Arkusz_analizy_programu_wychowania_przedszkolnego.docx

(28 KB) Pobierz
Arkusz analizy programu wychowania przedszkolnego pod względem zgodności z podstawą programową



Arkusz analizy programu wychowania przedszkolnego
pod względem zgodności z podstawą programową              Strona 2 z 4

 

arkusz analizy programu wychowania przedszkolnego

pod względem zgodności z podstawą programową

 

 

1.       Nazwa programu .................................................................................................................

2.       Autor ....................................................................................................................................

3.       Poziom edukacyjny (program dla grupy, jakiej) ..............................................................................................................................................

4.       Numer dopuszczenia/program własny ..............................................................................................................................................

5.       Zawartość programu

Lp.

Program wychowania przedszkolnego:

tak

(postawić odpowiednio znak x)

nie

(postawić odpowiednio znak x)

1.

zawiera szczegółowe cele edukacyjne,

 

 

2.

zawiera tematykę materiału edukacyjnego,

 

 

3.

zawiera wskazówki metodyczne dotyczące realizacji programu,

 

 

4.

w przypadku publikacji programu zawiera nazwiska rzeczoznawców, którzy opiniowali program,

 

 

5.

jest poprawny pod względem merytorycznym i dydaktycznym, w szczególności uwzględnia aktualny stan wiedzy naukowej, w tym metodycznej,

 

 

6.

zawiera treści zgodne z przepisami prawa, w tym ratyfikowanymi umowami międzynarodowymi,

 

 

7.

nie zawiera materiałów reklamowych innych niż informacje o publikacjach edukacyjnych,

 

 

8.

posiada wymagane opinie (program własny)

 

 

 

 

6.       Zakres podstawy programowej

Lp.

Treść podstawy programowej

tak (postawić odpowiednio znak x)

nie (postawić odpowiednio znak x)

1.

Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.

Czy program zawiera treści pozwalające wykształcić umiejętności społeczne?

Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:

1)

obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują; grzecznie zwraca się do innych w domu, w przedszkolu, na ulicy;

 

 

2)

przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać w zabawach

i w sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych;

 

 

3)

w miarę samodzielnie radzi sobie w sytuacjach życiowych i próbuje przewidywać skutki swoich zachowań;

 

 

4)

wie, że nie należy chwalić się bogactwem ani dokuczać dzieciom, które wychowują się

w trudniejszych warunkach, wyszydzać i szykanować innych;

 

 

5)

umie się przedstawić: podaje swoje imię, nazwisko i adres zamieszkania; wie, komu można podawać takie informacje.

 

 

2.

Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywaniu ładu i porządku.

Czy program zawiera treści pozwalające wykształcić umiejętności samoobsługowe, higieniczne i kulturalne?

Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:

1)

umie poprawnie umyć się i wytrzeć, umyć zęby;

 

 

2)

właściwie zachowuje się przy stole podczas posiłków, nakrywa do stołu i sprząta po sobie;

 

 

3)

samodzielnie korzysta z toalety;

 

 

4)

samodzielnie ubiera się i rozbiera, dba o osobiste rzeczy i nie naraża ich na zgubienie lub kradzież;

 

 

5)

utrzymuje porządek w swoim otoczeniu.

 

 

3.

Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.

Czy program zawiera treści pozwalające kształtować umiejętności właściwego komunikowania się i mówienia?

Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:

1)

zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym;

 

 

2)

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin