SKOKI.doc

(25 KB) Pobierz
Skoki do wody: oceniane przez 5-7 sędziów, używając skali 0-10

Skoki do wody:    oceniane przez 5-7 sędziów, używając skali 0-10.

W ocenie pod uwage bierze sie rozbieg, odbicie, technike i elegancje skoku

podczas lotu i wejście do wody.Dwie skrajne oceny odrzucane, a suma

pozostałych mnożona przez wspólczynnik trudności.

Skoki z trampoliny:

·                      przodem w przód

·                      tyłem w tył

·                      przodem w tył

·                      tyłem w przód

·                      śruby

Z rozbiegu tylko 1,3,5

 

Pozycje:

·                      wyprostowana

·                      łamana

·                      kuczna

·                      dowolna (nogi złączone)

 

Trampolina- elast. deska umieszczona 1 i 3 m. nad pow. wody (mężczyzni- 5 skoków obowiązkowych i 6 dowolnych, kobiety- 5 skoków obowiązko-

wych i 5 dowolnych).

Wieża- o stałym podłożu na wys. 5, 7.5, 10m nad pow. wody (M- 4 skoki

dowolne których suma wsp. trudności nie przekracza 7.5 i 6 skoków dow.

bez ograniczeń, K- 4 skoki dow. {7.5} i 4 skoki bez ograniczeń).

Można skakać z podporu.

 

Zadania I etapu nauczania:

opanowanie podst. czynności w wodzie, zanurzenie głowy do wody,

otwieranie oczu

pod wodą, opanowanie wydechu do wody, wykonywanie leżenia na

piersiach i grzbiecie, wykonywanie prostych skoków do wody płytkiej,

opanowanie ruchów nóg do kraula na grzbiecie/piersiach, nauczanie

pracy ramion do kraula na grzbiecie/piersiach.Wykonywanie skoków

do wody głębokiej, opanowanie pływania kraulem na grzbiecie,

próby pływania kraulem na piersiach, wykonywanie wślizgów do wody

i prostych skoków na głowe, opanowanie elementów nurkowania.

 

 

Piłka wodna:   

Pole gry- to 30x20m 1.8 głeb. (olimp.)

                 Minimum to 20x8 i 1 głęb. U kobiet max. to 25x17m.

Bramki- 3m szer i 90cm wysokości od lustra wody.

Piłka- obwód 0,68-0,71m i ciężar 400-450g.

Zespoły- 7 zawodników i max 6 rezerwowych.

Czas gry- 4x7min efektywnej gry, przerwy 2min.

Bramkarze- w obrębie 4m mają dodatkowe uprawnienia (odbicie od

dna, pięść, oburącz, mogą dorzucać piłke do linii 4m przeciwników i

wychodzić do połowy.

Różnica w pływ. kraulem na piersiach: wyższe ułożenie ciała i większy

kąt natarcia, wynurzenie głowy nad powierzchnie wody, większe

ugięcie w stawach kolanowych, mniejsza rotacja tułowia, dowolny

rytm oddechowy, wysokie przenoszenie łokci, krótszy ruch ramion.

Kraul na grzbiecie: uniesienie głowy nad pow. wody, większy kąt natarcia,

krótsze ruchy ramion.

"Klasyk": duży kąt natarcia, głowa nad powieżchnią wody, dowolny rytm

oddechowy, mniejszy zakres ruchów ramion.

Technika opanowania piłki:

podchwytem, nachwytem z odwróceniem dłoni, nachwytem ze zgięciem

grzbietowym dłoni, chwytem dłonią z oparciem o przedramie, chwyt

palcami.

Rzuty:

podst. z miejsca, podst. w ruchu, podst. z obrotem tułowia, w tył z

miejsca, pchnięcie z podrzutem.

 

 

Pływanie synchroniczne:

Pływalnia min. 12x12 i min. 3m głęb.

Konkursy odbywają sie w konkurencji indywidualnej, dwójkami i

zespołowo. Składają sie z 5 figur obowiązkowych, ustalonych w drodze

losowania oraz z programu dowolnego (3-5min).

Oceny 0-10 technika, wysokość położenia ciała, precyzja rysunku

figur.

              

Etapy nauczania:

Etap 1 – ćwiczenia oswajające z wodą i nauka podst. Ruchów pływackich

(7-8lat).

Etap 2 – nauczanie i doskonalenie sportowych technik pływania oraz

Startów i nawrotów (9-10lat).

Etap 3 – trening i specjalizacja w określonym sposobie pływania

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin