Biegunowa prędkości.docx

(27 KB) Pobierz

         

 

 

 

 

Mechanika lotu

Biegunowa prędkości samolotu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Łukasz Krawczyk

III MDL B1 C1

indeks: 113442

 

 

1.      Cel:

Celem projektu było wyznaczenie biegunowej prędkości dla wybranego samolotu, którym był PZL 110 Kolber 160A dla trzech wysokości lotu.

 

2.      Obliczenia:

a)      Obliczenia wykonano dla następujących danych:

·         m=950[kg]

·         Cx0=9,561*10-3

·         Λe=7,01

b)     Wysokości dla których wykonano obliczenia to:

I.        0[m],

II.     1750[m]

III.  3500[m].

c)      Do obliczeń wykorzystano następujące wzory:

·         prędkość:

V=2mgρS*1Cz

·         prędkość opadania:

W=2mgρS*Cx2Cz3

·         prędkość optymalna:

VOPT=2mgρSπΛeCx0

·         optymalna prędkość opadania:

WOPT=8mgCx0ρS(πΛe)3

·         prędkość ekonomiczna:

VEK=2mgρSΛeCx0

·         minimalna prędkość opadania:

WMIN=32mgCx0ρS(Λe)3

3.      Tabele przedstawiające wyniki obliczeń:

H [m]

VEK [m/s]

WMIN[m/s]

VOPT[m/s]

WOPT[m/s]

0

38,89

1,87

51,18

2,13

1750

42,37

2,04

55,76

2,32

3500

46,33

2,23

60,98

2,54

 

 

 


Cz

Cx

1Cz2+Cx2

Cx2Cz2+Cx2

γ [˚]

VI [m/s]

WI [m/s]

VII [m/s]

WII [m/s]

VIII [m/s]

WIII [m/s]

1,7

0,141

0,766

0,063

4,74

26,59

-2,20

28,97

-2,40

31,68

-2,62

1,65

0,133

0,777

0,063

4,62

26,99

-2,18

29,40

-2,37

32,15

-2,60

1,6

0,126

0,789

0,062

4,50

27,41

-2,16

29,86

-2,35

32,65

-2,57

1,55

0,119

0,802

0,061

4,38

27,84

-2,13

30,34

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin