projekt Zakrza.pdf

(1847 KB) Pobierz
Microsoft Word - drogi.doc
Zakład Geotechniki i Budownictwa Drogowego
Wydział Nauk Technicznych
UNIWERSYTET WARMIŃSKO-MAZURSKI
W Olsztynie
PROJEKT SKRZYŻOWANIA
I ORGANIZACJI RUCHU
Wykonał:
Łukasz Zakrzewski
III Rok Budownictwo
274753428.001.png
Opis techniczny
1. Przedmiot opracowania
Przedmiotem opracowania jest projekt skrzyżowania, drogi klasy
technicznej L z drogą klasy Z, zlokalizowanego na terenie
zabudowanym.
2. Podstawa opracowania
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia
2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych, jakim
powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, ( Dz. U.
Nr 43 z dn. 14 maja 1999 roku, poz. 430),
Metoda obliczania przepustowości skrzyżowań bez sygnalizacji
świetlnej
Wytyczne Projektowania Skrzyżowań Drogowych – Warszawa 2001,
3. Cel i zakres projektu
Celem opracowania jest wykonanie projektu skrzyżowania drogi
klasy technicznej L z drogą klasy Z, zlokalizowanego na terenie
zabudowanym.
Zakres projektu obejmuje:
Analiza przepustowości i pochodnych miar sprawności
skrzyżowania
Dobór nawierzchni dróg klasy technicznej L i Z
Rozwiązanie geometryczne skrzyżowania
Przekroje normalne
Więźbę ruchu
4. Parametry techniczne
Droga z pierwszeństwem przejazdu
Klasa techniczna drogi: Z
Droga jednojezdniowa, dwupasowa, dwukierunkowa (1x2)
Prędkość projektowa: Vp=60km/h,
Prędkość miarodajna: Vm=80km/h,
Kategoria obciążenia ruchem KR3
Szerokość pasa ruchu: 3,00m, bez pobocza
Jezdnia o nawierzchni bitumicznej,
Droga podporządkowana
Klasa techniczna drogi: L
Droga jednojezdniowa, dwupasowa, dwukierunkowa (1x2)
Prędkość projektowa: Vp=60km/h,
Kategoria obciążenia ruchem KR3
Szerokość pasa ruchu: 3,00m, bez pobocza
Jezdnia o nawierzchni bitumicznej,
5. Ukształtowanie sytuacyjne
Projektowane skrzyżowanie zlokalizowane jest na terenie
zabudowanym, jest czterowlotowe, jest zwykle, nie skanalizowane.
Osie drogi skrzyżowania przecinają się pod kątem zbliżonym do 90°,
zapewniając korzystne warunki widoczności i przejezdności. Na
skrzyżowaniu brak sygnalizacji świetlnej oraz ruchu pieszego.
6. Ukształtowanie sytuacyjne
Projekt skrzyżowania wykonano na podkładzie warstwicowych. Z
powodu występowania łuków pionowych wykonano niweletę
przedstawioną na przekrojach pionowych.
7. Przekroje normalne
Na projektowanym odcinku krzyżujące się drogi posiadają
przekrój poprzeczny pasów ruchu o pochyleniu daszkowym 2%.
Pochylenie poprzeczne pobocza gruntowego przylegającego do
jezdni wynosi 6%.
8. Odwodnienie
Odwodnienie odcinka dróg objętego zakresem niniejszego projektu
odbywa się dzięki zastosowaniu odpowiednich pochyleń podłużnych
oraz poprzecznych (jezdni).
9. Nawierzchnia drogowa
W podłożu gruntowym zalegają grunty niewysadzinowe zatem grupa
nośności podłoża G1. Warunki wodne dobre – poziom zwierciadła wody
gruntowej 2,0m poniżej projektowanej niwelety dróg.
Zaprojektowano nawierzchnie gr. 38cm dla dróg obu klas
obciążonych ruchem o natężeniu KR3
Zgłoś jeśli naruszono regulamin