Opel Astra F, G, H, J ver.0.75.pdf
(
3721 KB
)
Pobierz
OPEL
Wszystkie generacje
Źródło: Sam naprawiam samochód, wikipedia, internet
zebrał: Marcin
kwiecień 2012
Opel Astra
Spis treści
1. OPEL ASTRA F (I).
..............................................................................................4
1.1. Oznaczenie silnika.
.............................................................................................................4
1.2. Charakterystyka techniczna silników.
.................................................................................4
1.3. Dane techniczne silników.
..................................................................................................6
1.4. Układ zapłonowy.
...............................................................................................................7
1.5. Osiągi silników, zużycie paliwa, masa pojazdu i wymiary nadwozia.
.................................8
2. OPEL ASTRA G (II).
............................................................................................9
2.1. Numer identyfikacyjny nadwozia.
.......................................................................................9
2.2. Oznaczenie silnika.
...........................................................................................................10
2.3. Charakterystyka techniczna silników.
...............................................................................10
2.4. Dane techniczne silników.
................................................................................................13
2.5. Układ zapłonowy.
.............................................................................................................14
3. OPEL ASTRA H (III).
.........................................................................................15
3.1. Numer identyfikacyjny nadwozia.
.....................................................................................15
3.2. Oznaczenie silnika.
...........................................................................................................15
3.3. Charakterystyka techniczna silników.
...............................................................................16
3.4. Dane techniczne silników.
................................................................................................22
3.5. Wymiary nadwozia, pojemność bagażnika, masa pojazdu.
...............................................23
3.6. Środek przeciw zamarzaniu cieczy chłodzącej.
.................................................................24
3.7. Test Rodzinne Kombi (1.7 CDTI 110 KM).
.......................................................................24
3.8. Test Astra 1.6 Turbo 180KM.
...........................................................................................27
4. OPEL ASTRA J (IV).
..........................................................................................30
4.1. Charakterystyka techniczna silników.
...............................................................................30
4.1.1. Silniki benzynowe.
...................................................................................................30
4.1.2. Silniki wysokoprężne.
..............................................................................................33
4.2. Numer identyfikacyjny nadwozia.
.....................................................................................36
4.3. Dane techniczne silników.
................................................................................................37
4.4. Zużycie paliwa i osiągi silników dla wersji Hatchback.
...................................................38
4.5. Zużycie paliwa i osiągi silników dla wersji Sports Tourer.
...............................................38
4.6. Wymiary nadwozia i bagażnika.
.......................................................................................39
4.7. Masa pojazdu dla wersji Hatchback.
................................................................................40
4.8. Lakier.
..............................................................................................................................40
4.9. Test ASTRA IV 1.4 Turbo 140 KM.
...................................................................................42
4.10. Eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 Turbo (A14NET).
.....................................................44
5. Serwis Opla.
.......................................................................................................45
strona 2 / 47
Opel Astra
5.1. Skrzynia biegów .
..............................................................................................................45
5.1.1. M32 M40.
................................................................................................................45
strona 3 / 47
Opel Astra
1. OPEL ASTRA F (I)
Fot. EGS / Wikipedia
1.1. Oznaczenie silnika
X 16 S Z R
X 17 D T L
Klasa czystości spalin
:
C
— katalizator z sondą lambda;
E
— norma europejska,
X
–
euro 2,
Pojemność skokowa:
16 – 1.6 dm
3
Stopień sprężania:
G
– poniżej 8.5;
L
– 8.5-9.0;
S
– 9.5-10.0;
X
– 10.5-11.5;
Y
ponad
11.5; w przypadku silnika diesla stopień sprężania w oznaczeniu nie jest podawany
Sposób tworzenia mieszanki:
Z
– jednopunktowy wtrysk paliwa;
E
– wielopunktowy
wtrysk mieszanki paliwa;
D
– wtrysk oleju napędowego
Odmiana:
wykonanie:
R
– podwyższona moc;
L
– zmniejszona moc;
T
–
turbodoładowanie;
V
– silnik niedoładowany;
1
– rodzina silników I. Oznaczenia R i L
oznaczają modyfikację silnika względem modelu silnika podstawowego. Rodzina
silników 1 oznacza, że podstawowa budowa kadłuba silnika odpowiada silnikom 1,4m
3
i 1,6dm
3
.
1.2. Charakterystyka techniczna silników
Samochody Opel Astra są wyposażone w silniki o różnej konstrukcji: silnik typu OHC z
jednym wałkiem rozrządu lub silnik typu DOHC z dwoma wałkami rozrządu i czterema
zaworami na cylinder. Silnik jest chłodzony cieczą i ustawiony poprzecznie do kierunku
jazdy. Cylindry są wykonane bezpośrednio w żeliwnym kadłubie. W przypadku zużycia lub
porysowania gładzi można cylindry szlifować na wymiar naprawczy i zamontować tłoki nad
wymiarowe. W silniku wysokoprężnym 1,7 wolnossącym (57 i 60 KM) można montować
suche tuleje cylindrów, co umożliwia stosowanie tych samych tłoków lub nowych
OPEL ASTRA F (I) strona 4 / 47
Opel Astra
nominalnych. W dolnej części kadłuba znajduje się wał korbowy podparty na pięciu
łożyskach. Obracające się na panewkach korbowody łączą wał korbowy z tłokami. Spód
silnika stanowi miska olejowa, w której zbiera się olej potrzebny do smarowania i chłodzenia.
Od góry do kadłuba jest przykręcona głowica odlana ze stopu lekkiego, mająca wciśnięte
gniazda zaworów i stalowe prowadnice. Użyty na głowicę stop aluminium odznacza się
lepszą niż żeliwo zdolnością odprowadzania ciepła i niższym ciężarem właściwym.
W konstrukcji komory spalania zastosowano tzw. poprzeczny przepływ gazów. Oznacza to,
że z jednej strony głowicy napływa świeża mieszanka paliwowo-powietrzna, natomiast
spaliny są wypychane na przeciwległą stronę głowicy. Poprzeczny przepływ zapewnia
szybszą wymianę gazów. W głowicy znajduje się jeden lub dwa wałki rozrządu. Wałek
rozrządu jest napędzany wałem korbowym poprzez pasek zębaty. Silnik typu OHC
(OHC = Over head camshaft): wałek rozrządu znajduje się w głowicy i uruchamia pionowo
ustawione zawory poprzez dźwignie zaworów. Hydrauliczne kompensatory luzów
samoczynnie kasują jakikolwiek luz między dźwigniami a trzonkami zaworów. Tylko
w silniku wysokoprężnym 60 kW / 82 KM zastosowano tradycyjne popychacze zaworów.
W silnikach tych należy w ramach przeglądów okresowych sprawdzać i w razie potrzeby
regulować luz zaworów. Silnik typu DOHC (Double over head camshaft): silnik
16 - zaworowy ma dwa wałki rozrządu w głowicy, z których jeden steruje zaworami
dolotowymi, a drugi zaworami wylotowymi. Oba wałki są napędzane wspólnym paskiem
zębatym. Krzywki wałków wywierają naciski na skośnie ustawione zawory poprzez
popychacze hydrauliczne. Smarowanie silnika zapewnia pompa oleju, umieszczona z przodu
kadłuba i napędzana od wału korbowego. Zasysany z miski olej jest dostarczany otworami
i kanałami do łożysk wału korbowego i wałka rozrządu oraz na ścianki cylindrów. Pompa
cieczy chłodzącej znajduje się z przodu w kadłubie silnika i jest napędzana paskiem zębatym.
Przygotowaniem zdolnej do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej zajmuje się bez
obsługowy układ wtryskowy.
Iskra na świecach zapłonowych powstaje w bez obsługowym, elektronicznym
układzie zapłonowym, pracującym według zaprogramowanej wcześniej charakterystyki. Nie
jest już wymagane regulowanie wyprzedzenia zapłonu w ramach okresowej obsługi silnika.
Numer identyfikacyjny samochodu jest wybity na podłodze, między prawymi przednimi
drzwiami a prawym fotelem oraz powtórzony na tabliczce znamionowej w przedziale silnika.
OPEL ASTRA F (I) strona 5 / 47
Plik z chomika:
wlodek57
Inne pliki z tego folderu:
ESET Smart Security 5.2.9.12 PL(32&64Bit).rar
(123612 KB)
ESET Smart Security v5.2.15.1 Finał (32&64bit)+(Akcesoria).rar
(148063 KB)
OP-COM OPEL 07209.RAR
(3425 KB)
OBD SCAN TECH 0.77 Install.rar
(5732 KB)
Motornic Diagnost v1.01.rar
(2135 KB)
Inne foldery tego chomika:
♦Seksualny klucz do kobiecych emocji - J.D.Fuentes [.pdf] [TSR]
CB-radio
Filmy
Galeria
medycyna naturalna
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin