informacje podane w niezwykły sposób
.................................................
57
Wizualizacja
.................................................................................
58
Łączenie
.....................................................................................
59
Powtarzanie
.................................................................................
59
Świadoma aktywność
......................................................................
59
Entuzjazm
...................................................................................
60
Właściwa atmosfera
........................................................................
60
Metody nauczania — uczenia się
.............................................................
61
ROZDZIAŁ 3: SUKCES TO CELE
.................................................................
67
Myślenie ukierunkowane na cel
..............................................................
67
Cele są paliwem
............................................................................
67
Musisz wyznaczyć efektywne cele
.......................................................
68
Poziomy realizacji celów
.....................................................................
70
Po co mieliby Cię słuchać?
....................................................................
70
Określanie celów szkolenia na piśmie
.......................................................
75
Zalety wyznaczania celów
................................................................
76
ROZDZIAŁ 4: JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO
PREZENTACJI?
.................................
77
Prakseologiczna zasada preparacji działania
..............................................
77
Po co się przygotowywać?
....................................................................
78
Aranżacja miejsca (sali) — jak je zorganizować?
..........................................
79
Dostępność urządzeń technicznych
......................................................
80
Idealne środowisko do nauki
..............................................................
80
Warunki dobrego szkolenia
................................................................
80
Przygotowywanie treści prezentacji biznesowej
..........................................
81
Tytuł prezentacji
...........................................................................
81
Gromadzenie materiału
...................................................................
81
Jak przygotować ogólny plan prezentacji?
.............................................
82
Umiejętność znajdowania wspólnego języka
.............................................
83
Pomysły z życia codziennego
.............................................................
84
Unikaj przegadania
.........................................................................
84
Dostosuj się do czasu
......................................................................
86
Rozplanowanie
..............................................................................
86
Zbierz swoje argumenty
...................................................................
87
Scenariusz
...................................................................................
88
Zapisz to, co chcesz przekazać, albo słuchacze spiszą
Cię na straty
...............
88
Dyscyplina
...................................................................................
90
Scenariusz w podpunktach
................................................................
90
Krótko
....................................................................................
91
Przyswajanie treści
........................................................................
91
Unikaj żargonu
..............................................................................
92
Nie strasz książką zamówień
..............................................................
92
Czas ujawnić produkt
......................................................................
93
Najlepiej na miejscu
.......................................................................
94
Proś o krytykę
...............................................................................
95
.......................................................................................
95
Ćwiczenia wspomagające oddech
....................................................
95
Wymowa
.....................................................................................
96
Doskonalenie umiejętności precyzyjnego wyrażania
myśli
...........................
96
Struktura prezentacji
..........................................................................
97
Co chcesz osiągnąć?
........................................................................
97
Co interesuje słuchaczy?
..................................................................
98
Co Ty sam chcesz osiągnąć?
...............................................................
99
Cel słuchaczy
..............................................................................
100
Jak przygotować się na nieprzewidywalne?
..............................................
101
Trudne sytuacje
...............................................................................
102
Pozytywne i negatywne zachowania uczestników
prezentacji
.....................
102
ROZDZIAŁ 5: DOSKONAŁA
KOMUNIKACJA
INTERPERSONALNA
..........................
105
Komunikacja, a nie publiczne przemawianie
.............................................
105
Rola komunikacji interpersonalnej w sprzedaży
........................................
106
Komunikacja interpersonalna
...............................................................
106
Rodzaje wypowiedzi (komunikacja werbalna)
........................................
107
Porozumiewanie się jest procesem dwupoziomowym
...............................
107
Jak są wysyłane przekazy o relacji?
....................................................
109
Charakterystyczne wzorce zachowań
niewerbalnych
...................................
109
Zachowania „ciepłe”
.....................................................................
109
Zachowania „zimne”
.....................................................................
110
Osoba dominująca
........................................................................
110
Oznaki kłamstwa i nieszczerości
........................................................
110
Zasady profesjonalnej komunikacji
........................................................
111
Zasada kompletności
.....................................................................
111
Zasada zwięzłości
.........................................................................
111
Zasada precyzji
............................................................................
111
Zasada klarowności
.......................................................................
111
Łańcuch logiczny przesyłu informacji
.....................................................
112
Etapy procesu komunikacji
..............................................................
112
Zachowania nadawcy, które utrudniają efektywną
komunikację
..................
112
Aktywne słuchanie
............................................................................
113
Jak słuchać?
................................................................................
113
Techniki wspomagające dobre słuchanie
..............................................
114
Przykazania dobrego słuchacza
.........................................................
115
Oddech
Plik z chomika:
Wellness
Inne pliki z tego folderu:
Janusz Basza - Niezmienne zasady ludzi sukcesu.pdf
(697 KB)
Jan Batorski - Skuteczne prezentacje biznesowe.pdf
(802 KB)
Jan Batorski - Jak oczarować klienta.pdf
(617 KB)
Jak Nauczyć Się Niemożliwego.doc
(25 KB)
Jak Napisać Efektywny Biznesplan.pdf
(1658 KB)
Inne foldery tego chomika:
AKUNA
Audiobooki ( motywacja )
Dla CIEBIE - Przydatne Programy
E - booki
Filmy
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin