Crysis 2.txt

(128 KB) Pobierz
Crysis 2


Na głębokš wodę
Bardzo krótki, ale za to widowiskowy epizod, który pełni funkcję prologu. Zmagania rozpoczynasz na pokładzie łodzi podwodnej. Poczekaj aż żołnierze wstanš ze swoich miejsc , a w tym samym momencie odzyskasz kontrolę nad swoim podopiecznym. Niedługo jednak będzie Ci dane cieszyć się spokojem, bo okręt zostanie zaatakowany, a Ty i Twoi koledzy zmuszeni do ucieczki.

Rozpocznij bieg za towarzyszami, którzy spróbujš wydostać się ze mierciononej pułapki. Po chwili zobaczysz jak jeden z Twoich kompanów zacznie podtrzymywać oderwanš rurę . Zgodnie z instrukcjš, kucnij i ruszaj naprzód. Id cały czas przed siebie jedynš dostępnš drogš, a kiedy ujrzysz sporej wielkoci właz , pomóż koledze podnieć go do góry.

Czas trochę ponurkować. Ruszaj naprzód, trzymajšc się blisko płynšcego przed Tobš kompana . Po chwili gra uruchomi dłuższy przerywnik filmowy, gdzie będziesz mógł podziwiać nocnš panoramę atakowanego przez obcych miasta.

Druga szansa
Nie doć że obudzisz się w zrujnowanym budynku, to na dodatek będziesz mieć na sobie nanokombinezon Proroka. Wyglšda na to, że komandos ofiarował Ci swój strój, a następnie popełnił samobójstwo. Twój podopieczny automatycznie podniesie pistolet M12 Nova, ale nie będziesz mógł z niego wystrzelić. Powód? Brak pocisków w magazynku.

Odszukaj i chroń Nathana Goulda

Rozbij kłódkę

Podejd do drzwi i przyjrzyj się kłódce . Gra natychmiast zasugeruje, aby użył ataku wręcz do jej zniszczenia, co też niezwłocznie uczyń. Kiedy wrota stanš otworem, ruszaj w drogę.

W pomieszczeniu startowym znajduje się jedyny w tym scenariuszu niemiertelnik. Aby zdobyć znajdkę, we jš ze stolika, obok zwłok Proroka.

Id przed siebie ignorujšc rozkładajšce się ciała i przejd pod opuszczonym do połowy włazem  do kolejnej częci budynku. Tutaj odnajd klatkę schodowš , a gdy znajdziesz się na górze, posłusznie wykonaj długi skok.

Przejd przez drzwi i wyskocz w kierunku położonej wyżej półki . Alcatraz automatycznie złapie krawęd i podcišgnie się  ta cenna umiejętnoć niejeden raz przyda się w trakcie eksploracji miasta. Gdy znajdziesz się na górze, otwórz kolejne wrota.

Przedostań się przez obóz

Czas na kolejnš lekcję. Gra udostępni Ci wizjer   bardzo użyteczny gadżet, który pozwoli Ci zlokalizować różne obiekty bšd opcje taktyczne (oznaczone żółtymi markerami), a także wszystkie interesujšce obiekty, jak np. porzuconš broń czy skrzynki z amunicjš. W trakcie wędrówki warto często korzystać z usług tego urzšdzenia, gdyż mocno ułatwia ono orientację w terenie.

UWAGA! Wszystkie opcje taktyczne w niniejszym tekcie będš oznaczane pomarańczowym symbolem , gdzie X to liczba wywietlana w wizjerze komandosa.

Zgodnie z sugestiš gry zejd na dół i przy najbliższej skrzynce  uzupełnij amunicję . Jeżeli zahaczysz o drugi punkt taktyczny , znajdziesz pistolet maszynowy Scarab, który na tym etapie rozgrywki powinien być Twojš podstawowš broniš. Majšc do dyspozycji tak solidne argumenty, załatw dwóch kręcšcych się w okolicy żołnierzy.

Skieruj się do zamku Clinton  i wkrocz do rodka frontowymi drzwiami. Tutaj uzyskasz kontrolę nad jednš z najbardziej użytecznych mocy Twojego nieziemskiego nanoskafandra  kamuflażu zapewniajšcego niewidzialnoć. Uruchom jš, a następnie załatw patrolujšcego teren wroga , korzystajšc z opcji cichego zabójstwa. To kolejna cenna lekcja dla Ciebie  jeli będziesz chciał w dalszej częci zmagań działać bez zwracania uwagi przeciwników, tego typu likwidacje stanš się koniecznociš.

Opuć zamek przez dach

Bez względu na to, jakš taktykę obierzesz, trzeba wyjć na dziedziniec zamku i rozwalić przebywajšcych tam wrogów. Kiedy wszyscy żołnierze padnš trupem, podejd do żółtego kontenera  i z jego pomocš dostań się na dach budynku. Przejrzyj dostępne opcje taktyczne.

Na dziedzińcu znajduje się jedyny w tym scenariuszu czytnik z rozmowš emailowš. Leży on na metalowym stoliku mniej więcej na rodku okršgłego placu.

Id na północ przez obóz

Kiedy zbliżysz się do krawędzi budynku, zauważysz wrogi samochód. Wysadzi on kilku żołnierzy, zejd więc na dół i zabij ich. Zdecydowanie więcej przeciwników przebywa w niewielkim obozie, położonym na południe od zamku. W nim to włanie czeka Cię pierwsze naprawdę poważne starcie.

Do obozu można wejć na kilka sposobów , np. przez niewielkš wyrwę w murze . Wybór drogi nie ma tak naprawdę większego znaczenia, bo włšczony kamuflaż i tak ukryje Cię przed wzrokiem oponentów. Częć żołnierzy patroluje teren, inni przebywajš w budynkach, jest też jeden wartownik na wieży  i drugi na dachu nieczynnej restauracji. Metoda eksterminacji wrogów dowolna  żeby przejć dalej i tak będziesz zmuszony uporać się ze wszystkimi przeciwnikami, chyba, że spróbujesz działać po cichu bez wzbudzania jakichkolwiek podejrzeń (tak, to również jest skuteczny sposób na pokonywanie w Crysis 2 kolejnych misji).

Bez względu na to, co postanowisz, skieruj się do oznaczonej markerem bramy  i użyj zamka cyfrowego. Nic w ten sposób nie wskórasz, dlatego będziesz zmuszony poszukać innej drogi. Skieruj się do kolejnej częci obozu  i wejd  do żółtego budynku . W rodku użyj panelu  do otwarcia drzwi i przejd przez proces dekontaminacji.

Wyważ drzwi bezpieczeństwa

Przed Tobš pojawi się dwóch żołnierzy. Załatw ich w dowolny sposób i przejd przez czerwony tunel. Użyj laptopa  stojšcego w małym pomieszczeniu kontrolnym, a potem wkrocz do większej sali, gdzie przeprowadzana jest aktualnie dekontaminacja. Zbliż się do włazu  i wykorzystaj swojš nadludzkš siłę, by go rozsunšć. W ten oto sposób trafisz na jednš z ulic Manhattanu. Od razu sprawd nowe opcje taktyczne.

Znajd wejcie do metra

Na niebie pojawi się statek obcych, ale nie musisz się nim na razie przejmować  na ziemi też jest mnóstwo rzeczy do roboty. Id na południe omijajšc stojšce na ulicy pojazdy . Po chwili dotrzesz do zamkniętej bramy. Skręć w lewo, a następnie odwied sklep The Drugstore  i wyjd z drugiej strony budynku.

W sklepie leży jedyna w tej misji nowojorska pamištka. Jest niš miniaturowa Statua Wolnoci, a znajdziesz jš na kontuarze.

DRUGA SZANSA - CZ. 2

Wykorzystaj kosz na mieci, by wspišć się na mur . Kiedy znajdziesz się na górze, zobaczysz niewielkš grupę wrogów. W tym samym momencie gra zatrzyma się, co oznacza kolejnš lekcję. Otrzymasz dostęp do trybu zbroi, który kosztem energii kombinezonu zwiększa odpornoć na obrażenia. Nowy pancerz będziesz mógł zresztš przetestować od razu, bo przeciwnicy rozwalš stojšce tuż obok Ciebie pojemniki z gazem. Oczywicie nic Ci się nie stanie.

Kiedy odzyskasz kontrolę nad bohaterem, rozwal wszystkich wrogów w okolicy (wysadzanie zbiorników z gazem  ułatwi Ci nieco zadanie) i skieruj się na wschód, wchodzšc dwukrotnie po schodach . Idšc naprzód koniecznie przyjrzyj się pukawkom upuszczanym przez przeciwników  który z nich powinien zostawić karabinek Feline.

W końcu wyjdziesz na otwartš przestrzeń , a program poinformuje Cię o nowych opcjach taktycznych. Odpal wizjer, by sprawdzić proponowane możliwoci. Zanim podejmiesz decyzję o wyborze którejkolwiek z dróg, zbliż się do skrzynki oznaczonej liczbš, by zabrać ze sobš granaty odłamkowe .

Czas ruszyć do akcji! Poszukiwana stacja metra znajduje się na południe od Twojej pozycji, ale drogi do niej strzeże obsadzona przez wrogów i otoczona wysokim murem brama . Skoro nie da się przez niš przedrzeć, to trzeba jš ominšć! Można to zrobić aż na trzy różne sposoby, a każdy z nich odpowiada liczbie na wspomnianym wczeniej planie taktycznym.

 Pierwszy wariant zakłada, że przedrzesz się do metra za pomocš jednego z dwóch kanałów. Zejd na dół, a następnie skieruj się do wšskiego przejcia pomiędzy dwoma budynkami , które stojš na prawo od bramy. Po chwili zauważysz podniesione do góry kraty, oznaczajšce, że wejcie do kanałów jest otwarte. Wskocz do rodka i ruszaj naprzód jedynš dostępnš drogš, schylajšc się pod pękniętymi kablami elektrycznymi .

W następnym pomieszczeniu zauważysz małš skrzynkę elektrycznš z wajchš . Opuć tš ostatniš, by wyłšczyć pršd, a następnie wskocz do zalanego wodš kanału. Po krótkiej kšpieli dotrzesz do wyrwy w cianie , która prowadzi bezporednio do stacji metra. Plusem tej drogi jest to, że możesz przejć przez niš bez wzbudzania niczyich podejrzeń, o ile oczywicie będziesz poruszać się w uaktywnionym kamuflażu.

 W drugim wariancie należy skręcić na wschód, ominšć stojšcego w poprzek drogi tira i podejć do północnej ciany sšsiadujšcego z bramš wieżowca. Znajdziesz tutaj jeszcze jeden kanał , do którego bezzwłocznie wskocz. W rodku zbadaj kolejne pomieszczenia i w największym z nich wyłšcz pršd za pomocš wajchy. Teraz obierz za cel długi korytarz i ruszaj naprzód. Po chwili zobaczysz wyjcie z kanału . Jeżeli wydostaniesz się tędy na powierzchnię, zamknięta brama będzie za Twoimi plecami, a wejcie do stacji metra  kilkaset metrów na południe.

 Trzeci i ostatni wariant polega na przedarciu się do stacji metra drogš lšdowš, bez schodzenia pod ziemię. Zaczynasz tak jak w punkcie pierwszym, kierujšc się do przejcia  pomiędzy dwoma wieżowcami, na prawo od bramy. Zamiast jednak zeskakiwać do kanału, skręć w lewo i po prostu dojd do kolejnej ulicy. Po drodze będziesz musiał oczywicie ubić lub ominšć kilku wrogów  teren jest patrolowany przez sporš liczbę żołnierzy, dlatego w tym pierwszym przypadku powoli posuwaj się naprzód i likwiduj wszystkich napotykanych wrogów.

Kiedy znajdziesz się za bramš, zacznij powoli kierować się na południe. Pozbšd się ostatnich żołnierzy na powierzchni i zejd do stacji metra . Na dole będziesz musiał podnieć bramę  blokujšcš dostęp do korytarza. Nie przejmuj się spotykanymi cywilami, sš niegroni.

Chwilę póniej zauważysz, jak ludzie atakowani sš przez małych Cepidów . Nie stanowiš one dla Ci...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin