Readme 1.4.txt

(73 KB) Pobierz
Heroes of Might & Magic V
Wersja 1.4

Październik 2006

Spis treści
================== 

1.  Wymagania systemowe
2.  Instalacja
3.  Zmiany w aktualizacji 1.4
3a. Zmiany w aktualizacji 1.3
3b. Zmiany w aktualizacji 1.2f 
3c. Zmiany w aktualizacji 1.2
3d. Zmiany w aktualizacji 1.1
4.  Znane problemy
5.  Rozwiązywanie problemów
6.  Pomoc techniczna
7.  Podziękowania
8.  Informacje prawne

1. Wymagania systemowe
======================

Minimum
-------

- System:     	Windows 2000/XP, SP2, DirectX 9.0C
- Procesor:   	Pentium 4 / Athlon 1.5 GHz lub szybszy
- RAM: 		512 MB lub więcej
- Grafika:    	128 MB AGP GeForce4 Ti4200 / RADEON 8500 lub nowsze
- CD/DVD-ROM: 	32x
- Dźwięk:     	16-bitowa karta dźwiękowa PCI kompatybilna z DirectX


Zalecane
-----------

- System: 	Windows 2000/XP, DirectX 9.0c z Kwietnia 2005
- Procesor: 	Pentium 4 3.0 GHz / Athlon 3000+ lub wyższy
- RAM: 	1	024MB lub więcej
- Grafika: 	256 MB AGP 8x GeForceFX 6600 / RADEON x800 lub nowsze
- CD/DVD-ROM: 	32x
- Procesor dźwięku Dolby Surround 5.1


2. Instalacja
===============

Przed instalacją upewnij się, że instalujesz aktualizację do twojej wersji gry.

1. Zamknij wszystkie inne programy przed instalacją aktualizacji 1.2 Heroes of Might & Magic V

2. Uruchom plik instalacyjny.

3. Postępuj zgodnie ze wskazówkami pojawiającymi się na ekranie.

Po zainstalowaniu możesz uruchomić grę z menu Start ('Start' -> 'programy' -> 'Ubisoft' -> 'Heroes of Might and Magic V' -> 'Heroes 
of Might and Magic V') lub za pomocą pliku 'Heroes.exe' z katalogu instalacji gry (domyślnie gra będzie zainstalowana w katalogu 
"C:\Program Files\Ubisoft\Heroes of Might and Magic V").

Uwaga: By kontynuować grę w zapisaną sesję wieloosobową lub scenariusz, będziesz musiał ponownie uruchomić grę po zakończeniu misji.

3.  Zmiany wprowadzone w patchu 1.4
===============
Dodano następujące cechy:
===============

"Papierowa Lalka" w interfejsie schowka bohatera.
Gra i edytor wspierają sieć Peer2Peer.
Narzędzie Edycji Bohatera.

Naprawione błędy oraz dokonane zmiany:
===============

Stabilność:

- Gra nie zawiesza się przy wysyłaniu wyników do okienka Ubi 
- Gra nie zawiesza się przy ustalaniu rankingu Ubi w momencie, gdy host gry jest odłączony
- Wyniki gry nie są wysłane do ubi.com, gdy sytuacja nie jest już aktualna
- Umieszczenie "punktu wejścia" przedmiotu na mapie nie powoduje zawieszania się edytora

Interfejsy:

- Nie ma już sytuacji, w której przycisk "Rusz Bohaterem" wyłączał się na początku tury
- Na Mapie Zagadki nie ma już ukrywania ruchu bohatera
- W interfejsie "Oczekiwania" standardowe imiona graczy zmieniają się wraz ze zmianą koloru gracza
- Regionalne różnice między wyborem zaklęcia a ikoną zaklęcia zostały zniesione
- Poprawnie wyświetla się więcej niż 1000 istot w jednym oddziale
- W interfejsie tworzącym Pojedynek, poprawiono wyświetlanie dużej ikony losowo generowanego bohatera
- Zmiany w opcjach można teraz zapisywać poprzez kliknięcie przycisku "Zastosuj"
- Przycisk "Wyczyść" w Auli Sław nie czyści obecnie wszystkich wyników, w tym standardowych
- Bug polegający na tym, że nie wszystkie ulepszenia były poprawnie aktualizowane został usunięty
- Usunięto błąd nie pozwalający na wykonanie ruchu po opuszczeniu wiru
- W trybie Hot Seat nie wyświetla się już istotnych informacji po tym, jak gracz wciśnie "Koniec Tury"
- Poprawiono ikony następujących jednostek: Matrona Cienia, Kawalerzysta, Widmo, Kostucha, Srebrny Jednorożec oraz Szmaragdowy Smok.
- Poprawiono ikonę Sakwy Złota bez Dna
- Poprawiono wyświetlanie się zbyt długich nazw zadań
- Poprawiono obsługę podziału armii
- Usprawniono ekran podsumowania misji
- Skrót klawiszowy Alt+F4 działa już poprawnie w trybie Pojedynku
- Naprawiono wiele błędów w tekście

Rozgrywka i mechanika gry:

- Projekt pojedynku 3x3 został poprawiony
- Usunięto problem z niekompletnym ustawieniem armii w pojedynku 3x3
- Gremliny w każdej sytuacji mogą tylko raz na turę naprawiać machiny oraz produkować jednostki
- Magowie już nie powodują obrażeń własnych podczas rzucania zaklęć
- Wampiry nie mogą już regenerować sił po ataku nieumrałych
- Poprawiono błąd modyfikacji następującego artefaktu: Wisior Mistrzostwa
- Umiejętność "Anioł Stróż" nie daje bohaterowi dodatkowej tury po tym, jak oddział wskrzeszony przez "Anioła Stróża" zginął
- Specjalizacja u bohatera Lochu, Eruiny działa poprawnie
- Zmiany w Kontratak (Rycerz), Demoniczny atak (Lord Demonów), Duchowe powiązanie (Nekromanta)
- Aby rzucić "znak" bohater potrzebuje już tylko pół tury 
- Nie można rzucić dwóch "znaków" jednocześnie, nowy odwołuje działanie poprzedniego
- Działanie "znaku" działa aż do zakończenia walki
- Guildie Magów mają taką samą cenę w każdym mieście
- Umiejętność Brama została usprawniona
- Następujące artefakty są w scenariuszach umieszczane losowo: Język Smoczego Ognia, Łuk z Rogu Jednorożca, Pierścień Życia, Laska Utrapienia, Peleryna Żałoby, Pierścień Śmierci, Wisior Nekromanty
- Zmieniono koszt budynków w mieście Sylvan
- Stworzenia są grupowane w siedzibach
- Dodano nowe wymaganie do umiejętności "Impregnowana Balista"
- Jednostki nie giną już podczas walki po dokonaniu podziału armii


Mapy:
- Na mapie "Ziemia Niczyja" zlikwidowano błąd, który pozwalał graczom na uzyskanie dostępu do pewnych przedmiotów bez konieczności walki ze strażnikami

Edytor Map: 
- Poprawiono funkcjonalność

Inne:
- Naprawiono błąd w zachowaniu kamery, gdy Paladyn był atakowany przez jednostkę strzelającą
- Naprawiono błąd w zachowaniu kamery, gdy jednostka jest "przerażona" atakiem ze strony Piekielnego Rumaka
- Naprawiono błąd w zachowaniu kamery, gdy jednostka była zaatakowana z dystansu
- Bohaterowie nie mogą chodzić po terenie, gdy jest duże nachylenie tego terenu względem podłoża
- Błąd polegający na błędnym odświeżaniu ikony przycisku automatycznej walki w trybie hot-seat dla dwóch graczy walczących ze sobą został naprawiony
- Zlikwidowano opóźnienie między kliknięciem celu ruchu dla bohatera i jego faktycznym ruchem na mapie przygody
- Zlikwidowano bug zmieniający rozdzielczość ekranu po tym, jak system przechodził w tryb "standby"
- Artefakt Pierścień Nieskruszonych ma teraz poprawny koszt
- Poprawiono niebo w Nekropoliach

i wiele innych...

3a. Zmiany wprowadzone w patchu 1.3
===============

(!) Niektóre poprawki będą w stanie skutecznie zadziałać dopiero po restartowaniu mapy, jeśli wczytujesz mapę ze stanu gry zapisanego w poprzedniej wersji.

Dodane cechy gry:

Edytor map (podręcznik użytkownika znajdziesz dzięki następującej ścieżce dostępu: Start -> All Programs -> Ubisoft -> Folder gry (zależy od wersji) -> Practical_Guide_HoMM5_Editor.pdf)

Pojedynek:
- nowy format 3 x 3 pojedynku bohaterów
- bohaterowie są losowo dobierani
- interfejs bohatera oraz jego armii

Nowe menu Rezultatów Misji 

Skrót klawiaturowy 'ALT' podświetla na mapie przygody wszystkie interaktywne przedmioty (zasoby, potwory, budynki itd.) 

Skróty klawiaturowe 'CTRL' + '1,2,3...', aby wejść do poszczególnych zamków.

Cztery nowe mapy do gry wieloosobowej: 
- “Szkoła Magii i Miecza”
- “Sprzymierzeńcy”
- “Wind Rose"
- “Kraina niczyja”

Dokonane zmiany i naprawione bugi:

Stabilność gry, wysypywanie się gry.
- gra nie wysypuje się w momencie, gdy próba zapisu dokonywana jest przy niewystarczającej ilości miejsca na twardym dysku
- naprawiono kilka bugów w Trybie Ducha, które powodowały, że gra się zacinała

Mapy.
- Mapa “Kraina wygnańców” nie posiada już budynków, do których nie można by było wejść
- W mapie "Droga do władzy” zlikwidowano obecność istot, z którymi nie można było wejść w interakcję.

Poprawione błędy w mechanice gry.
- duch nie jest w stanie dojrzeć liczby istot w oddziale, jeśli jeden z bohaterów gracza ma rozwiniętą zdolność Odkrywania
- wszystkie istoty mogą korzystać ze swoich specjalnych zdolności, gdy są pod wpływem zaklęcia Hipnoza
- zdolność Podatnik posiadana przez chłopów działa poprawnie, gdy są podzieleni na oddziały
- ujemne modyfikatory 50% atakujących, którzy strzelali ponad murami miasta teraz poprawnie sumują się z ujemnym modyfikatorem 50% za strzelanie na dużą odległość, dając łącznie 75% ujemnych modyfikatorów do zadanych obrażeń    
- naprawiono błąd, który pozwalał pod pewnymi warunkami na to, by artefakty złożone za połowę ceny sprzedawać po pełnej cenie
- zaklęcie przywołania Okrętu Shalassy działa poprawnie na mostach i niektórych brzegach
- dodatek Zdalnego Sterowania działa poprawnie 
- żywiołaki mogą się teraz pojawiać na liście Ulubionych Wrogów
- bohater korzystający z artefaktu Skrzydła Anioła może być teraz zatrzymany kliknięciem myszy
 
Zmiany w balansie gry:
- zmniejszono zniszczenia, jakie zadaje Grad Meteorytów na poziomie zaawansowanym i eksperckim
- Hipnoza nie zostaje zdjęta, gdy zahipnotyzowana istota otrzymuje obrażenia; jednak każdy rzucający zaklęcie może mieć tylko jedną aktywną istotę pod zaklęciem Hipnoza
 
- zaklęcie Ognista Pułapka zakłada miny w losowo generowanych lokacjach nie na całym polu, lecz w rejonie  5x5 pól, który został wybrany przez gracza; w tym rejonie położenie min jest nadal losowe
- zaklęcie Tajemna Zbroja jest w stanie przyjąć więcej obrażeń
- zaklęcie Widmowe Zastępy pozwala teraz na tworzenie tylko jednego widma dla każdej z grup istot; widmo nie ma aktywnych zdolności i posiada tyle amunicji, co oryginalny oddział, do którego jest podłączone  
- zaklęcie Przywołaj Istoty zabiera w tej chwili 75% punktów ruchu bohatera (jeśli bohater nie posiada wystarczającej ilości punktów, rzucenie zaklęcia musi poczekać do następnej rundy)
- każde użycie zaklęcia Wskrześ Umarłych w tej chwili o 20% zmniejsza maksymalną ilość punk...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin