opis techniczny.doc

(103 KB) Pobierz
OPIS TECHNICZNY PROJEKTU WIADUKTU

 

POLITECHNIKA WARSZAWSKA

 

WYDZIAŁ INŻYNIERII LĄDOWEJ

 

Instytut Dróg i Mostów

 

Zakład Mostów

 

 



 

 

 

 

PODSTAWY MOSTOWNICTWA

 

PROJEKT KONCEPCYJNY MOSTU DROGOWEGO

 

Prowadzący – XXX

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

XXX

Gr.X              Sem. VI              R.A 200X/200X

 

 

OPIS TECHNICZNY PROJEKTU WIADUKTU.

 

              1.Lokalizacja obiektu.

Obiekt znajduje się w gminie Żabia Wola. Jest on przeprowadzeniem drogi łączącej Żabią Wolę a Grodziskiem Mazowieckim.

 

2.Opis przeszkody.

Projektowany obiekt jest usytuowany nad czterema torami kolejowymi oraz drogą o dwóch 3-metrowych pasach ruchu oraz drogą gruntową o szerokości 2,5 m. Łączna szerokość przeszkody wynosi około 37,5m. Wysokość skrajni kolejowej wynosi 5,45m.

 

3.Opis ruchu na wiadukcie.

Wiadukt jest projektowany dla przeprowadzenia drogi kategorii B. W projekcie przewidziano budowę dwóch pomostów- po jednym dla każdego kierunku ruchu. Na każdym z pomostów znajdują się dwa pasy ruchu o szerokości 3,0m oraz dwa chodniki metrowej szerokości. Wysokość skrajni pieszej wynosi 3,0m, a drogowej 4,7m.

 

4.Konstrukcja wiaduktu.

Projekt obejmuje dwie koncepcje wiaduktu: o konstrukcji betonowej-sprężonej i konstrukcji zespolonej. W koncepcji betonowej pomost jest niesymetrycznym przekrojem skrzynkowym. Koncepcja wiaduktu zespolonego przewiduje konstrukcję złożoną z 6 dźwigarów stalowych, na których znajduje się współpracująca z nimi płyta żelbetowa. W przypadku obu koncepcji przęsła wiaduktu są belkami swobodnie podpartymi z jednej strony na przyczółku mostowym, z drugiej zaś na filarze (podporze pośredniej) wiaduktu.

Rozpiętość pojedynczego przęsła w osiach podpór: 23,60m.

Całkowita szerokość pomostu: 10,6m.

Przekrój wiaduktu zespolonego:

              -dźwigary stalowe wysokości 1100mm w rozstawie 1,52m

              -płyta żelbetowa grubości 210mm

              -poprzecznice stalowe wysokości 650mm w rozstawie 4,72m

Przekrój wiaduktu betonowego:

              -wysokość przekroju: 1,3m

Ilość przęseł: 2

 

5.Parametry materiałów konstrukcyjnych.

Koncepcja zespolona

Beton- B35

Stal- 18G2A

Koncepcja betonowa

Beton- B40

 

6.Wyposażenie:

              -kapy chodnikowe z betonu komórkowego

              -izolacja przeciwwodna grubości 1cm

              -nawierzchnię jednowarstwowa z warstwy ścieralnej grubości 5 cm

              -warstwa wiążąca grubości 5cm

              -spadek poprzeczny na jezdni: 2%

              -spadek poprzeczny na chodnikach: 3%

              -krawężniki kamienne (20*18)

              -standardowe bariery ochronne oraz bariero-poręcze i poręcze o wysokości1100mm

              -odwodnienie poprzez studzienki spływowe

 

7.Fundamentowanie i podpory.

Podpory skrajne zaprojektowano jako przyczółki zatopione w nasypie o pochyleniu skarpy 1:1. Podpory pośrednie, zaprojektowano w postaci dwóch słupów o średnicy 0,8m oraz wspierającej się na nich belki. W obu koncepcjach przyczółki posadowione są na fundamencie bezpośrednim filary natomiast wspierają się na fundamencie pośrednim i przenoszą obciążenia na grunt przy pomocy 10 pali wierconych o średnicy 0,4m.

 

8.Sposób budowy.

Przyczółki oraz ich fundamenty wykonywane są tradycyjnymi metodami poprzez zadeskowanie i wykonanie tych elementów metodą monolityczną. Podpory pośrednie również wykonywane są powyższą metodą po uprzednim wykonaniu fundamentu pośredniego. Fundamenty pośrednie filarów wykonywane w technologii CFA przy użyciu palownicy. Wykonanie konstrukcji przęseł zależy od rodzaju wykorzystywanej koncepcji projektowanego obiektu:

Koncepcja wiaduktu żelbetowego:

Przęsła wykonuje się metodą nasuwania podłużnego. Metodę wybrano ze względu na duży ruch pociągów pod projektowanym obiektem. Zamknięcie linii na czas budowy jest niemożliwe.

              Koncepcja wiaduktu zespolonego:

Podobnie jak w koncepcji betonowej ze względów ekonomicznych związanych z zatrzymaniem ruchu pod obiektem zaleca się montaż przęseł metodą nasuwania podłużnego dźwigarów stalowych i betonowania płyty na deskowaniu opartym na tych dźwigarach.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin