Kurs_usability.pdf
(
3114 KB
)
Pobierz
93161446 UNPDF
Tomasz Karwatka
Efektywne i intuicyjne
serwisy WWW
Darmowa publikacja
, dostarczona przez
PCMEDIO.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli
.
© Copyright for Polish edition by Tomasz Karwatka &
ZloteMysli.pl
Data: 16.03.2006
Tytuł: Efektywne i intuicyjne serwisy WWW
Autor: Tomasz Karwatka
Skład: Anna Popis-Witkowska
Niniejsza publikacja może być kopiowana oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli
.
Tomasz Karwatka
WWW:
www.webusability.pl
Wszystkie wykorzystane ilustracje są własnością ich autorów i zostały użyte jedynie
w celach edukacyjnych.
Dystrybucja w Internecie, za zgodą Autora
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Złote Myśli s.c.
ul. Plebiscytowa 1
44-100 Gliwice
WWW:
www.ZloteMysli.pl
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
........................................................................................................8
Wprowadzenie / Guru usability i źródła wiedzy. Najważniejsze książki i serwisy
WWW
.
...............................................................................................................................9
Wprowadzenie / Określenie kluczowych celów usability
.
............................................10
Wprowadzenie / Jak przeliczyć usability na gotówkę i pozyskać budżet na
zwiększanie usability serwisu
.
........................................................................................11
Wprowadzenie / Case
.
....................................................................................................12
NAJWAŻNIEJSZE WYTYCZNE
.
.............................................................................13
Najważniejsze wytyczne / Niepisane standardy Internetu
.
..........................................13
Najważniejsze wytyczne / Case
.
................................................................................13
Najważniejsze wytyczne / Konwencje w Internecie
.
................................................13
Najważniejsze wytyczne / Analiza i pisanie konstruktywnych komunikatów
.
...........14
Najważniejsze wytyczne / Case
.
................................................................................14
Najważniejsze wytyczne / Efektywne linki
.
...................................................................15
Najważniejsze wytyczne / Podstawy nawigacji
.
............................................................15
Najważniejsze wytyczne / Dlaczego w Sieci nawiguje się trudniej
.
........................16
Najważniejsze wytyczne / Główne zadania nawigacji
.
.............................................16
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji
.
...................................................18
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Stała nawigacja
.
.................18
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Menu narzędziowe
.
...........18
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Punkty startowe
.
................19
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Strona główna
.
...................20
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Jesteś tutaj
.
.........................21
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Problemy z rozwijanym
menu
.
..........................................................................................................................22
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Ścieżka nawigacyjna (ścieżka
powrotu, ścieżka okruszków)
.
...................................................................................24
Najważniejsze wytyczne / Struktura serwisu
.
...............................................................25
Najważniejsze wytyczne / Struktura serwisu / Intuicyjna struktura serwisu
.
.......25
Najważniejsze wytyczne / Struktura serwisu / Case
.
..............................................26
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie wyszukiwarki
.
.............................................27
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie wyszukiwarki / Intuicyjna
wyszukiwarka
.
............................................................................................................27
Najważniejsze wytyczne / Architektura informacji
.
.....................................................28
Najważniejsze wytyczne / Architektura informacji / Dobra architektura
informacji
.
..................................................................................................................29
Najważniejsze wytyczne / Architektura informacji / Nazwa pod-strony
:
..............29
Najważniejsze wytyczne / Budowa typowej strony
.
....................................................30
Najważniejsze wytyczne / Test Kruga
.
...........................................................................31
Najważniejsze wytyczne / Case
.
................................................................................31
EFEKTYWNOŚĆ SERWISÓW KORPORACYJNYCH
.
..............................................33
Efektywność serwisów korporacyjnych / Analiza wybranych serwisów
korporacyjnych, opracowanie propozycji ulepszeń
.
.....................................................33
Efektywność serwisów korporacyjnych / Case
.
.......................................................33
Efektywność serwisów korporacyjnych / Projektowanie i badanie strony głównej
serwisu korporacyjnego
.
.................................................................................................37
Efektywność serwisów korporacyjnych / Case
.
.......................................................38
Efektywność serwisów korporacyjnych / Co musi znaleźć się na stroniegłównej
.
40
WSTĘP
.
..................................................................................................................6
Wstęp / Kurs polecam
.
.....................................................................................................6
Wstęp / Czytając kurs nauczysz się
.
................................................................................7
Wstęp / Kontakt i współpraca
.
.........................................................................................7
WPROWADZENIE
..................................................................................................8
Wprowadzenie / Usability jako budowanie ergonomicznych i intuicyjnych
w obsłudze serwisów
banner-blindness
.
...........................................................................................................52
EFEKTYWNOŚĆ ECOMMERCE
.
............................................................................53
Efektywność eCommerce / Usability w systemie eCommerce
.
...................................53
Efektywność eCommerce / Co decyduje o sukcesie eCommerce - Barnes&Noble VS
Amazon, Empik VS Merlin
.
...........................................................................................53
Efektywność eCommerce / Sukces Amazon
.
...........................................................53
Efektywność eCommerce / Sukces Merlin
.
..............................................................54
Efektywność eCommerce / Czynniki sukcesu e-commerce
.
...................................54
Efektywność eCommerce / Metody pomiaru efektywności eCommerce.
Współczynnik porzuceń koszyka
.
..................................................................................55
Efektywność eCommerce / Minimalizacja współczynnika porzuceń koszyka
.
...........56
Efektywność eCommerce / Zwiększamy usability katalogu produktów, koszyka i
procesu zamawiania
.
......................................................................................................57
Efektywność eCommerce / Dobre przykłady
.
..........................................................57
Efektywność eCommerce / Budujemy zaufanie użytkowników do sklepu
.
................63
Efektywność eCommerce / Symulacja wpływu usability na zyski sklepu
internetowego
.
................................................................................................................64
DOSTĘPNOŚĆ
......................................................................................................65
Dostępność / Kto i kiedy dyskryminuje klientów
.
........................................................65
Dostępność / Grupy użytkowników oczekujące pomocy
.
.......................................65
Dostępność / Dostępność jako inicjatywa
.
..............................................................66
Dostępność / Główne zasady
.
...................................................................................66
Dostępność / Poznajemy oprogramowanie typu screen-reader dla użytkowników
niewidomych
.
.................................................................................................................69
Dostępność / Case
.
....................................................................................................69
Dostępność / Testujemy dostępność serwisu dla niepełnosprawnych
.
......................70
Dostępność / Case
.
....................................................................................................70
Dostępność / Testujemy serwis WWW na różnych platformach
.
...............................72
Dostępność / Case
.
....................................................................................................72
Dostępność / Case
.
....................................................................................................73
Dostępność / Case
.
....................................................................................................74
Dostępność / Kanały RSS jako nowy środek komunikacji
.
..........................................74
BADANIE USABILITY
.
..........................................................................................76
Badanie usability / Typy badań usability
.
.....................................................................76
Badanie usability / Testy funkcjonalności a testy grupowe
.
...................................76
Badanie usability / Testowanie
.
................................................................................76
Badanie usability / Niektóre metody i narzędzia badawcze
.
........................................77
Badanie usability / Ocena heurystyczna
.
..................................................................77
Badanie usability / Sortowanie kart
.
........................................................................77
Badanie usability / Analiza KLM
.............................................................................77
Badanie usability / Badania eye-tracking
.
...............................................................78
Badanie usability / Badania user-experience
.
.........................................................79
Efektywność serwisów korporacyjnych / Jakie problemy napotkasz projektując
stronę główną
.
............................................................................................................41
Efektywność serwisów korporacyjnych / Na jakie pytania musi odpowiadać
strona główna
.
...........................................................................................................42
Efektywność serwisów korporacyjnych / Jak przekazać cel witryny
odwiedzającemu
.
.......................................................................................................42
Efektywność serwisów korporacyjnych / Zwiększanie ilości informacji
.
...............43
Efektywność serwisów korporacyjnych / Efekty najazdu
.
......................................43
Efektywność serwisów korporacyjnych / Projektowanie ścieżek nawigacyjnych
.
......45
Efektywność serwisów korporacyjnych / Efektywne pisanie dla Internetu
.
..............45
Efektywność serwisów korporacyjnych / Efektywne pisanie dla Internetu /
Skuteczny w Internecie tekst
.
...................................................................................45
Efektywność serwisów korporacyjnych / Budowanie zaufania do serwisu.
.
..............46
Efektywność serwisów korporacyjnych / Jak pogodzić multimedia i Flashz
wytycznymi usability?
.
...................................................................................................50
Efektywność serwisów korporacyjnych / Reklama i
marketing a usability. Zjawisko
Badanie usability / Projektowanie badania user-experience
.
.....................................79
Badanie usability / Ilu użytkowników powinno brać udział w testach?
.
...............79
Badanie usability / Kogo i jak rekrutować do testów?
.
..........................................80
Badanie usability / Typy testów user-experience
.
...................................................80
Badanie usability / Jak testować?
.
...........................................................................80
Badanie usability / Środki techniczne podczas badania user-experience
.
.............81
PROJEKTOWANIE ZGODNE Z USABILITY
.
..........................................................82
Projektowanie zgodne z usability / Etapy analizy usability w harmonogramiei
budżecie projektu
.
..........................................................................................................82
Projektowanie zgodne z usability / Proces tworzenia serwisu
.
..............................83
Projektowanie zgodne z usability / Zespół
.
.............................................................84
Projektowanie zgodne z usability / Projektowanie struktury serwisu
.
.......................85
Projektowanie zgodne z usability / Case
.
.................................................................85
Projektowanie zgodne z usability / Projektowanie makiet funkcjonalnych strony
głównej
.
...........................................................................................................................85
Projektowanie zgodne z usability / Case
.
.................................................................85
Projektowanie zgodne z usability / Projektowanie makiet funkcjonalnych
kluczowych pod-stron
.
...................................................................................................86
Projektowanie zgodne z usability / Case
.
.................................................................86
Projektowanie zgodne z usability / Poprawa jakości serwisów WWW. Formułowanie
zasad QA
.
........................................................................................................................87
Projektowanie zgodne z usability / Automatyzacja testów QA
.
..................................88
Projektowanie zgodne z usability / Case.
.
................................................................88
Projektowanie zgodne z usability / Współpraca z
formułować swoje oczekiwania
.
.....................................................................................91
ZAŁĄCZNIKI
.
.......................................................................................................92
Top Ten Web Design Mistakes of 2005
.
......................................................................92
Kliencie, czego masz prawo wymagać od agencji interaktywnej
.
................................93
LITERATURA
.
.......................................................................................................97
POLECAM
.
...........................................................................................................98
SZCZEGÓLNĄ POMOC W PROMOWANIU I TWORZENIU KURSU
ODGRYWAJĄ
.......................................................................................................99
agencją interaktywną. Jak
Plik z chomika:
lestan
Inne pliki z tego folderu:
SUPERSTATKI - Hellespont Fairfax.avi
(391922 KB)
SUPERSTATKI - Eirik Raude - poszukiwacz ropy naftowej.avi
(419128 KB)
SUPERSTATKI - Super Servant.avi
(395730 KB)
Jak to jest zrobione - Terminal.avi
(27318 KB)
601200[1].mp3
(222 KB)
Inne foldery tego chomika:
- ◢◤ GRY - KLASYKA GIER NA PC
- ◢◤ GRY [ IPHONE IPAD IPOD ] 2014
- ◢◤ GRY [ PC ] PREMIERY 2014
- ◢◤ GRY [ PS3 ] PREMIERY 2014
- ◢◤ GRY [ PSP ] PREMIERY 2014
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin