Teleturniej czytelniczy pt. „W krainie bajek”.
dla dzieci w młodszym wieku szkolnym
Cele ogólne:
- utrwalenie znajomości wcześniej poznanych bajek,
- doskonalenie umiejętności wyrażania się poprzez słowo, gest oraz mimikę,
- rozwijanie umiejętności współpracy w zespole, komunikowania się i dzielenia na role.
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- rozpozna rozmaite tytuły bajek,
- potrafi dopasować rekwizyt do bajki, analizować i wnioskować w toku lekcji oraz rozpoznawać postacie i bohaterów bajek,
- umie zamknąć myśl w logiczną całość,
- wysłowi się poprzez słowo, gest i mimikę,
- rozwinie umiejętności współpracy w zespole, komunikowania się i dzielenia na role.
Metody pracy według J. Krzyżanowskiej:
- podające: pogadanka, objaśnienie, dyskusja.
- praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe.
Formy organizacyjne:
Praca z całą grupą oraz podział na zespoły.
Pomoce:
Krzyżówka z hasłem wprowadzająca w tematykę zajęć, karty pracy, tabliczki z szablonami liter A B C, kartoniki z przydziałem do grup, tablica punktacji, zagadki wybrane z książki pt. „Skarbnica zagadek”- T. Klucha, magnetofon
Przebieg zajęć:
1.Powitanie dzieci przez prowadzącą:
Witam dzieci, które:
- mają dziś dobry humor,
- lubią czytać książki,
- lubią bawić się,
- chcą wziąć udział w dzisiejszych zajęciach
(osoby, które czują się powitane, machają ręką do nauczyciela).
2. Rozwiązanie krzyżówki, wprowadzającej w tematykę zajęć.
Hasło: TELETURNIEJ W KRAINIE BAJEK.
1.
K
S
I
Ą
Ż
I 5
2.
C
H
M
U
R
A 4
3.
J
A
J 11
O
4.
N 6
5.
W 1
Ę
G
I 7
E 12
L
6.
A 10
P
T
E 8
K 2
R 3
Z
7.
K 13
8.
D
Ó
B 9
1. Można wypożyczać je w bibliotece.
2. Płynie po niebie mała lub duża, gdy zakryje słońce wtedy świat się zachmurza.
3. Można jeść je na miękko, twardo lub zrobić można z niego jajecznicę.
4. Jest czarna i nastaje zawsze po dniu.
5. Czarne, twarde jak kamienie, w piecu pali się płomieniem.
6. Za ladą stoi sprzedaje syrop, gdy gardło boli.
7. Rośnie w klasie w doniczce, ale przyznam szczerze, że często mylą go z kolczastym jeżem.
8. U wróbla krótki i ostry u bociana długi, czerwony i prosty.
3. Zaproszenie dzieci do wzięcia udziału w teleturnieju oraz podział na cztery równoliczne zespoły (losowanie z kuferka karteczek w czterech kolorach) Wyznaczenie kapitanów drużyn oraz osoby odpowiedzialnej za zapisywanie punktacji.
4. Wyznaczone zespoły zajmują miejsca przy stolikach i następuje otwarcie świetlicowego teleturnieju: pt. „W krainie bajek”.
5. Pierwsza konkurencja „To samo pytanie dla wszystkich zespołów”. Drużyny mają do wyboru trzy odpowiedzi, z czego tylko jedna jest prawdziwa.(załącznik 1).Za prawidłową odpowiedź przydzielany jest 1 punkt.
6. Konkurencja druga - zespoły otrzymują karty pracy, które rozwiązują przy swoich stolikach (załącznik 2).
7. Konkurencja trzecia „Odgadywanie zagadek – kto pierwszy ten lepszy” załącznik 3 Za prawidłową odpowiedź drużyna uzyskuje 1 punkt, natomiast gdy odpowiedź jest niepoprawna,...
agabogusz