Adobe_After_Effects_6_0_Oficjalny_podrecznik_ae6pod.pdf

(822 KB) Pobierz
C:\Andrzej\PDF\ABC nagrywania p³yt CD\1 strona.cdr
IDZ DO
PRZYK£ADOW Y ROZDZIA£
Adobe After Effects 6.0.
Oficjalny podrêcznik
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
Autorzy: The official training
workbook from Adobe Systems, Inc.
T³umaczenie: Anna Witerkowska, Grzegorz Stawikowski
ISBN: 83-7361-521-0
Format: B5, stron: 312
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
• Wykorzystaj After Effects w procesie postprodukcji materia³u wideo
• Stwórz w³asne kompozycje dwu- i trójwymiarowe
• Zastosuj efekty specjalne
• Wyeksportuj gotow¹ kompozycjê
Adobe After Effects to doskona³a aplikacja s³u¿¹ca do postprodukcji materia³u wideo,
tworzenia efektów specjalnych i skomplikowanych animacji. Umo¿liwia wykorzystywanie
nieograniczonej iloci warstw obrazu wideo, wprowadzanie napisów i grafiki oraz
przypisywanie ka¿demu elementowi kompozycji setek efektów. After Effects jest
narzêdziem wietnie uzupe³niaj¹cym Adobe Premiere i Photoshopa w studiu
produkcyjnym. Mo¿liwoci tej aplikacji pozwalaj¹ na tworzenie materia³u przeznaczonego
do emisji kinowej lub telewizyjnej, jak równie¿ klipów dystrybuowanych na p³ytach CD
i DVD oraz przesy³anych strumieniowo przez ³¹cza internetowe.
„Adobe After Effects 6.0. Oficjalny podrêcznik” to przygotowany i zatwierdzony przez
producenta programu — firmê Adobe — zbiór æwiczeñ u³atwiaj¹cych poznanie mo¿liwoci
After Effects. Wykonuj¹c æwiczenia zawarte w kolejnych rozdzia³ach, nauczysz siê
tworzyæ proste i z³o¿one kompozycje dwu- i trójwymiarowe, stosowaæ efekty specjalne,
korzystaæ z warstw i filtrów oraz eksportowaæ gotowy materia³ do plików w ró¿nych
formatach. Mo¿esz byæ pewien doskona³oci merytorycznej podrêcznika — swoj¹ wiedz¹
podziel¹ siê z Tob¹ certyfikowani przez firmê Adobe eksperci i nauczyciele.
• Tworzenie elementów graficznych
• Korzystanie z klatek kluczowych
• Stosowanie efektów
• Dodawanie do kompozycji elementów tekstowych
• Tworzenie elementów trójwymiarowych
• ledzenie ruchu kamery
• Maskowanie i przezroczystoæ
• Generowanie produktu finalnego
Poznaj mo¿liwoci programu After Effects,
korzystaj¹c z oficjalnych materia³ów szkoleniowych firmy Adobe.
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
692070537.002.png 692070537.003.png 692070537.004.png 692070537.005.png
Spis treci
Wprowadzenie..............................................................................................................................................7
O ksice........................................................................................................................ 7
Warunki wstpne ........................................................................................................... 7
Kopiowanie plików do wicze ........................................................................................ 9
Jak korzysta z tej ksiki ................................................................................................11
Dodatkowe #ródła informacji ......................................................................................... 12
Certyfikaty firmy Adobe................................................................................................. 12
Współpraca przy pisaniu ksiki...................................................................................... 12
Rozdział 1. Tworzenie elementów grafiki 2D z szecioktów........................................................... 15
Rozpoczynamy prac .....................................................................................................16
Utworzenie pierwszej kompozycji z sze.cioktów ...........................................................18
Przekształcenia obrazu.................................................................................................. 24
Utworzenie animowanego wzoru z prostego obrazu ...................................................... 28
Zwikszenie złoono.ci animacji .................................................................................... 34
Przekształcenie warstwy prekompozycji......................................................................... 38
Zastosowanie trzeciego poziomu ruchu oraz innych udoskonale ................................... 43
Ponowne wykorzystanie rezultatów poprzedniej pracy
do utworzenia nastpnego elementu grafiki ............................................................. 50
Renderowanie kompozycji............................................................................................. 53
Rozdział 2. Budowanie elementów z kwadratów..............................................................................59
Rozpoczynamy prac .................................................................................................... 60
Utworzenie pierwszego elementu — taczcych kwadratów...........................................61
Utworzenie pulsujcych pasm kwadratów ......................................................................77
Utworzenie flary obiektywu ..........................................................................................88
Połczenie komponentów w celu utworzenia .wietlnych kwadratów .............................. 93
Utworzenie drugiego elementu — linii .wietlnych kwadratów......................................... 95
Rozdział 3. Animacja okr'gów...........................................................................................................101
Rozpoczynamy prac ................................................................................................... 102
Utworzenie okrgów ................................................................................................... 103
Utworzenie okrgów z linii kropkowanych ....................................................................109
4
ADOBE AFTER EFFECTS 6.0.
Oficjalny podrcznik
Utworzenie pierwszego elementu: kilku pier.cieni .......................................................... 111
Utworzenie kolejnych elementów: wielu okrgów z linii cigłych i kropek ....................... 118
Rozdział 4. Budowanie elementów w kształcie gwiazd.................................................................. 123
Rozpoczynamy prac ................................................................................................... 124
Utworzenie pierwszego elementu: gwiazdy pulsujcej w rytm d#wiku .......................... 125
Utworzenie drugiego elementu: promieni .wietlnych.....................................................138
Rozdział 5. Wprowadzanie tekstu i liczb..........................................................................................145
Rozpoczynamy prac ...................................................................................................146
Utworzenie pierwszego elementu — wiersza tekstu ...................................................... 147
Utworzenie drugiego elementu — tekstu na kolistej .ciece........................................... 155
Utworzenie trzeciego elementu — liczb ........................................................................ 165
Rozdział 6. Budowanie trójwymiarowych szecioktów................................................................. 173
Rozpoczynamy prac ................................................................................................... 174
Utworzenie pierwszego elementu: sze.cioktów w przestrzeni trójwymiarowej ............. 175
Utworzenie drugiego elementu: konturów sze.cioktów 3D ...........................................191
Rozdział 7. Zło/enie elementów 2D.................................................................................................. 195
Rozpoczynamy prac ...................................................................................................196
Utworzenie nowej kompozycji......................................................................................198
Utworzenie drugiej kompozycji.................................................................................... 204
Rozdział 8. I etap zło/enia kompozycji 3D........................................................................................213
Rozpoczynamy prac ................................................................................................... 214
Utworzenie kompozycji................................................................................................ 215
Uycie kamer.............................................................................................................. 220
Dodanie warstwy z sze.cioktem ................................................................................ 225
Dopasowanie materiału live-action .............................................................................. 229
Rozdział 9. II etap zło/enia kompozycji 3D.......................................................................................235
Rozpoczynamy prac .................................................................................................. 236
Dodanie przygotowanego wcze.niej materiału 3D.........................................................237
Dodanie elementu TextCircle ....................................................................................... 239
Dodanie elementu TextLine oraz zmiana jego połoenia ............................................... 242
Dodanie elementów BoxLightsLine .............................................................................. 245
Renderowanie kompozycji 3D Composite .................................................................... 247
SPIS TRECI
5
Rozdział 10. Budowanie animacji finałowej.......................................................................................249
Rozpoczynamy prac .................................................................................................. 250
Utworzenie odbi .wiatła na błyszczcej powierzchni kuli ............................................. 253
Zbudowanie finałowej kompozycji............................................................................... 263
Złoenie finałowej sceny ..............................................................................................279
Rozdział 11. Kolejka renderowania i formaty wyjciowe..................................................................283
Rozpoczynamy prac .................................................................................................. 284
Utworzenie szablonów procesu renderingu.................................................................. 285
Utworzenie szablonów dla modułów wyj.ciowych ....................................................... 287
Renderowanie filmów dla rónych mediów ................................................................... 291
Skorowidz..................................................................................................................................................299
8 I etap złoenia kompozycji 3D
Skomplikowana kamera z zaawansowanymi
technicznie funkcjami wymaga
skomplikowanego oprogramowania podczas
pracy z wykorzystaniem przechwyconego
materiału filmowego. Adobe After Effects
radzi sobie z tymi zadaniami, zatem i jego
uytkownicy równie — wystarczy dobrze
przemy"lany pomysł i umiej#tno"ci zdobyte
dzi#ki niniejszej ksi$ce.
692070537.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin