Heroes of Might & Magic V Wersja 1.4 Październik 2006 Spis treści ================== 1. Wymagania systemowe 2. Instalacja 3. Zmiany w aktualizacji 1.4 3a. Zmiany w aktualizacji 1.3 3b. Zmiany w aktualizacji 1.2f 3c. Zmiany w aktualizacji 1.2 3d. Zmiany w aktualizacji 1.1 4. Znane problemy 5. Rozwiązywanie problemów 6. Pomoc techniczna 7. Podziękowania 8. Informacje prawne 1. Wymagania systemowe ====================== Minimum ------- - System: Windows 2000/XP, SP2, DirectX 9.0C - Procesor: Pentium 4 / Athlon 1.5 GHz lub szybszy - RAM: 512 MB lub więcej - Grafika: 128 MB AGP GeForce4 Ti4200 / RADEON 8500 lub nowsze - CD/DVD-ROM: 32x - Dźwięk: 16-bitowa karta dźwiękowa PCI kompatybilna z DirectX Zalecane ----------- - System: Windows 2000/XP, DirectX 9.0c z Kwietnia 2005 - Procesor: Pentium 4 3.0 GHz / Athlon 3000+ lub wyższy - RAM: 1 024MB lub więcej - Grafika: 256 MB AGP 8x GeForceFX 6600 / RADEON x800 lub nowsze - CD/DVD-ROM: 32x - Procesor dźwięku Dolby Surround 5.1 2. Instalacja =============== Przed instalacją upewnij się, że instalujesz aktualizację do twojej wersji gry. 1. Zamknij wszystkie inne programy przed instalacją aktualizacji 1.2 Heroes of Might & Magic V 2. Uruchom plik instalacyjny. 3. Postępuj zgodnie ze wskazówkami pojawiającymi się na ekranie. Po zainstalowaniu możesz uruchomić grę z menu Start ('Start' -> 'programy' -> 'Ubisoft' -> 'Heroes of Might and Magic V' -> 'Heroes of Might and Magic V') lub za pomocą pliku 'Heroes.exe' z katalogu instalacji gry (domyślnie gra będzie zainstalowana w katalogu "C:\Program Files\Ubisoft\Heroes of Might and Magic V"). Uwaga: By kontynuować grę w zapisaną sesję wieloosobową lub scenariusz, będziesz musiał ponownie uruchomić grę po zakończeniu misji. 3. Zmiany wprowadzone w patchu 1.4 =============== Dodano następujące cechy: =============== "Papierowa Lalka" w interfejsie schowka bohatera. Gra i edytor wspierają sieć Peer2Peer. Narzędzie Edycji Bohatera. Naprawione błędy oraz dokonane zmiany: =============== Stabilność: - Gra nie zawiesza się przy wysyłaniu wyników do okienka Ubi - Gra nie zawiesza się przy ustalaniu rankingu Ubi w momencie, gdy host gry jest odłączony - Wyniki gry nie są wysłane do ubi.com, gdy sytuacja nie jest już aktualna - Umieszczenie "punktu wejścia" przedmiotu na mapie nie powoduje zawieszania się edytora Interfejsy: - Nie ma już sytuacji, w której przycisk "Rusz Bohaterem" wyłączał się na początku tury - Na Mapie Zagadki nie ma już ukrywania ruchu bohatera - W interfejsie "Oczekiwania" standardowe imiona graczy zmieniają się wraz ze zmianą koloru gracza - Regionalne różnice między wyborem zaklęcia a ikoną zaklęcia zostały zniesione - Poprawnie wyświetla się więcej niż 1000 istot w jednym oddziale - W interfejsie tworzącym Pojedynek, poprawiono wyświetlanie dużej ikony losowo generowanego bohatera - Zmiany w opcjach można teraz zapisywać poprzez kliknięcie przycisku "Zastosuj" - Przycisk "Wyczyść" w Auli Sław nie czyści obecnie wszystkich wyników, w tym standardowych - Bug polegający na tym, że nie wszystkie ulepszenia były poprawnie aktualizowane został usunięty - Usunięto błąd nie pozwalający na wykonanie ruchu po opuszczeniu wiru - W trybie Hot Seat nie wyświetla się już istotnych informacji po tym, jak gracz wciśnie "Koniec Tury" - Poprawiono ikony następujących jednostek: Matrona Cienia, Kawalerzysta, Widmo, Kostucha, Srebrny Jednorożec oraz Szmaragdowy Smok. - Poprawiono ikonę Sakwy Złota bez Dna - Poprawiono wyświetlanie się zbyt długich nazw zadań - Poprawiono obsługę podziału armii - Usprawniono ekran podsumowania misji - Skrót klawiszowy Alt+F4 działa już poprawnie w trybie Pojedynku - Naprawiono wiele błędów w tekście Rozgrywka i mechanika gry: - Projekt pojedynku 3x3 został poprawiony - Usunięto problem z niekompletnym ustawieniem armii w pojedynku 3x3 - Gremliny w każdej sytuacji mogą tylko raz na turę naprawiać machiny oraz produkować jednostki - Magowie już nie powodują obrażeń własnych podczas rzucania zaklęć - Wampiry nie mogą już regenerować sił po ataku nieumrałych - Poprawiono błąd modyfikacji następującego artefaktu: Wisior Mistrzostwa - Umiejętność "Anioł Stróż" nie daje bohaterowi dodatkowej tury po tym, jak oddział wskrzeszony przez "Anioła Stróża" zginął - Specjalizacja u bohatera Lochu, Eruiny działa poprawnie - Zmiany w Kontratak (Rycerz), Demoniczny atak (Lord Demonów), Duchowe powiązanie (Nekromanta) - Aby rzucić "znak" bohater potrzebuje już tylko pół tury - Nie można rzucić dwóch "znaków" jednocześnie, nowy odwołuje działanie poprzedniego - Działanie "znaku" działa aż do zakończenia walki - Guildie Magów mają taką samą cenę w każdym mieście - Umiejętność Brama została usprawniona - Następujące artefakty są w scenariuszach umieszczane losowo: Język Smoczego Ognia, Łuk z Rogu Jednorożca, Pierścień Życia, Laska Utrapienia, Peleryna Żałoby, Pierścień Śmierci, Wisior Nekromanty - Zmieniono koszt budynków w mieście Sylvan - Stworzenia są grupowane w siedzibach - Dodano nowe wymaganie do umiejętności "Impregnowana Balista" - Jednostki nie giną już podczas walki po dokonaniu podziału armii Mapy: - Na mapie "Ziemia Niczyja" zlikwidowano błąd, który pozwalał graczom na uzyskanie dostępu do pewnych przedmiotów bez konieczności walki ze strażnikami Edytor Map: - Poprawiono funkcjonalność Inne: - Naprawiono błąd w zachowaniu kamery, gdy Paladyn był atakowany przez jednostkę strzelającą - Naprawiono błąd w zachowaniu kamery, gdy jednostka jest "przerażona" atakiem ze strony Piekielnego Rumaka - Naprawiono błąd w zachowaniu kamery, gdy jednostka była zaatakowana z dystansu - Bohaterowie nie mogą chodzić po terenie, gdy jest duże nachylenie tego terenu względem podłoża - Błąd polegający na błędnym odświeżaniu ikony przycisku automatycznej walki w trybie hot-seat dla dwóch graczy walczących ze sobą został naprawiony - Zlikwidowano opóźnienie między kliknięciem celu ruchu dla bohatera i jego faktycznym ruchem na mapie przygody - Zlikwidowano bug zmieniający rozdzielczość ekranu po tym, jak system przechodził w tryb "standby" - Artefakt Pierścień Nieskruszonych ma teraz poprawny koszt - Poprawiono niebo w Nekropoliach i wiele innych... 3a. Zmiany wprowadzone w patchu 1.3 =============== (!) Niektóre poprawki będą w stanie skutecznie zadziałać dopiero po restartowaniu mapy, jeśli wczytujesz mapę ze stanu gry zapisanego w poprzedniej wersji. Dodane cechy gry: Edytor map (podręcznik użytkownika znajdziesz dzięki następującej ścieżce dostępu: Start -> All Programs -> Ubisoft -> Folder gry (zależy od wersji) -> Practical_Guide_HoMM5_Editor.pdf) Pojedynek: - nowy format 3 x 3 pojedynku bohaterów - bohaterowie są losowo dobierani - interfejs bohatera oraz jego armii Nowe menu Rezultatów Misji Skrót klawiaturowy 'ALT' podświetla na mapie przygody wszystkie interaktywne przedmioty (zasoby, potwory, budynki itd.) Skróty klawiaturowe 'CTRL' + '1,2,3...', aby wejść do poszczególnych zamków. Cztery nowe mapy do gry wieloosobowej: - “Szkoła Magii i Miecza” - “Sprzymierzeńcy” - “Wind Rose" - “Kraina niczyja” Dokonane zmiany i naprawione bugi: Stabilność gry, wysypywanie się gry. - gra nie wysypuje się w momencie, gdy próba zapisu dokonywana jest przy niewystarczającej ilości miejsca na twardym dysku - naprawiono kilka bugów w Trybie Ducha, które powodowały, że gra się zacinała Mapy. - Mapa “Kraina wygnańców” nie posiada już budynków, do których nie można by było wejść - W mapie "Droga do władzy” zlikwidowano obecność istot, z którymi nie można było wejść w interakcję. Poprawione błędy w mechanice gry. - duch nie jest w stanie dojrzeć liczby istot w oddziale, jeśli jeden z bohaterów gracza ma rozwiniętą zdolność Odkrywania - wszystkie istoty mogą korzystać ze swoich specjalnych zdolności, gdy są pod wpływem zaklęcia Hipnoza - zdolność Podatnik posiadana przez chłopów działa poprawnie, gdy są podzieleni na oddziały - ujemne modyfikatory 50% atakujących, którzy strzelali ponad murami miasta teraz poprawnie sumują się z ujemnym modyfikatorem 50% za strzelanie na dużą odległość, dając łącznie 75% ujemnych modyfikatorów do zadanych obrażeń - naprawiono błąd, który pozwalał pod pewnymi warunkami na to, by artefakty złożone za połowę ceny sprzedawać po pełnej cenie - zaklęcie przywołania Okrętu Shalassy działa poprawnie na mostach i niektórych brzegach - dodatek Zdalnego Sterowania działa poprawnie - żywiołaki mogą się teraz pojawiać na liście Ulubionych Wrogów - bohater korzystający z artefaktu Skrzydła Anioła może być teraz zatrzymany kliknięciem myszy Zmiany w balansie gry: - zmniejszono zniszczenia, jakie zadaje Grad Meteorytów na poziomie zaawansowanym i eksperckim - Hipnoza nie zostaje zdjęta, gdy zahipnotyzowana istota otrzymuje obrażenia; jednak każdy rzucający zaklęcie może mieć tylko jedną aktywną istotę pod zaklęciem Hipnoza - zaklęcie Ognista Pułapka zakłada miny w losowo generowanych lokacjach nie na całym polu, lecz w rejonie 5x5 pól, który został wybrany przez gracza; w tym rejonie położenie min jest nadal losowe - zaklęcie Tajemna Zbroja jest w stanie przyjąć więcej obrażeń - zaklęcie Widmowe Zastępy pozwala teraz na tworzenie tylko jednego widma dla każdej z grup istot; widmo nie ma aktywnych zdolności i posiada tyle amunicji, co oryginalny oddział, do którego jest podłączone - zaklęcie Przywołaj Istoty zabiera w tej chwili 75% punktów ruchu bohatera (jeśli bohater nie posiada wystarczającej ilości punktów, rzucenie zaklęcia musi poczekać do następnej rundy) - każde użycie zaklęcia Wskrześ Umarłych w tej chwili o 20% zmniejsza maksymalną ilość punk...
ira531