Projektowanie Drog i Ulic cz.I.pdf

(1642 KB) Pobierz
DROGA – w rozumieniu droga publiczna
KLASA DROGI – jest to przyporządkowanie drodze
odpowiednich parametrów technicznych, wynikających z jej
cech funkcjonalnych
PRĘDKOŚĆ PROJEKTOWA - jest t o paramet r
t echniczno-ekonomiczny, kt óremu s ą
przyporz dkowane graniczne wart o ci element ów
ą ś
drogi, proporcje mi dzy nimi oraz zakres wyposa enia
ę ż
drogi, pr dko
ęść ą
pr dko ci dopuszczaln , o kt órej mowa w przepisach
projekt owa nie jest zwi zana z
ęśą ą
o ruchu drogowym
931675244.003.png
KORONA DROGI - cz
ęść
ograniczona górnymi kraw dziami skarp
korpusu drogowego
ę
sk adaj ca si z jezdni i poboczy
łąę
JEZDNIA - jest t o umocniona powierzchnia korony
drogi, przeznaczona dla ruchu pojazdów
POBOCZA - st anowi umocnione (lub nie) cz
ą ęś
korony przeznaczone dla ruchu pieszych oraz
post oju pojazdów w czasie awarii
ci
NIWELETA DROGI - wysoko
ść
drogi m n.p.m.
liczona w osi drogi
931675244.004.png
W celu okre lenia wymaga technicz nych i
ś ń
u ytkowych wprowadz a si nast puj ce
ż ęęą
klasy dróg:
- aut ost rady, oznaczone dalej symbolem
" A ",
- ekspresowe, oznaczone dalej symbolem
" S ",
- g ówne ruchu przyspieszonego, oznaczone dalej
ł
symbolem " GP ",
- g ówne, oznaczone dalej symbolem
ł
" G ",
- zbiorcze, oznaczone dalej symbolem " Z ",
- lokalne, oznaczone dalej symbolem " L ",
- dojazdowe, oznaczone dalej symbolem " D ".
931675244.005.png
931675244.006.png 931675244.001.png
931675244.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin