62_1JA.TXT

(13 KB) Pobierz
1:1	 [Oznajmiam wam to] co istnia�o od pocz�tku, co�my us�yszeli o S�owie �ycia, co�my widzieli na w�asne oczy, na co spogl�dali�my i czego dotyka�y nasze r�ce.
1:2	 Objawi�o si� bowiem �ycie, a my�my je widzieli i o nim �wiadczymy. G�osimy wam �ycie wieczne, kt�re by�o u Ojca, a nam zosta�o objawione.
1:3	 G�osimy wam wi�c to, co�my sami ujrzeli i us�yszeli, aby�cie byli jedno z nami. A by� jedno z nami znaczy to by� jedno z Ojcem i z Jego Synem Jezusem Chrystusem.
1:4	 Piszemy za� to wszystko, aby nasza rado�� by�a pe�na.
1:5	 Zwiastowa� wam za� � i my to samo g�osimy � �e B�g jest �wiat�o�ci� i nie ma w Nim �adnej ciemno�ci.
1:6	 Je�eli twierdzimy, �e stanowimy z Nim jedno, a r�wnocze�nie trwamy w ciemno�ciach, to i s�owem, i czynem sprzeniewierzamy si� prawdzie.
1:7	 Je�eli za� �yjemy w �wiat�o�ci, tak jak On sam trwa w �wiat�o�ci, w�wczas stanowimy jedno�� mi�dzy sob�, a krew Jezusa, Syna Jego, oczyszcza nas z wszelkiego grzechu.
1:8	 Je�eli twierdzimy, �e nie ma w nas �adnego grzechu, to samych siebie oszukujemy i nie ma w nas prawdy.
1:9	 Lecz je�li przyznajemy si� do naszych grzech�w, to B�g, b�d�c wiernym i sprawiedliwym, odpu�ci nam je i oczy�ci nas z wszelkiej nieprawo�ci.
1:10	 Je�eli twierdzimy, �e nie dopu�cili�my si� �adnego grzechu, to czynimy Go k�amc� i nie ma w nas nic z Jego nauki.

2:1	 Pisz� wam to wszystko, dzieci moje, �eby�cie nie grzeszy�y. A je�liby kto� zgrzeszy�, to mamy obro�c� u Ojca [w osobie] Jezusa Chrystusa sprawiedliwego.
2:2	 On to w�a�nie sam jest ofiar� przeb�agaln� za nasze grzechy; zreszt� nie tylko za nasze, lecz tak�e za grzechy ca�ego �wiata.
2:3	 Je�eli zachowujemy Jego przykazania, to mo�emy by� pewni, �e Go znamy.
2:4	 Kto za� m�wi, �e Go zna, a nie zachowuje Jego przykaza�, ten jest [zwyk�ym] k�amc� i nie ma w nim prawdy.
2:5	 Natomiast kto s�ucha Jego nauki, ten w spos�b naprawd� doskona�y mi�uje Boga.
2:6	 I po tym poznajemy, �e stanowimy jedno z Nim. Tak wi�c, kto twierdzi, �e w Nim trwa, powinien post�powa� tak, jak On post�powa�.
2:7	 Nie podaj� wam tu, najmilsi, nowego przykazania. Jest to nakaz istniej�cy od dawna, znany wam od samego pocz�tku jako nauka, kt�r� ju� s�yszeli�cie.
2:8	 A jednak jest to tak�e nowe przykazanie. Jego ca�a prawda okaza�a si� po raz pierwszy w Nim i w nas. Znikaj� bowiem ju� ciemno�ci i ukazuje si� �wiat�o�� prawdziwa.
2:9	 Je�eli tedy kto� twierdzi, �e �yje w �wiat�o�ci, a r�wnocze�nie �ywi nienawi�� do swego brata, to nadal trwa w ciemno�ci.
2:10	 Tylko ten, kto darzy mi�o�ci� brata, rzeczywi�cie trwa w �wiat�o�ci i dla nikogo nie jest przyczyn� upadku.
2:11	 Kto nienawidzi swego brata, �yje w ciemno�ciach, dzia�a w ciemno�ciach i nie wie, dok�d zmierza, poniewa� ciemno�ci za�lepi�y jego wzrok.
2:12	 Pragn� wam donie��, dzieci, �e dost�pujecie odpuszczenia grzech�w ze wzgl�du na Jego imi�.
2:13	 Pragn� u�wiadomi� wam, ojcowie, �e poznali�cie Tego, kt�ry istnieje od pocz�tku. Wam za�, m�odzie�cy, donosz�, �e pokonali�cie Z�ego.
2:14	 Tak wi�c napisa�em wam, dzieci, �e ju� znacie waszego Ojca; wam, ojcowie, za�, �e poznali�cie Tego, kt�ry istnieje od pocz�tku; i wam, m�odzie�cy, �e zostali�cie umocnieni i �e nauka Bo�a trwa w was, i wreszcie, �e zwyci�yli�cie Z�ego.
2:15	 Nie mi�ujcie �wiata ani tego, co jest na �wiecie, bo kto mi�uje �wiat, w tym nie ma mi�o�ci Ojca.
2:16	 Wszystko bowiem, co jest w �wiecie � po��dliwo�� cia�a, po��dliwo�� oczu, wynoszenie si� z powodu rzeczy doczesnych � pochodzi nie od Ojca, lecz od tego �wiata.
2:17	 Tymczasem �wiat przemija razem ze swymi po��dliwo�ciami; ten za�, kto wype�nia wol� Bo��, ostoi si� na wieczno��.
2:18	 Dzieci, to ju� ostatnia godzina i Antychryst, tak jak s�yszeli�cie, ju� nadchodzi. Pojawi�o si� bowiem wielu antychryst�w i po tym poznajemy, �e to ju� ostatnia godzina.
2:19	 Ludzie ci wyszli co prawda spo�r�d nas, lecz w rzeczywisto�ci nie nale�eli do nas. Gdyby bowiem nale�eli do nas, pozostaliby z nami. Odeszli za� po to, �eby si� okaza�o, i� nie wszyscy s� z nami.
2:20	 Wy natomiast zostali�cie namaszczeni [Duchem] �wi�tym i wszyscy znacie ca�� prawd�.
2:21	 Dlatego te� ja nigdy nie pisa�em, �e nie znacie prawdy, bo j� w rzeczywisto�ci znacie. A �aden fa�sz nie mo�e zrodzi� si� z prawdy.
2:22	 Kt� tedy jest k�amc�? Ot� ten, kto nie uznaje, �e Jezus jest Mesjaszem. Prawdziwym Antychrystem jest ten, kto nie uznaje ani Ojca, ani Syna.
2:23	 Ka�dy, kto nie uznaje Syna, nie ma te� nic wsp�lnego i z Ojcem. Kto za� uznaje Syna, jedno stanowi tak�e i z Ojcem.
2:24	 Dlatego starajcie si� trwa� przy tym wszystkim, co us�yszeli�cie na pocz�tku. Je�eli zachowacie w waszym post�powaniu to, co s�yszeli�cie od pocz�tku, b�dziecie trwa� w ��czno�ci z Synem i z Ojcem.
2:25	 A On sam przyobieca� nam �ycie wieczne.
2:26	 Napisa�em wam to wszystko o tych, kt�rzy usi�uj� was zwie�� na manowce.
2:27	 Wy za� starajcie si� o to, by pozostawa�o w was zawsze namaszczenie otrzymane od Niego. Nie potrzebujecie te� innych poucze� od nikogo, gdy� Jego namaszczenie poucza was o wszystkim. Jest to pouczenie niezawodne i w pe�ni prawdziwe. Trwajcie tedy przy Nim tak, jak was nauczy�.
2:28	 Trwajcie przy Nim w�a�nie teraz, dzieci drogie, aby�my mogli z ca�� ufno�ci� oczekiwa� Jego ukazania si� i nie dozna� zawstydzenia w dzie� Jego przyj�cia.
2:29	 Je�eli wiecie, �e jest On sprawiedliwy, to wiedzcie r�wnie�, �e ka�dy, kto post�puje sprawiedliwie, pochodzi od Niego.

3:1	 Patrzcie, jak wielk� mi�o�ci� obdarzy� nas Ojciec; dzi�ki temu zostali�my nazwani dzie�mi Bo�ymi i rzeczywi�cie nimi jeste�my. A je�eli �wiat nas nie uznaje, to tylko dlatego, �e nie zna on r�wnie� i Ojca.
3:2	 Najmilsi, ju� jeste�my dzie�mi Bo�ymi, ale jeszcze nie ujawni�o si� w pe�ni, kim b�dziemy. Wiemy jednak, �e kiedy si� On uka�e, b�dziemy do Niego podobni, bo ujrzymy Go wtedy takim, jakim jest.
3:3	 Ka�dy, kto pok�ada w Nim tak� nadziej�, staje si� �wi�tym, podobnie jak On jest �wi�ty.
3:4	 Ka�dy za�, kto grzeszy dopuszcza, si� bezprawia, poniewa� grzech jest bezprawiem.
3:5	 Wiecie, �e On objawi� si� po to, aby zg�adzi� nasze grzechy, a w Nim samym nie ma �adnego grzechu.
3:6	 Ka�dy, kto trwa w Nim, nie grzeszy, z tych za�, kt�rzy grzesz�, nikt nie widzia� Go ani Go nie pozna�.
3:7	 Dzieci, nie dajcie si� uwie�� nikomu. Kto post�puje sprawiedliwie, jest sprawiedliwy, tak jak On sam jest sprawiedliwy.
3:8	 Natomiast ten, kto grzeszy, pozostaje w mocy diab�a, kt�ry grzeszy� od samego pocz�tku. Syn Bo�y objawi� si� w�a�nie po to, aby zniszczy� dzie�o diab�a.
3:9	 Ka�dy, kto narodzi� si� z Boga, nie dopuszcza si� grzechu, gdy� trwa w nim moc �ycia Bo�ego. Taki cz�owiek nie mo�e grzeszy�, bo narodzi� si� z Boga.
3:10	 A oto po czym mo�na odr�ni� dzieci Bo�e od syn�w diab�a: ka�dy, kto post�puje niesprawiedliwie, podobnie zreszt� jak i ten, kto nie mi�uje swego brata � nie jest z Boga.
3:11	 Wola za� Bo�a nam objawiona jest od samego pocz�tku taka, �eby�my si� wzajemnie mi�owali.
3:12	 Nie mo�emy post�powa� tak jak Kain, kt�ry pozostaj�c w mocy Z�ego, zabi� swego brata. A czemu go zabi�? Poniewa� to, co sam czyni�, by�o z�e, podczas gdy uczynki jego brata by�y sprawiedliwe.
3:13	 Nie powinni�cie si� dziwi�, bracia, gdy �wiat b�dzie was nienawidzi�.
3:14	 Wiemy przecie�, �e przeszli�my ze �mierci do �ycia w�a�nie dlatego, �e mi�ujemy braci. Ten za�, kto nie mi�uje, nadal trwa w �mierci.
3:15	 Ka�dy, kto nienawidzi swego brata, jest morderc�. A wiecie przecie�, �e �aden morderca nie nosi w sobie [zadatk�w] �ycia wiecznego.
3:16	 Czym jest mi�o��, poznali�my po tym, �e On odda� za nas swoje �ycie. Zatem my r�wnie� powinni�my oddawa� �ycie za braci.
3:17	 Czy� mo�e trwa� mi�o�� Boga w cz�owieku, kt�ry b�d�c posiadaczem d�br tego �wiata, zamyka swe serce na widok brata cierpi�cego niedostatek?
3:18	 Dzieci, nie mi�ujmy s�owem i j�zykiem, lecz czynem i prawd�.
3:19	 Wtedy b�dziemy pewni, �e trwamy w prawdzie, a nasze serce b�dzie w Jego obliczu spokojne.
3:20	 A je�li nasze serce ma nam co� do wyrzucenia, to pami�tajmy, �e B�g jest wi�kszy od naszego serca i �e zna wszystko.
3:21	 Najmilsi, je�li sumienie nic nam nie wyrzuca, to mo�emy mie� pe�n� ufno�� w Bogu.
3:22	 W�wczas o cokolwiek b�dziemy Go prosi�, otrzymamy od Niego, dlatego �e zachowujemy Jego przykazania i czynimy to, co si� Jemu podoba.
3:23	 On za� nakazuje nam, �eby�my wierzyli w imi� jego Syna, Jezusa Chrystusa, i mi�owali jedni drugich, tak jak On nam poleci�.
3:24	 Ka�dy, kto s�ucha Jego nakaz�w, trwa w Bogu, a B�g w nim. To za�, �e On przebywa w nas, poznajemy po dzia�aniu Ducha, kt�rego nam da�.

4:1	 Najmilsi, nie wierzcie zbyt �atwo ka�demu, kto twierdzi, �e pozostaje pod dzia�aniem ducha, lecz postarajcie si� zbada�, czy chodzi rzeczywi�cie o Ducha Bo�ego. Wiecie przecie�, �e istnieje na �wiecie wielu fa�szywych prorok�w.
4:2	 A oto, po czym poznaje si� Ducha Bo�ego: ka�dy, kto uznaje, �e Jezus Chrystus przyszed� na �wiat w ciele, jest z Boga.
4:3	 Nie ma za� nic wsp�lnego z Bogiem ten, kto nie uznaje Jezusa. Pozostaje on raczej na us�ugach Antychrysta. S�yszeli�cie kiedy� o tym, �e ma przyj��. Ot� on ju� przebywa na �wiecie.
4:4	 Wy za�, dzieci, z Boga jeste�cie i pokonali�cie tamtych [fa�szywych nauczycieli], gdy� Ten, kt�ry w was jest, przewy�sza tego, kt�ry jest w �wiecie.
4:5	 Oni ze �wiata wyszli i m�wi� tak, jak m�wi si� do �wiata, i dlatego �wiat ich s�ucha.
4:6	 My za� z Boga jeste�my i s�ucha nas ka�dy, kto zna Boga. Nie s�ucha nas tylko ten, kto nie jest z Boga. Oto jak odr�nia si� ducha prawdy od ducha zak�amania.
4:7	 Najmilsi, kochajmy si� nawzajem, gdy� [prawdziwa] mi�o�� od Boga pochodzi. Tak wi�c ka�dy, kto mi�uje, narodzi� si� z Boga i zna Boga.
4:8	 Ten za�, kto nie mi�uje, nie zna Boga, gdy� B�g jest mi�o�ci�.
4:9	 A mi�o�� Boga ku nam objawia si� w tym w�a�nie, �e zes�a� na �wiat Syna swego Jednorodzonego, aby�my dzi�ki Niemu mieli �ycie.
4:10	 Mi�o�� przejawia si� w tym, �e nie my umi�owali�my Boga, lecz �e On sam umi�owa� nas i wyda� Syna swego jako ofiar� prze...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin