scenariusz 1.doc

(26 KB) Pobierz
Scenariusz zajęć z elementami muzykoterapii dla dzieci z grup integracyjnych

Scenariusz zajęć z elementami muzykoterapii dla dzieci z grup integracyjnych

 

TEMAT: Las wiosną cz. 1

 

POMOCE DYDAKTYCZNE:

1.       Pianino.

2.       Magnetofon i kasety.

3.       „Materiał kreacyjny” lub koce.

4.       Gałązki sosny, świerku, szyszki, mech, itp.

5.       Olejki zapachowe.

6.       Instrumenty perkusyjne: dzwoneczki, bębenki.

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1.       „Odgłosy lasu” – dzieci wchodzą do sali – słychać szum lasu, ptaki, strumyk, czuć zapach olejku eterycznego.

2.       Powitanie w kole ze śpiewem „Wszyscy się witamy”.

3.       Swobodny ruch w przestrzeni ( podskoki, marsz, obroty wokół własnej osi) do akompaniamentu pianina – szybka skoczna – podskoki z nogi na nogę w ruchu, średnie tempo – marsz, pasaż w gamie C-dur – obroty wokół własnej osi.

4.       Zabawa ruchowa „Poranek w lesie” – dzieci słuchają muzyki  - słysząc melodię płynną graną  legato - dzieci naśladują motyle, słysząc melodię graną staccato - naśladują skoki zająca.

5.       Zabawa ze śpiewem do piosenki „ Leśna muzyka” ( sł. H. Ożogowska muz. A. Szaliński) – wspólny śpiew znanej dzieciom piosenki wraz z akompaniamentem. Dzieci należy podzielić na dwie grupy. Pierwsza grupa dzieci dostaje do dyspozycji instrumenty w postaci: dzwonków, bębenków, a druga grupa włącza się do udziału w momencie gdy trzeba naśladować odgłosy, owadów, ptaków itp.

„Leśna muzyka”

1. Co tak w lesie dzwoni:

    dzeń, dzeń, dzeń ?

    To białe konwalie

    ogłaszają dzień.

    Kto na sośnie piska:

    jeść, jeść, jeść!

    Sikorowe dzieci,

    jest ich w gniazdku sześć.

2. A kto dziobem stuka:

    stuk, stuk, stuk ?

    To pracuje dzięcioł,

    ma roboty huk!

    Kto się w trawie gniewa

    phu, phu, phu!

    Ślimak  biegł na obiad,

    teraz brak mu tchu.

       3. Kto cichutko cyka:

    cyk, cyk, cyk?

    To narzeka świerszczyk,

    Złamał mu się smyk.

    Przyleciała muszka,

    Radź, radź, radź,

    jutro mam wesele,

    kto mi będzie grać?

       4. Ile głosów w lesie

           Sto, sto, sto!

           Aż się dziwi echo:

           o, ho, ho, ho,

           o, ho, ho, ho,

           o, ho, ho, ho, ho …

 

 

6.       Zabawa ruchowa przy muzyce „Ptaszki” – przy muzyce do podskoków dzieci podskakując szukają sobie partnera, przy muzyce – czterodźwięku gamy C-dur lub rytm melodii pt. Tarantella - wykonują obroty w prawo następnie w lewo w parze, w rytm kołysanki, trzymając się w parze za ręce, wykonują ruchy kołysania rękami.

7.       Zabawa „Zapachy lasu” – dzieci dostają do ręki gałązki sosny, świerku, szyszki, mech – dotykają, a następnie wdychają powietrze nosem z jednoczesnym wdychaniem zapachu, a wydychają ustami artykulując głoskę szszsz... symbolizującą szum drzew.

8.       Zabawa relaksacyjna „Las zasypia” – dzieci w trzech kołach trzymają koce tworząc „gniazdo”, jedno dziecko z koła kładzie się w gnieździe, a pozostali kołyszą go w rytm kołysanki ( Johannes Brahms – Kołysanka).

9.       Pożegnanie w kole „Wszyscy się żegnamy”, przekazanie sobie „iskierki dobrego humoru” na cały tydzień.

 

 

Prowadzące: mgr J. Andruszkiewicz i mgr M. Raczkowska

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin