Dzień aktywności kl. II 2012.doc

(39 KB) Pobierz

Czas zajęć – 3 godz.                                                                                     6 listopada  2012 r.

 

 

DZIEŃ AKTYWNOŚCI – KLASA II

 

Blok tematyczny -   Gniezno – pierwsza stolica Polski

Temat dnia -           Jak wyglądał gród?

Zapis w dzienniku: Opowiadanie „Legendy o Lechu, Czechu i Rusie” na podstawie tekstu               

                                  i ilustracji. Zabawy muzyczno – ruchowe przy piosence „Stolice Polski”.                   

                                  Ustne opisywanie wyglądu grodu i rycerzy czasów średniowiecza,             

                                  z wykorzystaniem podanego słownictwa.  

                                  Zabawy ruchowe ze współzawodnictwem, wzorowane na dawnych

                                  turniejach rycerskich.            

 

Cele operacyjne

 

      Uczeń:

Ø      opowiada legendę o pierwszej stolicy  Polski na podstawie tekstu i ilustracji,

Ø      śpiewa dwie pierwsze zwrotki piosenki Stolice Polski i bierze udział w zabawach muzyczno-ruchowych przy piosence,

Ø      z uwagą słucha czytanych przez nauczyciela tekstów,

Ø      ogląda prezentowane multimedialne tablice demonstracyjne dotyczące grodu  i  rycerzy 

z  czasów  średniowiecza,

Ø      bierze udział w rozmowie na podany temat,

Ø      opisuje wygląd grodu, wykorzystując podane słownictwo,

Ø      opisuje wygląd rycerzy, wykorzystując podane słownictwo,

Ø      bierze udział w zabawach ruchowych ze współzawodnictwem,

Ø      stosuje zasady fair play w zabawach zespołowych z rywalizacją.

 

Metody :

 

·         praca z tekstem, opowiadanie, rozmowa

·         korzystanie z multimediów, pokaz, obserwacja

·         zabawy kreatywne

 

Formy pracy:

 

·         zbiorowa,

·         indywidualna jednolita i zróżnicowana,

·         grupowa jednolita i zróżnicowana,

 

Środki dydaktyczne:

 

Książka ucznia nr 3 „Odkrywam siebie. Ja i moja szkoła”  s. 2-3, 6-7, ilustracje do „Legendy o Lechu, Czechu i Rusie” , Śpiewnik s. 11, odtwarzacz CD, płyta z piosenką Stolice Polski”, komputer , podręcznik multimedialny oraz multimedialne tablice demonstracyjne dotyczące grodu  i  rycerzy z  czasów  średniowiecza, Domowniczek nr 3.

Sprzęt do przeprowadzenia zabaw sportowych: pachołki, kółka ringo, piłki, obręcze, woreczki z grochem.

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

 

Część wstępna:

 

1.      Powitanie w kręgu.

 

2.      Podanie głównych założeń związanych z realizacją tematu dnia.

 

3.      Sprawdzenie odrobienia pracy zadanej w „Domowniczku nr 3” s. 2-3.

 

Część główna:

 

 

4.      Słuchanie czytanego przez uczniów tekstu „Legendy o Lechu, Czechu i Rusie” z  Książki ucznia nr 3 s. 2-3.

 

Zajęcia na dywanie

 

5.      Zabawy muzyczno- ruchowe przy piosence Stolice Polski”.

 

6.      Porządkowanie ilustracji do legendy zgodnie z przebiegiem zdarzeń.

 

7.      Opowiadanie przez 2-3 chętnych uczniów  legendy o pierwszej stolicy  Polski na podstawie tekstu i ilustracji.

 

Przerwa międzylekcyjna.

Zajęcia w sali komputerowej

 

8.      Słuchanie czytanego przez nauczyciela tekstu „ Jak wyglądał gród? ” z  Książki ucznia nr 3 s. 6-7.   Zwrócenie uwagi na nowe pojęcia związane z budową grodu ( gród, podgrodzie, wał obronny, palisada, fosa ).

 

9.      Zapoznanie z przypuszczalną budową grodu na podstawie multimedialnych tablic demonstracyjnych.

 

10.  Próby opisu na podstawie prezentowanych ilustracji i wskazywanie przez uczniów wymienionych elementów grodu.

 

11.  Prezentowanie  multimedialnych tablic demonstracyjnych pokazujących pieszych i konnych rycerzy z grup rekonstrukcyjnych.

 

12.  Oglądanie w podręczniku s. 7 ilustracji rycerza i odczytywanie słownictwa pomocniczego do opisu rycerza. Próby samodzielnego opisu rycerza przez uczniów.

 

13.  Zapoznanie uczniów z przykładem Kodeksu rycerskiego. Porównanie tego kodeksu do opracowanego przez uczniów Kontraktu klasowego.

 

Ewaluacja

 

1.      Podsumowanie dnia aktywności.

 

2.      Zadanie domowe :  Domowniczek nr 3 s. 4. 

Dla chętnych – przyniosę: figurki rycerzy, laleczki, klocki, małe pudełka do grupowego wykonania makiety grodu.

 

 

 

Zajęcia na sali gimnastycznej.

 

1.      Przypomnienie, na czym polega zasada fair play w zabawach zespołowych z rywalizacją, nawiązanie do turniejów rycerskich.

 

2.      Rozgrzewka.

 

3.      Zabawy ruchowe ze współzawodnictwem, wzorowane na dawnych turniejach rycerskich.   Wyścigi rzędów  z wykorzystaniem pachołków, kółek ringo, piłek, obręczy, woreczków z grochem.

 

4.      Ćwiczenia uspokajające.   

 

5.      Omówienie zajęć  i przejście do szatni. 

 

 

 

 

Opracowała:

 

………………………

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin