Temat: Jak moje dziecko rozwiązuje konflikty z rówieśnikami?czas trwania: 45 minutCele:- rodzic rozumie, jak ważna jest umiejętność rozwiązywania konfliktów pomiędzy dziećmi- wie, że spokojna rozmowa z pociechą uczy więcej niż krzyk- wymienia się z innymi rodzicami swoimi doświadczeniami- uzmysławia sobie,że poprzez zabawę można wiele nauczyćMetody: aktywizujące, praktycznego działania, problemowe- burz mózgów", dramaSrodki dydaktyczne: szry papier, mazaki,kopie rysunków zwierząt symbolizujących postawy utrudniające rozwiązywanie konfliktów, karta ewaluacji- "Kosz i walizka"Przebieg spotkaniaI Wstęp1. Powitanie uczestników spotkania, podanie tematu i celu zajęć.2. Zabawa integrująca- Obrysowanie dłoni i8 wpisanie imienia swojego dziecka.Dokończ rozpoczęte zdania: Jestem tu po to....Oczekuję,że po spotakniu.....II Realizacja tematu1. Rozmowa na temat zachowań sprzyjających i utrudniających rozwiązywaniu konflktów.2.Wypisanie ich na arkuszach w dwóch kolumnach.3.Omówienie zachowań.4.Nauczyciel rozdaje kopie ryzsunków: jeża, hipopotama, strusia, dżdżownicy, kangura, miłego pieska. Rozdice mają za zadanie wypisać przy każdym z nich, cechy charakteru , zachowania, które utrudniają porozumiewanie się.5.Omówienie po kolei postaw, ze zwróceniem uwagi na to , co tracą poszczególne "zwierzęta" i grupy do których należą.6.Odegranie miniscenek reprezentujących te postawy.7.Dokończ zdanie- Wiem, że moje dziecko rozwiązuje konflikty........ Gdy się o nich dowiaduję reaguję...................Rozmowa z rodzicami i wymiana doświadczeń na temat jak wychować dziecko,które przy rozwiązywaniu konfliktów z kolegami nie użyje przemocy słownej i fizycznej.III Zakończenie zajęć 1. Ewaluacja spotkania. Wypełnianie przez rodziców kosza i walizki.2.Podziękowanie i pożegnanie.
opowiastka