Plan_rozwoju_zawodowego_nauczyciela_stazysty.docx

(22 KB) Pobierz

Plan Rozwoju Zawodowego nauczyciela stażysty                                                                                                                                                                        Strona 3 z 6

 

……………………………………………………………………………….

                (imię i nazwisko nauczyciela)

……………………………………………………………………………….

                ( nazwa i miejsce zatrudnienia)

 

 

Plan Rozwoju Zawodowego nauczyciela stażysty

na stopień awansu nauczyciela kontraktowego

 

od 01.09.2010 r.  do 31.05.2011 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podstawa prawna awansu zawodowego nauczyciela :

·         Ustawa Karta Nauczyciela ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. (Dz. U. z 2003 r. Nr 118, poz. 1112, z późn. zm.)

·         Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593)

·         Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2007 r. Nr 214, poz. 1580)

 

Nauczyciel  w okresie stażu będzie w szczególności:

1) poznawać organizację, zadania i zasady funkcjonowania szkoły, w tym:

a) przepisy związane z funkcjonowaniem szkoły;

b) sposób prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole;

c) przepisy dotyczące zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy;

2) uczestniczyć jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli, w wymiarze co najmniej jednej godziny zajęć w miesiącu, oraz omawiać z prowadzącym obserwowane zajęcia;

3) prowadzić zajęcia z uczniami, w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły, w wymiarze co najmniej jednej godziny zajęć w miesiącu, oraz omawiać je z osobą, w obecności której zajęcia zostały przeprowadzone;

4) uczestniczyć w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli.

 

 

Nauczyciel  w okresie stażu będzie realizował wymagania niezbędne do uzyskania stopnia awansu nauczyciela dyplomowanego, tj. :

1) znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola, w którym nauczyciel odbywał staż;

2) umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań przedszkola, w którym nauczyciel odbywał staż;

3) znajomość środowiska wychowanków, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem wychowanków;

4) umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć.

 

 

 

 

1) znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola, w którym nauczyciel odbywał staż;

 

 

Zadania

Formy realizacji

Termin realizacji

Oczekiwane efekty

 

1.        Poznanie zasad organizacji, zadań placówki przedszkolnej

 

 

 

 

 

 

2.        Poznanie przepisów warunkujących bezpieczny i higieniczny pobyt dzieci w przedszkolu oraz bezpieczne i higieniczne warunki pracy

 

 

 

3.        Poznanie rodzajów dokumentacji pedagogicznej i wymogów dotyczących sposobu jej prowadzenia

 

 

- konsultacje merytoryczne z dyrektorem, opiekunem

  stażu

- analiza dokumentów przedszkola: Statutu, arkusza

  organizacyjnego, ramowego rozkładu dnia, 

  regulaminów wewnętrznych,

  programu wychowawczego, programu profilaktyki, 

  koncepcji pracy przedszkola

 

- analiza wraz z opiekunem stażu Rozporządzenia     

  Ministra Edukacji Narodowej i Sport z dnia 31 grudnia

  2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny

  w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach

  z póź. zm.

- udział w szkoleniu bhp prowadzonym przez

  inspektora ds. bhp

 

- konsultacje z dyrektorem i opiekunem stażu

- prowadzenie dokumentacji obowiązującej w

  przedszkolu

 

 

 

 

IX 2010

 

IX- X

 

 

 

 

 

IX 2010

 

 

 

 

 

 

 

IX 2010

Cały okres stażu

 

 

 

 

 

Wzbogacenie wiedzy merytorycznej nt. zadań, funkcji przedszkola, zasad jego organizacji

 

 

 

 

 

Pogłębienie wiedzy n/t zasad bezpiecznej organizacji warunku kształcenia

 

 

 

 

 

 

Znajomość rodzajów obowiązującej w placówce dokumentacji, nabycie umiejętności prawidłowego prowadzenia dokumentacji pedagogicznej

 

 

 

2) umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań przedszkola, w którym nauczyciel odbywał staż;

 

 

Zadania

Formy realizacji

Termin realizacji

Oczekiwane efekty

 

1.        Uczestniczenie w planowaniu zamierzeń wychowawczo – dydaktycznych z uwzględnieniem metodyki wychowania przedszkolnego, koncepcji pracy przedszkola, programu wychowawczego i profilaktyki przedszkola wraz z opiekunem stażu

 

2.        Konstruowanie scenariuszy  do prowadzonych przez nauczyciela zajęć

 

 

3.        Tworzenie warsztatu pracy umożliwiającego prowadzenie zajęć

 

 

 

 

 

4.        Prowadzenie zajęć zgodnie z metodyką wychowania przedszkolnego i innymi założeniami  określonymi w koncepcji pracy przedszkola, programu wychowawczego i profilaktyki przedszkola w obecności opiekuna stażu i dyrektora przedszkola

 

 

5.        Organizowanie warunków stymulujących rozwój inteligencji wielorakich dzieci z uwzględnieniem ich indywidualnych możliwości i potrzeb

 

 

 

 

- konstruowanie planów pracy wychowawczo –

  dydaktycznych

 

 

 

 

 

- konsultacje merytoryczne i metodyczne z udziałem

  opiekuna stażu  przy planowaniu i opracowywaniu

  scenariuszy zajęć, sytuacji edukacyjnych

 

- studiowanie literatury, udział w różnych formach

  doskonalenia zawodowego, gromadzenie scenariuszy

  zajęć

- opracowywanie, przygotowywanie pomocy i środków

  dydaktycznych niezbędnych w realizacji zajęć

  (wykorzystanie technologii komputerowej)

 

- prowadzenie różnych form zabaw i zajęć zgodnie z

  ramowym rozkładem dnia

- prowadzenie zajęć  w obecności opiekuna zgodnie z

  harmonogramem zajęć obserwowanych przez

  opiekuna stażu

- prowadzenie zajęć  w obecności dyrektora  zgodnie z

  planem nadzoru pedagogicznego dyrektora

   przedszkola

 

- poszerzanie wiedzy  na temat teorii H. Gardnera

 

- obserwacja rozwoju dzieci w kontekście

  inteligencji wielorakich, wywiady z rodzicami nt.

  preferencji dzieci w zakresie zabaw , zajęć

- współ organizacja warunków pobytu dzieci – miejsc

  do zabawy i ich wyposażenia, rodzajów zabaw i

  zajęć umożliwiających rozwój inteligencji

  wielorakich

 

 

Cały okres stażu

 

 

 

 

 

 

Co / tydzień/ Cały okres stażu

 

 

 

Cały okres stażu

 

 

 

 

 

codziennie

 

wg harmonogramu

 

 

wg planu nadzoru pedagogicznego

 

 

IX-X 2010

 

 

Cały okres stażu

 

 

 

Rozwinięcie praktycznych umiejętności planowania zamierzeń wychowawczo - dydaktycznych

 

 

 

 

Rozwinięcie umiejętności konstruowania scenariuszy z uwzględnieniem realizacji podstawy programowej, potrzeb i oczekiwań dzieci

 

Powiększenie zasobów warsztatu pracy

 

 

 

 

 

Nabycie  umiejętności prowadzenie zajęć w sposób zapewniający realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego z uwzględnieniem poprawności metodycznej i merytorycznej

 

 

 

 

Poszerzenie wiedzy i umiejętności nt. oddziaływania na wszechstronny rozwój dziecka

 

 

 

 

 

 

 

3) znajomość środowiska wychowanków, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem wychowanków

 

Zadania

Formy realizacji

Termin realizacji

Oczekiwane efekty

 

1.        Poszerzanie wiedzy w zakresie potrzeb opiekuńczo – wychowawczych dzieci i sposobów ich zaspakajania

 

 

 

 

 

 

2.        Opracowywanie sposobów kształtowania pożądanych postaw i zachowań

 

 

 

3.        Aktywizowanie środowiska rodzinnego do współpracy z nauczycielem

 

 

 

 

 

 

 

 

- organizacja samokształcenia w tym zakresie, udział w

  zorganizowanych formach doskonalenia

  zawodowego, w tym w Wewnątrzprzedszkolnym 

  Doskonaleniu Nauczycieli

- nawiązanie współpracy ze środowiskiem rodzinnym

  dzieci

- obserwacja rozwoju, zachowań , postaw dzieci

- współpraca z psychologiem przedszkola

 

- współtworzenie systemów motywacyjnych

- współpraca z psychologiem przedszkola w sytuacjach

„trudnych zachowań” dziecka

 

 

- współuczestniczenie w opracowywaniu planu

  współpracy ze środowiskiem rodzinnym

- realizacja planu współpracy

-organizacja dni konsultacji pedagogicznych

 

 

 

- współredagowa...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin