projekt.docx

(116 KB) Pobierz

POLITECHNIKA WROCŁAWSKA                                                                                    WROCŁAW, 18.01.2011

WYDZIAŁ BUDOWNICTWA

LĄDOWEGO I WODNEGO

ZAKŁAD DRÓG I LOTNISK

 

 

 

 

 

ĆWICZENIE PROJEKTOWE

Z PRZEDMIOTU „DROGI I ULICE – PODSTAWY”

 

TEMAT: PROJEKT OBWODNICY ZIELENIC

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WYKONAŁ:                                                                                                                                           

MATEUSZ MONCZAK                                                                                                 

NR ALBUMU 169534                                                                                                                              SPRAWDZIŁ:

ROK AKADEMICKI 2010/2011, SEMESTR 5                                                              DR INŻ. CZESŁAW WOLEK                                                                                   

1.       Prognoza ruchu drogowego na podstawie wskaźnika wzrostu PKB na lata 2011 – 2031

Prognoza ruchu do roku 2031 została opracowana za pomocą metody wskaźnika wzrostu PKB  przy

założeniu, że nie zajdą na niej żadne zmiany oraz nie wystąpią istotne czynniki mogące mieć

wpływ na zmiany zachowań komunikacyjnych.

Tab. Prognoza ruchu z wykorzystanie wskaźnika wzrostu PKB

 


2.       Dobór konstrukcji jezdni drogowej

Wyznaczenie osi obliczeniowych

C – pojazdy ciężarowe bez przyczep

CP – pojazdy ciężarowe z przyczepami

A – autobusy
 

Z prognozy ruchu na rok 2021 otrzymano:

C = N1 =  619 pojazdów/dobę

CP = N2 =  288 pojazdów/dobę

A = N3 =  135 pojazdów/dobę

 

Tab. Współczynniki obliczeniowe na osie 100 kN na nawierzchnie podatne

Rodzaj pojazdu

Współczynnik przeliczeniowy na osie 100 kN

Samochody ciężarowe bez przyczep

r1 = 0,109

Samochody ciężarowe z przyczepami

r2 = 1,245

Autobusy

r3 = 0,594


Przyjęto następujące wartości współczynników przeliczeniowych:

r1 = 0,109, r2 = 1,245, r3 = 0,594, f = 0,5;

L = (N1*r1+N2*r2+N3*r3)*f

L = (619*0,109+288*1,245+135*0,594)*0,5              L = 253,1105              Przyjęto L = 254 pojazdy/dobę.

Na podstawie liczby osi obliczeniowych ruch określa się jako średni o kategorii KR3.



Przyjęto z katalogu dla podłoża G1 następujący układ warstw konstrukcji jezdni:

1)      Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego o grubości 5 cm

2)      Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego o grubości 6 cm

3)      Podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego o grubości 7 cm

4)      Podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o frakcji 0/63.

Całkowita grubość konstrukcji jezdni wynosi 38 cm.

 

3.       Sprawdzenie okresu użyteczności przekroju poprzecznego drogi (określenie poziomu swobody ruchu – PSR)

 

a)      Zestawienie prognozowanych SDR dla obwodnicy

Rok prognozy

Prognozowane SDR w pojazdach na dobę

Kategorie pojazdów

O

LC

C

CP

A

Suma

2011

5046

1073

422

155

15

6711

2016

6428

1176

465

207

16

8292

2021

7619

1263

501

256

16

9655

2026

8824

1344

535

308

17

11028

2031

9906

1409

563

356

17

12251

 

b)      Wyznaczenie miarodajnego, prognozowanego natężenia ruchu

Charakter ruchu na odcinku drogi

SDR

Procentowy udział w 50 godzinie ruchu w odniesieniu do SDR

[poj./dobę]

Gospodarczy

<10000

9%

>10000

8,50%

 

Na przykładzie samochodów osobowych:

O'=O∙9%   gdzie:

O' - miarodajne, prognozowane natężenie ruchu,

O - prognozowane SDR dla obwodnicy.

 

Rok prognozy

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin