Diagnostyka silnik.VW kody błysk.Porady(1).doc

(306 KB) Pobierz


 

Porady:

Diagnostyka silnika VW 1.6/1.8 na podstawie kodow blyskowych -silniki VW PN/RP

Wstep:

W silnikach tych komputer sterujacy praca silnika ma tzw. funkje diagnostyczna w zaleznosci od zastosowanego systemu zasilania w paliwo MONOJETRONIC (1.8 RP) czy gaznik ECOTRONIC 2EE (1.6 PN) mozemy wykonac podstawowy test sprawnosci roznych elementow bez kosztownej wizyty w roznego rodzaju serwisach.

Silnik 1,6 PN
Kliknij by powiekszyd 

Silnik 1,8 RP
Kliknij by powiekszyd 

Nasze "gniazdo diagnostyczne" to krotki kabelek zakonczony wtyczka blisko cewki zaplonowej

Silnik 1,6 PN
Kliknij by powiekszyd 

Silnik 1,8 RP
Kliknij by powiekszyd 

Teraz musimy zaopatrzyd sie w ten specjalny tester lub podobny ten ma wlasne zasilanie i jest wygodny w uzyciu-pozostawiam to waszej pomyslowosci

Kliknij by powiekszyd

ZACZYNAMY TEST

·         rozgrzac silnik do temperatury pracy

·         przeprowadzic w tym czasie przynajmniej 6-cio minutowa jazde probna podczas ktorej na co najmniej 10 sek obroty beda powyzej 2000 obr/min i przynajmniej raz wcisnac pedal do oporu

·         nie gasimy silnika , otwieramy maske ,podlaczamy nasz tester do wtyczki

·         na 5 sekund zwieramy do masy przewod "zlacza diagnostycznego" aby rozpoczac procedure zczytywania kodow

Silnik 1,8 RP
Kliknij by powiekszyc 

Kazdy kod sklada sie z czterech cyfr:
przyklad: kod 2412
BLAD
czujnik temperatury w kolektorze ssacym dla silnika PN
czujnik temp. powietrza dla RP

JAK TO ODCZYTALISMY ???

·         Sygnal startowy to 1-den 2,5 sek blysk lampki

·         Potem 2,5 sek. pauzy (dioda sie nie swieci.)

·         2 krotkie migniecia diody -to cyfra 2

·         znowu pausa 2,5 sek

·         4 krotkie migniecia diody to cyfra 4

·         znowu pauza 2,5 sek.

·         1 krotki blysk to cyfra 1

·         przerwa 2,5 sek.

·         2 blysniecia to cyfra 2

aby wygenerowac nastepny kod nalezy ponownie zewrzec kabel do masy na 5 sekund Koniec diagnozy to kod 0000 czyli: 2,5 sek blysk-2,5 sek pausa-2,5sek blysk itp

WAzNE: Przed jakakolwiek diagnostyka sprawdzic wszystkie polaczenia masowe w szczegolnosci ECU-masa, gaznik masa, oraz stan kabli i wtyczek

Kasowanie ewentualnych bledow

·         wylaczyd zaplon

·         zewrzec przewod do masy

·         wlaczyc zaplon

·         odlaczyc przewod

Aby skasowac kod 2341/2343 odlaczyc wtyczke od ECU na conajmniej 30sek. (oczywiscie przy wylaczonym zaplonie)

 

Kody bledow typowo dla 2EE:


4343 zawor zbiornika wegla aktywnego
4432 silniczek regulacji biegu jalowego
4444 brak bledow
0000 koniec odczytu
1232 silniczek regulacji biegu jalowego
2122 brak sygnalu predkosci silnika (chyba cos z cewka)
2124 Czujnik ustawienia klapy przepustnicy
2412 czujnik temp. w kolektorze ssacym
4323 Drosselklappenansteller (beluftendes ventil)???
4324 Drosselklapenansteller(evakurierendes ventil) ???
4342 przekaznik podgrzewania kolektora ssacego
2212 czujnik ustawienia klapy przepustnicy-potencjometr
2214 przekroczone maksymalne obroty silnika 7000obr/min
2312 czujnik temp. plynu chlodzacego -w krodcu wody
2341 uklad sterowania (regulacji) sondy lambda
2342 sonda lambda

Powyzsze usterki moga tyczyd sie takze przerw w przewodach, braku styku itp.-warto wiec przeczyscic styki, ogladnac kable zanim zabierzemy sie do jak ichkolwiek napraw lub wymiany elementow.

Inne kody :


1111 uszkodzone ECU
1232 silnik krokowy
2231 regulacja biegu jalowego
2343 mieszanka za bogata
2344 mieszanka za uboga
2113 czujnik Halla
2132 brak polaczenia sterownika wtrysku i zaplonu

Przygotowane przez: SZORKA

wiecej porad Szorki na www.vwlegowosquad.prv.pl

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin