Protokół OBD KW 1281.doc

(730 KB) Pobierz
Dowiedz się o możliwościach diagnostyki pokładowej diagnostyki pojazdu w książce z OBD


Fahrzeugdiagnose mit OBD (OBD I, OBD II und KW 1281)
Informieren Sie sich über die Möglichkeiten der On-Board-Diagnose im Buch Fahrzeugdiagnose mit OBD . Dowiedz się o możliwościach diagnostyki pokładowej diagnostyki pojazdu w książce z OBD.
Das Buch bei Elektor oder im OBD2-Shop bestellen. Książka w Elektor lub OBD2-Shop porządku.

·         Inhaltsverzeichnis (ca. 41 KB) als PDF Spis treści (około 41 KB) i PDF

·         Leseprobe (ca. 113 KB) als PDF Zdania (około 113 KB) i PDF


 


OBD KW 1281 Protokoll Protokół OBD KW 1281

Inhalt Zawartość

Einführung Wprowadzenie
Informationsquellen W przypadku
Protokolltyp Typ protokołu
Testumgebung środowisku testowym
KW1281 - Initialisierung KW1281 - Zainicjowanie
KW1281 - Timing KW1281 - Timing
KW1281 - Gerätedaten KW1281 - Urządzenie danych
KW1281 - Sensordaten KW1281 - Sensor Data
KW1281 - Kommunikationsende KW1281 - Koniec komunikatu
KW1281 - Kommunikationsfehler KW1281 - Błąd w komunikacji
KW1281 - Fehlerspeicher auslesen/löschen KW1281 - Odczyt pamięci błędów / kasowanie
 

Einführung Wprowadzenie

Hinweis: Die folgenden Informationen sind teilweise nicht mehr auf dem letzten Stand des Wissens. Uwaga: Poniższe informacje nie są części, na skraju wiedzy. Mehr Infos bietet mein og Buch. Więcej info moja wyżej książki.

Die bisherigen Informationen zeigen, wie mit Hilfe des Interface von Jeff und dem ELM323 Daten aus dem Bordcomputer via OBD2 ausgelesen werden können. Ostatnie informacje wskazują, w jaki sposób za pomocą interfejsu Jeff i ELM323 komputer pokładowy, mogą być odczytywane przez OBD2 od danych. Bei Jeffs Interface wird die Software VAG-COM benutzt und beim ELM323 ScanTool. W interfejsie Jeff jest używane oprogramowanie i VAG-COM ELM323 skanujące. Beide Lösungen haben ihre bereits erläuterten Vor- und Nachteile . Oba rozwiązania zostały już wyjaśnione wady i zalety . Nach dem ich bereits erfolgreich einen µC mit dem ELM323 verbunden habe, sollte noch der µC mit Jeffs Interface realisiert werden. Po tym, jak już pomyślnie mikrokontrolera z ELM323 jest podłączony, nie powinna mikrokontrolera z interfejsem Jeffs może być zrealizowany. Dies vor allem, da ich an speziellen Daten interessiert bin, die der ELM nicht liefert, sehr wohl aber per VAG-COM aus meinem VW T4 ausgelesen werden können. Jest to przede wszystkim dlatego, że jestem zainteresowany konkretne dane, które nie dostarczają ELM może być bardzo dobrze czytać ale VAG-COM z mojego VW T4.

Während die Kommunikation via ELM323 relativ einfach realisierbar ist, erfordert Jeffs Interface einen wesentlich höheren Aufwand, da das Interface lediglich eine Anpassung der Signalpegel vornimmt und kein Protokoll unterstützt, so daß man die gesamte Kommunikation mit dem Bordcomputer selber programmieren muß. Podczas komunikacji przez ELM323 może być zrealizowany w stosunkowo łatwy sposób, interfejs Jeffs wymaga dużo wyższe koszty, ponieważ interfejs sprawia, że tylko dostosowanie poziomu sygnału i wspiera protokół, trzeba program tak, że wszystkie komunikaty z komputera pokładowego się. Dafür stehen einem dann auch viel mehr Daten zur Verfügung. To właśnie wtedy dużo więcej danych.

Um die immer wieder auftauchende gleiche Frage vorwegzunehmen: Jeffs Interface und somit auch meine µC-Lösung funktionieren nur mit VAG-Fahrzeugen, die auch von VAG-COM ausgelesen werden können. Aby ponownie pojawiła się przewidzieć to samo pytanie: Jeff interfejs, a także moje rozwiązanie mikrokontroler będzie działać tylko z VAG pojazdów przez VAG-COM mogą być odczytane. Wer will, kann mein Forum nutzen, in dem ich interessante Fragen auch ggf. beantworte - Standardfragen, die man auch per Google lösen kann, ignoriere ich. Jeśli chcesz, moje forum użytkowania, gdzie również można znaleźć odpowiedzi na interesujące pytania - standardowe pytania za pośrednictwem Google może rozwiązać, to zignorować.

Informationsquellen W przypadku

Vom Kauf der SAE Dokumentation J2818 kann nur dringend abgeraten werden! Zakup SAE dokument J2818 można zaleca przeciwko niej! Für US$ 61 bekommt man so gut wir gar nichts geboten. W USA 61 dolarów dostaje najlepsze zaoferował nic. Auf den zehn Seiten stehen nur allgemeine Infos, wie sie hier bei mir und in meinem Buch auch zu finden sind. W dziesięciu stron są tylko informacje ogólne, takie jak te znajdujące się tu ze mną w mojej książce.

Im Web findet man nur spärliche Informationen zu dem Protokoll, um mit den Steuergeräten des Autos Daten auszutauschen. W internecie można znaleźć niewiele informacji na temat protokołu do kontroli ruchu samochodu w celu wymiany danych. Zum Teil liegt das daran, daß nicht viel existiert, aber auch daran, daß viele Chip-Tuner sich zwar in die Materie eingearbeitet haben, aber nichts von ihren Betriebsgeheimnissen preisgeben wollen. Częściowo jest to dużo, ponieważ nie istnieje, ale również, że wielu tunerów chip rzeczywiście włączone do sprawy, ale nie ujawnia ich tajemnic handlowych. Deshalb diese Seite, auf der ich mein erarbeitetes Wissen zusammenfassen möchte. W związku z tym strona, na której chciałbym podsumować moje nabytej wiedzy.

Bei der Recherche habe ich folgende Quellen gefunden, die mir weitergeholfen haben: Podczas badania znalazłem następujących źródeł, które pomogły mi:

·         Hex Microsystems . Microsystems Hex . Ausführliche Informationen zur Kommunikation - besonders zur Initialisierung. Szczegółowe informacje na temat komunikacji - zwłaszcza na inicjalizację. Alternativer Link: VW info page Alternatywny Link: strona info VW

·         AUDI-COM . AUDI-COM . Informationen vor allem zur Abfrage von Meßwerten (group reading). Informacje głównie dla zapytań mierzonych wartości (odczyt grupy).

·         Yahoo! Group opendiag . Yahoo! Grupa opendiag . Kostenlose Anmeldung erforderlich. Darmowa rejestracja wymagane. Wird immer wieder als Geheimtip angepriesen, ist aber nicht der ultimative Tip. Jest to starał się ponownie jako wskazówka, ale nie ostatecznym końcu. Ein paar Infos finden sich im Ordner 'Files'. Niektóre informacje można znaleźć w folderze "Pliki".

Einige nicht so wichtige Links, die Infos bieten, die teilweise noch im weiteren Verlauf benötigt werden: Niektóre mniej ważne linki, które oferują informacje, z których niektóre są nadal potrzebne w trakcie:

·         VAG-COM Labelfiles VAG-COM plików Wytwórnia

·         Measuring Blocks for VW Passat blok pomiarowe dla VW Passat

·         A4 1.8T Data Channels A4 1.8T kanałów danych

·         ECU pin assignment pinów ECU

·         ECU Emulator . Emulator ECU . Software, die ein Motorsteuergerät simuliert. Oprogramowanie, które symuluje jednostki sterującej silnika. Habe keine guten Erfahrungen sammeln können, da das Programm nach meiner Erfahrung nicht korrekt arbeitet. Nie mam doświadczenia mogą zarobić dobre jak program z mojego doświadczenia nie działa.

·         VAG-Check . VAG-Check . Leider keine Infos aber ein Programm, um auf einem PocketPC Diagnosedaten anzuzeigen. Niestety, nie ma informacji, ale program do wyświetlania danych diagnostycznych na PocketPC.

·         Chiptuningforum . Chiptuning Forum . Wie der Name schon sagt. Jak sama nazwa wskazuje.

Protokolltyp Typ protokołu

Die Steuergeräte im Auto nutzen verschiedene Protokolle. ECU w samochodzie używają różnych protokołów. Da ich nur KW1281 bzw. KWP1281 (KW steht für KeyWord) benötige, beschränken sich alle Ausführungen auf dieses Protokoll. Od kiedy tylko KW1281 lub KWP1281 (KW oznacza słowo kluczowe), wymagają, aby wszystkie odwołania ogranicza się do tego protokołu. Andere Protokolle sind teilweise ähnlich oder auch ganz anders. Inne protokoły są podobne w części lub zupełnie inny. Gerne wird KW1281 und ISO 9141-2 zusammen geworfen. KW1281 jak ISO 9141-2 i jest wyrzucany razem. Es handelt sich aber dabei um zwei getrennte Protokolle, die lediglich die gleichen Anschlüsse an der OBD-Buchse benutzen. To jednak składać się z dwóch osobnych protokołów, które są tylko przy użyciu tego samego połączenia z gniazda OBD. Wer VAG-COM besitzt (Demoversion reicht), kann das Protokoll des Steuergerätes links oben im Programm ablesen, sobald ein Controller ausgelesen wird. Kto ma VAG-COM (wersja demo wystarczy), dziennik administratora odczytać w lewym górnym rogu programu, gdy kontroler jest czytana.

VAG-COM

Testumgebung środowisku testowym

Das Hauptproblem bei der Protokoll-Analyse und Programmierung besteht darin, daß das Auto auf der Straße parkt und der Computer weit weg davon in der Wohnung steht. Główny problem związany z analizy logów i programowania jest to, że samochód jest zaparkowany na ulicy, a komputer jest z dala od niego w mieszkaniu. Also muß man das Auto irgendwie auf den Schreibtisch holen, wenn man nicht im Winter im Auto programmieren will (meine Standheizung respektive die Batterie hat dabei schon einmal leiden müssen). Więc trzeba jakoś samochodu na pulpicie, jeśli nie chcesz, aby program w zimie w samochodzie (mojej nagrzewnicy odpowiednio, bateria ma cierpieć wcześniej). Zum Glück wird nicht das ganze Auto benötigt, sondern nur ein Steuergerät. Na szczęście, cały samochód nie jest potrzebny, ale tylko jeden organ kontroli. Im Auto sind zahlreiche dieser Controller verbaut. W samochodzie, wiele z tych kontrolerów są zainstalowane. Das interessanteste ist das Motorsteuergerät (ECM - Engine Control Module), aber auch für ABS, Airbag, Instrumente usw. gibt es separate Einheiten, die unter dem Begriff ECU (Electronic Control Unit) zusammengefaßt werden. Najbardziej interesujące jest moduł kontroli silnika (ECM - Engine Control Module), ale także ABS, poduszka powietrzna, instrumenty, itp. Istnieją oddzielne jednostki, które są zgrupowane pod nazwą ECU (Electronic Control Unit). Hat man so ein Steuergerät, kann man es auf dem Schreibtisch mit Spannung versorgen und Jeffs Interface anschließen (ein paar nette Fotos von Bastlern ). Jeśli ktoś ma taki kontroler, może być biurko z zasilaczem i interfejsem do przyłączenia się Jeff's (jakieś fajne zdjęcia hobbystów ). Problematisch ist nur: Welches Steuergerät und wie wird es angeschlossen? Problemem jest, który kontroler i jak jest podłączony?

Bei ebay werden Steuergeräte, die neu bis über 1.000 Euro kosten können, haufenweise angeboten. kontrolerów Ebay, które mogą teraz kosztować nawet do 1000 €, oferowane są w pryzmach. Motorsteuergeräte sind recht beliebt. urządzeń sterowania silnikiem są bardzo popularne. In Deutschland natürlich vor allem die von VAG (und hier vor allem vom Golf - welch Wunder)....

Zgłoś jeśli naruszono regulamin