Adobe_AIR_dla_programistow_JavaScript_Leksykon_kieszonkowy_airlek.pdf

(391 KB) Pobierz
Adobe AIR dla programistów JavaScript. Leksykon kieszonkowy
Adobe AIR
dla programistw JavaScript.
Leksykon kieszonkowy
Autor: Mike Chambers, Daniel Dura,
Kevin Hoyt, Dragos Georgita
TĀumaczenie: Grzegorz Werner
ISBN: 978-83-246-1960-3
Developers Pocket Guide
Format: 115x170, stron: 200
Poznaj moc nowoczesnej technologii AIR
w tworzeniu funkcjonalnych aplikacji internetowych!
¤ Jak skonfigurowaě ľrodowisko programistyczne w AIR?
¤ Jak zaimplementowaě funkcje?
¤ Jak utworzyě aplikacjķ AIR, wykorzystujĴc HTML i JavaScript?
Adobe AIR to nowe miķdzyplatformowe ľrodowisko wykonawcze, ktre pozwala
programistom na wykorzystanie znanych technologii, takich jak HTML i JavaScript,
do tworzenia rozbudowanych aplikacji internetowych. AIR oferuje bogaty zbir wywoĀaĺ
API, a takŃe ľcisĀĴ integracjķ z pulpitem, co umoŃliwia ĀĴczenie potķgi zasobw
lokalnych z dostķpem do internetu. O atrakcyjnoľci Adobe AIR ľwiadczĴ wiķc zarwno
zasiķg i Āatwoľě programowania (najlepsze cechy modelu WWW), jak i funkcjonalnoľě
oraz bogactwo modelu pulpitowego.
KsiĴŃka âAdobe AIR dla programistw JavaScript. Leksykon kieszonkowyÒ stanowi
wprowadzenie do tworzenia aplikacji Adobe AIR z wykorzystaniem jķzykw HTML
i JavaScript. Leksykon zawiera przeglĴd mechanizmw wykonawczych HTML
i JavaScript w Adobe AIR oraz wyjaľnia, jak uzyskaě dostķp do funkcji i interfejsw
Adobe AIR z poziomu JavaScript. Znajdziesz tu wszelkie porady i wskazwki niezbķdne
do tego, by skonfigurowaě ľrodowisko programistyczne, stworzyě, przetestowaě
i wdroŃyě atrakcyjnĴ oraz funkcjonalnĴ aplikacjķ WWW.
Wydawnictwo Helion
ul. Koľciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
692067839.004.png 692067839.005.png 692067839.006.png 692067839.007.png 692067839.001.png
 
Spis treści
Przedmowa ...................................................................................5
1. Wprowadzenie do Adobe AIR ................................................... 18
Krótka historia aplikacji WWW
18
Problemy z dostarczaniem aplikacji
za pośrednictwem przeglądarki
21
Przegląd Adobe AIR
23
Podstawowe technologie Adobe AIR
24
2. Pierwsze kroki w Adobe AIR ...................................................... 37
Co jest potrzebne do tworzenia aplikacji Adobe AIR? 37
Odinstalowywanie wstępnych wersji Adobe AIR 39
Instalowanie Adobe AIR 41
Odinstalowywanie Adobe AIR 42
Konfigurowanie Adobe AIR SDK i narzędzi wiersza poleceń 42
Tworzenie prostej aplikacji AIR przy użyciu HTML-a
i JavaScriptu
48
Testowanie aplikacji
55
Pakowanie i wdrażanie aplikacji AIR
59
3. Praca z językami JavaScript i HTML w Adobe AIR .................... 67
WebKit w Adobe AIR
67
JavaScript w Adobe AIR
70
Implementacja funkcji w AIR
71
3
692067839.002.png
Model bezpieczeństwa
79
Używanie szkieletów JavaScriptu
87
Rozwiązywanie problemów z aplikacjami AIR
98
4. Minireceptury Adobe AIR ........................................................ 103
Wdrażanie aplikacji
103
Styl aplikacji
108
Obsługa okien
111
Plikowy interfejs API
121
Wybieranie plików
140
Monitorowanie usługi i serwera
147
Online-offline
152
Przeciąganie i upuszczanie
155
Osadzona baza danych
161
Argumenty wiersza polecenia
174
Sieć
176
Dźwięk
185
A AliasyJavaScriptu ..................................................................... 187
Skorowidz ................................................................................ 193
4 | Spis treści
Rozdział 2. Pierwsze kroki w Adobe AIR
W tym rozdziale wyjaśnimy, jak zacząć tworzenie aplikacji Adobe
AIR z wykorzystaniem HTML-a i JavaScriptu. Omówimy:
instalację Adobe AIR;
konfigurowanie Adobe AIR SDK i narzędzia wiersza poleceń;
tworzenie pierwszej aplikacji AIR;
testowanie aplikacji AIR;
podpisywanie, pakowanie i wdrażanie aplikacji AIR.
Pod koniec tego rozdziału czytelnicy będą dysponowali prawi-
dłowo skonfigurowanym środowiskiem do tworzenia aplika-
cji AIR. Będą też wiedzieli, jak buduje się, testuje i wdraża apli-
kacje Adobe AIR.
Co jest potrzebne
do tworzenia aplikacji Adobe AIR?
Aby przystąpić do tworzenia aplikacji AIR, trzeba dysponować
kilkoma elementami.
Środowisko uruchomieniowe Adobe AIR
Środowisko uruchomieniowe Adobe AIR jest potrzebne do testo-
wania ikon oraz wdrażania aplikacji Adobe AIR. Środowisko moż-
na pobrać bezpłatnie pod adresem: http://www.adobe.com/go/getair .
Adobe AIR SDK
Pakiet Adobe AIR SDK zawiera narzędzia wiersza poleceń, przy-
kładowe pliki i inne zasoby, które ułatwiają tworzenie aplikacji AIR.
Rozdział 2. Pierwsze kroki w Adobe AIR | 37
W szczególności będziemy używać narzędzi wiersza poleceń do-
łączonych do SDK (ADL i ADT), które umożliwią testowanie, pod-
pisywanie i pakowanie aplikacji AIR z poziomu praktycznie do-
wolnego środowiska programistycznego.
AIR SDK można pobrać bezpłatnie pod adresem: http://www.adobe.
´ com/go/getairsdk .
Zintegrowane środowisko programistyczne
lub edytor HTML/JavaScript
Budowanie aplikacji AIR przy użyciu HTML-a i JavaScriptu wy-
maga jakiegoś sposobu tworzenia plików HTML i JavaScript. Można
użyć dowolnego narzędzia, które pozwala na tworzenie i edycję
plików tekstowych (takiego jak VIM lub Notatnik), choć warto
posłużyć się narzędziem ułatwiającym pracę z plikami HTML
i JavaScript, takim jak Adobe Dreamweaver, Coda albo Aptana
Studio.
UWAGA
Więcej informacji o programie Adobe Dreamweaver można
znaleźć pod adresem: http://www.adobe.com/go/dreamweaver ;
o Codzie firmy Panic — pod adresem: http://www.panic.com/coda/ ;
a o Aptana Studio — pod adresem: http://www.aptana.com .
Obsługiwane systemy operacyjne
Choć aplikacje AIR można tworzyć i pakować w praktycznie do-
wolnym systemie operacyjnym (także w Linuksie), ich testowanie
i wdrażanie jest możliwe tylko w systemach, które są obsługiwane
przez Adobe AIR.
38 | Adobe AIR dla programistów JavaScript. Leksykon kieszonkowy
692067839.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin