Akcja sprzątania świata pod hasłem.doc

(43 KB) Pobierz
Akcja sprzątania świata pod hasłem:

Akcja sprzątania świata pod hasłem:

 

 



 

 

 

 

 

 

 

Prowadząca zajęcia: mgr Honorata Antkowiak

Data: 14.09.2012

Grupa Odkrywcy 5- latki

 

Cele ogólne:

·                    Kształtowanie proekologicznych nawyków w codziennym życiu

·                    Uwrażliwienie dzieci na piękno przyrody oraz jej istotne miejsce w naszym ekosystemie

·                    Kształtowanie umiejętności podejmowania konkretnych działań: segregowanie odpadów

 

Cele szczegółowe:

·                    Uświadomienie dzieciom jakie zagrożenia w stosunku do przyrody płyną ze strony człowieka ( zaśmiecanie)

·                    Zachęcanie do segregowania odpadów

·                    Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za stan środowiska

·                    Zapoznanie dzieci z rodzajami odpadów

 

Materiały dydaktyczne:

·                    Obrazki przedstawiające zanieczyszczone lasy oraz piękne lasy

·                    Ilustracje przedstawiające pogodę

·                    Różnego rodzaju odpady

·                    Piosenki, wiersze

·                    Kolorowe pojemniki na odpady

·                    Odznaki „Strażnika przyrody”

·                    Stare gazety

·                    Karteczki z symbolami odpadów

·                    Tablice przedstawiające pojemniki na odpady

 

Metody pracy:

·                    Oglądowa- obserwacje

·                    Oparta na działalności praktycznej dziecka

·                    Werbalna- pogadanka

·                    Odimienna metoda nauki czytania i pisania wg I. Majchrzak

·                    Kinezjologia edukacyjna

 

 

 

 

Realizacja podstawy programowej:

·                    Obdarza uwagą dzieci i dorosłych aby zrozumieć to, co mówią i czego oczekują

·                    Przestrzega zasad obowiązujących w społeczności dziecięcej

·                    Uważnie słuch a i pyta o niezrozumiałe fakty

·                    Grupuje obiekty w sensowny sposób

·                    Stara się łączyć przyczynę ze skutkiem i próbuje przewidywać co się może wydarzyć

·                    Uczestniczy w zabawach ruchowych

·                    Zna zagrożenia płynące ze świata ludzi

·                    Dysponuje sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo0 ruchową

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przebieg zajęć:

1.                  Kinezjologia edukacyjna: ruchy naprzemienne z wykorzystaniem folii aluminiowej

 

2.                  „ Co możemy zrobić? ”

Nauczycielka recytuje dzieciom wiersz Pt. „Sznurek Jurka”, wykładając na środek dywanika ( boiska) obrazki przedstawiające rzeczy o których jest mowa w wierszu.

Krótka rozmowa z dziećmi nt. wiersza:

·                    W jaki sposób podwórko zamieniło się w śmietnik?

·                    Jakie były konsekwencje postępowania dzieci?

·                    Jak oceniasz postępowanie dzieci?

·                    Co dzieci powinny zrobić ze śmieciami?

·                    Jak możemy zaradzić takim sytuacjom?

 

3.                  „Celny rzut”- zabawa ruchowa

Dzieli gniotą stare gazety w kulkę, następnie każdy stara się trafnie rzucić kulkę do kosza.

 

4.                  „Co jest na obrazku?”- ćwiczenia analizy wzrokowej

Dzieci oglądają ilustracje przedstawiające zanieczyszczony las i czysty las. Opowiadają co jest na ilustracji a następnie doszukują się przyczyn powstania zaistniałych sytuacji. Wspólnie ustalają plan jak pomóc lasom.

 

5.                  „Śmietnikowy stworek”- działalność plastyczna

Dzieci wykonują stworka z przygotowanych odpadów.

 

6.                  Rozmowa z dziećmi o środowisku naturalnym oraz odpadach

·                    co to są odpady i skąd się biorą?

·                    Na czym polega segregacja śmieci?

·                    Na jakie grupy segregujemy śmieci? ( papier- makulatura, szkło, plastik, metal)

·                    Czy odpady   możemy powtórnie wykorzystać?

·                    Co się dzieje z odpadami wtórnymi?

 

7.                  „Ziarenko”- zabawa muzyczno- ruchowa

Dzieci uczą się metodą słuchowo- pamięciową piosenki o ziarenku. Ilustrują ruchem słuchaną piosenkę

 

8.                  Bądź strażnikiem przyrody- sprzątaj po sobie odpady!- akcja sprzątania podwórka przedszkolnego

dzieci dzielą się na 4 grupy losując kolorowe wstążki. Każda grupa otrzymuje worek z symbolem odpowiedniego rodzaju odpadów jaki mają zebrać.

 

9.                  „ Mali strażnicy lasu”

Wręczenie wszystkim dzieciom pamiątkowych medali.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin