mójtymczasowy.docx

(106 KB) Pobierz

I.   Opis techniczny obiektu

1                 Założenia projektowe

Celem opracowania jest sporządzenie projektu mostu drogowego z pomostem drewnianym na dźwigarach stalowych pod obciążeniem klasy „E” zgodnie z PN-S-10030/1985 Obiekty mostowe. Obciążenia. Będzie to most tymczasowy, jednoprzęsłowy o konstrukcji stalowo-drewnianej. Szerokość użytkowa jezdni wynosi 5,5m oraz dodatkowo dwa chodniki o szerokości 1,5m każdy. W planie przęsło mostu usytuowane jest prostopadle do osi podłużnej przeszkody (rzeki Brynicy). Most zaprojektowano na trasie Czeladź- Będzin.

 

2                 Opis elementów konstrukcji i wyposażenia

Zaprojektowano ustrój nośny jako jednoprzęsłowy o rozpiętości teoretycznej przęsła 14,4m. Szerokość całkowita przęsła wynosi 11,0 m. Długość całkowita mostu wynosi 19,06 m. Projektowany most posiada ustrój belkowy o siedmiu dźwigarach głównych wykonanych z walcowanych kształtowników  stalowych o przekroju  HEB 550 i długości 15,0 m. Usztywnienie konstrukcji stanowią poprzecznice stalowe wykonane z ceowników C280 o długości 1,24 m rozstawione co 2,4 m. Przymocowane do dźwigarów śrubami M16 klasy 8.8. Każdy z dźwigarów spoczywa na oczepie, który przenosi obciążenia na sosnowe pale ustawione w jednym rzędzie w rozstawie równym 1,25 m. Na dźwigarach głównych umieszczono pasy z papy asfaltowej w celu zabezpieczenia stali przed korozją, a następnie sosnowe poprzecznice w rozstawie co 1,2 m. Na jedną poprzecznicę składają sie cztery bale o wymiarach 20x26 cm i długości 4 m. Na poprzecznicach ułożono dylinę dolną w postaci podłużnie ułożonych bali o wymiarach 10x10/14 cm na przemian. Natomiast dylina pokryta została betonem asfaltowym o grubości od 4 do 12,5 cm zapewniającym 2% spadek nawierzchni. Na oczepach ustawione łożyska stalowe, z jednej strony stałe, z drugiej przesuwne. Do wykonania łożyska przesuwnego użyto stalowych wałków o średnicy 10 cm. Konstrukcję nośną chodników stanowią wydłużone drewniane bale o zmiennej wysokości od 14- 16 cm zapewniające spływ wody 1% spadku) z chodnika wykonanego z poprzecznie ułożonych desek o wymiarach 5x10x151 cm. Naroże krawężnikowe na całej długości mostu wzmocniono kątownikiem stalowym 50x50x5 mm. Pochwyt poręczy mostu wykonany jest ze ściętych krawędziaków o wymiarach 14x14 cm, które opierają sie na pionowych słupkach (14x14cm) ustawionych w rozstawie co 2,4m. Dodatkowo do słupków przymocowane sa przeciągi, wykonane z desek o wymiarach 5x12cm. Dla wzmocnienia tej konstrukcji zastosowano zastrzał drewniany 14x14cm ustawiny zgodnie z rysunkiem [1]. Odwodnienie mostu realizowane jest przez zarówno spadek poprzeczny, podłużny jak i stalowe rury spustowe o średnicy 60 mm, rozstawione co 1,50 m wzdłuż mostu. Dylatację stanowi 3 centymetrowa szczelina między pomostem a przyczółkiem. Konstrukcję najazdów stanowią dwa rzędy pali drewnianych o średnicy 20 cm. Pomiędzy te dwa rzędy ułożono w poziomie belki drewniane o tej samej średnicy. Na palach drewnianych ułożono płytę przejściową wykonaną z belek drewnianych 7,5x10 cm i długości 2,0 m.

Wszystkie elementy stalowe w moście zabezpieczone powłokami malarskimi po uprzednim wyczyszczeniu ich do 1 stopnia czystości. Natomiast elementy drewniane będą impregnowane i również zabezpieczone powłokami malarskimi.

 

3                 Zakres i kolejność wykonywania robót mostowych

3.1           Wytyczenie osi podpór mostu.

3.2           Przygotowanie pali drewnianych.

3.3    &...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin