1. Przedmiot historii wychowania: a)myśl społeczna b)organizacja oświaty i nauki + c)rozwój myśli pedagogicznej + 2. Ideał grecki to: a) spartański, ateński, hellenistyczny + b) sportowy, fizyczny c)............. 3. Osiągnięciem pedagogiki średniowiecznej było: a) rozbudowa szkoły elementarnej b) stworzenie szkolnictwa wyższego + c) likwidacja kar cielesnych 4. W okresie odrodzenia nastąpiło: a) zniesienie wychowania stanowego b) stworzenie podstaw nowoczesnego szkolnictwa + c) stagnacja szkolnictwa 5. Podstawowymi hasłami pedagogiki oświecenia były: a) wolność, równość, braterstwo b) naturalizm, racjonalizm, utylitaryzm + c) doktryny religijne 6. KEN stworzyła: a) nowoczesne programy nauczania i wychowania, podręczniki + b) bibliografię pedagogiki polskiej i europejskiej c) zróżnicowanie regionalne systemu oświaty 7. Wady dydaktyki herbertowskiej/tradycyjnej: a) ustanowienie systematyczności i obowiązkowości uczniów b) nadmierny intelektualizm + c) ćwiczenie pamięci 8. Zalety dydaktyki deweyowskiej to: a) wąskie cele wychowania b) mały wpływ nauczyciela na rozwój i kształcenie ucznia c) wyzwolenie u ucznia aktywności i uczucia samodzielności + 9. Ruch Nowego Wychowania powstał w wyniku: a) krytyki tzw. szkoły tradycyjnej + b) krytyki szkoły aktywnej c) krytyki szkoły elementarnej + przy odpowiedziach oznacza, że ta ma być poprawna(wg tego co dostałam). Nie wiem czy poprawnie to jest do końca ale raczej tak. Na tej kartce było jeszcze cos takiego: Ustawa Jędrzejewiczowska- 1932 Jezuici-kontrreformacja Sejm nauczycielski 1919 Pedagodzy II RP- 4 osoby Tradycje w okresie oświecenia: KEN, Collegium Nobilium, Szkoła Rycerska
av111